I.Šimonytė: siūlyti lengvatas – populiaru, bet viešasis sektorius veikia iš mokesčių

Siūlyti lengvatas spręsti įvairioms problemoms yra populiaru, bet reikia suprasti, kad viešasis sektorius veikia iš sumokėtų mokesčių, sako premjerė Ingrida Šimonytė.
Ingrida Šimonytė
Ingrida Šimonytė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Taip ji kalbėjo paklausta apie ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės iškeltą idėją taikyti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) lengvatą grįžtantiems emigrantams.

„Man atrodo, kad Lietuvoje siūlyti lengvatas spręsti visiems gyvenimo klausimams yra labai populiaru, bet reikia suprasti vieną labai paprastą dalyką: viešasis sektorius, o tai yra švietimas, sveikata, socialinė apsauga, krašto apsaugos reikalai, veikia tik iš mokesčių mokėtojų sumokėtų mokesčių. Todėl, jeigu grįžtantys lietuviai nori kokybiškos sveikatos apsaugos ir kokybiško švietimo, natūralu, kad tam finansuoti reikalingi mokesčiai“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė premjerė.

I.Šimonytė teigė, kad kai kuriais atvejais mokesčių lengvatos turi teigiamą antrinį efektą, tarp tokių ji minėjo lengvatą kino pramonei.

Tačiau ministrė pirmininkė sakė nesiimanti vertinti, „kokią čia problemą norima konkrečiai spręsti (su GPM lengvata emigrantams) ir kaip konkrečiai kokia lengvata gali padėti ją spręsti“.

Vyriausybės vadovė taip pat pažymėjo, kad A.Armonaitės siūlymas Ministrų kabinete dar nesvarstytas, o Finansų ministerija „kaip tik yra lengvatų peržiūros procese“ ir pateiks savo siūlymus Seimui dar per rudens sesiją.

A.Armonaitė šią savaitę iškėlė idėją, jog siekiant susigrąžinti į Lietuvą kvalifikuotus emigrantus būtų galima jiems taikyti 8 proc. GPM tarifą.

Pasak, jos kol kas ši idėja svarstoma tik tarp koalicijos partnerių ir Vyriausybėje, konkrečių projektų nėra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis