Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į pirkinių krepšelį rusiškos prekės keliauja vis rečiau

Pirmadienį kai kurie didžiausi prekybos tinklai paskelbė, kad parduotuvėse rusiškų prekių paklausa mažėja. Per metus esą beveik visose kategorijose pardavimai yra sumenkę nuo kelių iki kelių dešimčių procentų.
Maisto prekės
Maisto prekės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Vartotojų elgseną nagrinėjanti mokslininkė Justina Gineikienė neabejoja, jog tokį pirkėjų apsisprendimą galėjo lemti agresyvus Rusijos elgesys. 

„Priešiškumas šaliai egzistavo dar ir prieš šiuos įvykius. Yra nustatyta, kad kariniai, politiniai, netgi ekonominiai konfliktai gali lemti vartotojo požiūri į tam tikros užsienio šalies prekes. Tarkim Australijoje po branduolinių bandymų Ramiojo vandenyno atole australai nepirko prancūziškų prekių. Tas priešiškumas, jeigu įvykiai neeskaluojami, laikosi apie metus, du“, – „Žinių radijui“ pasakojo J.Gineikienė. 

Panašūs įvykiai Lietuvą jau buvo užklupę ir anksčiau. Prieš šešerius metus vykęs Gruzijos – Rusijos karas, atbaidė lietuvius nuo rusiškų prekių.

„Buvo bandymų boikotuoti rusiškas prekes, bet labiau vyko palaikymas gruziškų prekių“, – sakė J.Gineikienė. 

Mokslininkė pažymėjo, jog didžiausią įtaką apsisprendimui pirkti turi kokybė ir kaina, prekės ženklo žinonumas ir tik vėliau kilmės šalis. Tačiau tokių įvykių akivaizdoje kilmės šalies faktorius tampa prioritetiniu apsisprendimu. 

Parengė Monika Burvytė

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis 6.05 val.     

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų