Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į ES vertybes spjaunanti Lenkija mėgaujasi dosniausia Briuselio parama

ES šiurpstant nuo naujosios Lenkijos valdžios žingsnių, kuriais vyriausybė sustiprino visuomenės žiniasklaidos kontrolę, Varšuva ir toliau mėgaujasi narystės Bendrijoje privalumais. Bendrų ES vertybių pamynimas Lenkijai visiškai netrukdo iš tos pačios organizacijos priimti milijardinę paramą, kuri įnešė aibę teigiamų poslinkių į šalies ekonomiką.
Lenkijoje – protestas prieš Vyriausybę
Lenkijoje – protestas prieš Vyriausybę / AP/Scanpix nuotr.

Kaip rašo dw.de, per pastaruosius dešimt metų trečias pagal dydį Lenkijos miestas Lodzė virto milžiniška statybų aikštele. Šiuo metu čia yra statoma didžiausia Europoje požeminė traukinių stotis, kurios vertė – 0,5 mlrd. Eur, o 70 proc. sumos yra finansuojama ES lėšomis.

Tikimasi, kad objekto statyba bus baigta jau šių metų rugpjūtį, bet greitasis traukinys iš Varšuvos į Berlyną per Lodzę pradės kursuoti tik po ketverių metų.

„Tai bus didžiulis visų transporto priemonių mazgas, kuris sujungs miestą ir regioną su visa ES“, – sakė Lenkijos kelių ir transporto ministerijos atstovas Grzegorzas Nita.

Tačiau naujoji traukinių stotis toli gražu nėra vienintelis ES investicijų į Lenkiją ženklas, matomas Lodzėje.

Tačiau naujoji traukinių stotis toli gražu nėra vienintelis ES investicijų į Lenkiją ženklas, matomas Lodzėje. Viena iš buvusių senų miesto elektrinių dabar yra transformuota į šiuolaikinį konferencijų centrą, o greitu metu taps ir kultūros renginių vieta.

„Didžiulės investicijos į infrastruktūrą – greitkelius, kelius ir geležinkelio tinklą Lodzę paverčia patrauklia vieta įmonėms, nusprendusioms čia investuoti“, – pripažįsta Lodzės merė Hanna Zdanowska.

Dar 2000 m. pradžioje nedarbo lygis Lodzėje siekė net 20 proc., tuo tarpu dabar yra susitraukęs iki 9 proc.

Lodzė ir jos gyventojai jau gavo daugybę naudos iš dosnių ES investicijų, kadangi daugybės miestų vykdomų projektų Lenkija nebūtų pajėgi finansuoti vien tik savo lėšomis. Štai nuo 2004 m. šiame didmiestyje, pasinaudojant Briuselio subsidijomis, buvo įdiegtas naujas tramvajų ir traukinių tinklas, pastatyti greitkeliai bei keletas stadionų.

„Kiekvienas Lenkijoje mato ir jaučia ES plėtros fondų poveikį. Užtenka tik apsižvalgyti. Tačiau kartu su fondais ateina ir įsipareigojimai, o tai tenkina ne visus“, – sakė audito bendrovės „Pricewaterhousecoopers“ Lenkijos padalinio atstovas Witoldas Orlowskis.

Nuo Lenkijos įstojimo į ES, šalies ekonomikos našumas padvigubėjo, tačiau algos čia vis dar yra net 70 proc. žemesnės už ES vidurkį. Tai – daugybės lenkų nepasitenkinimo priežastis.

„Būti ES yra gerai, tačiau atlyginimai išliko tokie patys, o kainos tik auga“, – skundėsi viena Lodzės gyventoja.

„Viena vertus gerai, kita vertus ne. Mes turime daryti tai, ką jie pasako, tačiau Lenkijai yra gerai sulaukti naujų investicijų“, – įžvalgomis apie narystę ES dalijosi kitas Lodzės gyventojas.

Skaičiuojama, kad nuo 2007 m. per metus Lenkija gaudavo po 13 mlrd. Eur. ES paramos – daugiau negu bet kuri kita šalis narė. Vis dėlto jau 2020 m. Briuselio subsidijoms ateis pabaiga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?