2021 06 23 /13:00

I.Udovickis: sankcijų poveikis Klaipėdos uostui nebuvo įvertintas

Europos Sąjungai (ES) rengiantis įvesti sankcijas svarbiems Baltarusijos ekonomikos sektoriams, įskaitant kalio trąšų tarptautinę prekybą, Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ produkciją Klaipėdos uoste kraunančio Birių krovinių terminalo (BKT) pagrindinis savininkas teigia, jog galimas sankcijų poveikis uostui ir visai Lietuvos ekonomikai yra nepakankamai įvertintas.
Klaipėdos konteinerių terminalas
Klaipėdos konteinerių terminalas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Igoris Udovickis teigia, kad baltarusiškų krovinių praradimas sujauks tiek tarptautinius, tiek vidinius Lietuvos logistikos modelius.

„Baltarusiško tranzito praradimas sukels domino efektą, dalykinių ryšių, logistikos modelių išardymo grandinę ne tik uoste, bet ir visoje Lietuvoje. Problemiškais taps transporto ryšiai su Ukraina, o tai yra daugelio Lietuvos įmonių šimtai tūkstančių tonų krovinių ir produkcijos“, – BNS komentavo vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos įmonių akcininkas I.Udovickis.

„Tai gresia ir transporto sąveikai su Rusija, Centrine Azija, kadangi didžioji šių krovinių dalis gabenama tranzitu per Baltarusijos teritoriją“, – pridūrė jis. Pasak didžiausio BKT akcininko, praradus baltarusiškus krovinius, Klaipėdos uosto rekonstrukcija taip pat bus neefektyvi. Jo teigimu, dėl sankcijų Lietuvos įmonės praras šimtus milijonų eurų pajamų, darbo gali netekti dešimtys tūkstančių darbuotojų.

„Manau, nesuklysčiau – artimiausioje perspektyvoje mums yra grėsmė netekti dešimčių tūkstančių darbo vietų ir daugelio Lietuvos kompanijų šimtus milijonų eurų pajamų“, – komentavo I.Udovickis.

„Sankcijos baltarusiškam tranzitui – tai sankcijos Lietuvos ekonomikai, nes kitos ES šalys, išskyrus Latviją, galimai nenukentės“, – teigė jis.

Anot jo, BKT, netekęs baltarusiškų trąšų, galėtų persiorientuoti ir krauti kitus krovinius.

„Bet tai bus kroviniai, kuriuos šiuo metu krauna kitos uosto kompanijos. Aišku, teks konkuruoti, aš anksčiau esu rašęs – dėl sankcijų praras ne tik BKT, praras dauguma uosto kompanijų, kadangi įvyks likusio uosto krovinio persiskirstymas. Visų pirma, tai Lietuvos gamintojų grūdai – BKT technologijos visiškai yra pritaikytos šiam produktui“, – sakė I.Udovickis.

Tačiau terminalo akcininkas sako, kad politikų raginimai diversifikuoti krovinius yra „naivi pozicija“.

Baltarusiško tranzito netekimo nėra kuo pakeisti.

„Jeigu būtų kitas krovinys – jis jau seniai būtų buvęs uoste. Baltarusiško tranzito netekimo nėra kuo pakeisti“, – sakė jis.

Pasak I.Udovickio, šiemet baltarusiškų kalio trąšų eksportas yra kur kas didesnis nei pernai, nes pasaulinėje rinkoje jaučiamas nemažas jų deficitas.

BKT, kurios 5 proc. akcijų I. Udovickis valdo tiesiogiai, o 65 proc. per Latvijoje registruotą įmonę „Fortis Asset Management“, pernai perkrovė beveik 10,9 mln. tonų trąšų. 98 proc. jų buvo „Belaruskalij“, kuriai priklauso 30 proc. BKT akcijų, trąšos.

2020 metais BKT pajamos siekė 90,8 mln. eurų, grynasis pelnas – 15,9 mln. eurų. Pernai BKT akcininkams išmokėjo 13,425 mln. eurų dividendų, 2019 metais – 14,043 mln. eurų.

ES užsienio reikalų ministrai pirmadienį sutarė dėl naujo sankcijų paketo Baltarusijai, reaguojant į prieš mėnesį Minske priverstinai nutupdytą į Vilnių skridusį lėktuvą.

Sankcijų detalės šiuo metu tebėra derinamos, tačiau diplomatiniai šaltiniai BNS pirmadienį sakė, kad baltarusiškų trąšų eksportas per Lietuvą gali būti sustabdytas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų