Ieškantiems aukso gyslos internete – ekspertų patarimai

Nors verslas sparčiai keliasi į internetą, o karantinas šį procesą paspartino, tačiau klausimai „nuo ko pradėti prekybą internetu?“, „kiek tai kainuos?“, „ar išlaidos atsipirks?“ vis dar yra aktualūs. Elektroninės parduotuvės kūrimas yra paprastesnis nei daugeliui atrodo, tačiau kuriant elektroninę parduotuvę turi būti gerai pasverti keli svarbūs etapai. Apie juos šiame straipsnyje ir pakalbėsime.
Elektroninė prekyba
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

Ar tikrai reikia el. parduotuvės?

Prieš pradedant elektroninės prekybos verslą, labai svarbu išsiaiškinti, ar tikrai jums reikia elektroninės parduotuvės, ar sugebėsite būti konkurencingais. Paprastai viskas prasideda nuo idėjos arba sau tinkamos nišos paieškos. Dažnai idėjas pasiūlo kokios nors erzinančios situacijos, kai nepavyksta įsigyti to, ko labai reikia arba netenkina jau esančių verslų veiklos lankstumas. Galbūt dar yra kažkokia neužpildyta niša, galbūt kažką galima daryti geriau. Idėja galima pasidalinti su gerais draugais, artimaisiais, jie ją įvertins, išsakys savo pastabas ir tikrai nenukopijuos.

Reikia įvertinti konkurencinę aplinką, kokios tendencijos vyrauja, ar jūsų parduodamos prekės paklausios, ar paklausa auga ar krenta? Idėja nebūtinai turi būti nauja, bet geriau, kai ji artima ir suprantama.

Daug ką lemia ir skaičiavimai. Jei elektroninėje erdvėje turėsite begales konkurentų (o taip greičiausiai ir bus), jei elektroninė parduotuvė bus kuriama nuo pradžių, būtina įvertinti ar ši nemažai IT resursų reikalaujanti investicija verta sugaišto laiko ir investuotų pinigų.

123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba
123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba

Kokią platformą rinktis?

Pradedant prekybą internete svarbus yra ne tik verslo planas, bet ir techninis jo įgyvendinimas.

Vienas svarbesnių klausimų – platformos ir turinio valdymo sistemos pasirinkimas. Vienos platformos siūlo greitį, tad iš karto galima pradėti prekybą, bet turinio valdymo galimybės yra ribotos, kitos lankstesnę, plačias galimybes turinčią turinio valdymo sistemą, bet darbas būna lėtesnis, reikalaujantis daugiau įgūdžių ir žinių.

Renkantis platformą, ne tik reikia įvertinti jos veikimą, bet ir įkainius, pasiryžimą dirbti su technologijomis, norą gilintis į procesus, galimybę skirti laiko žinioms. Pavyzdžiui „Shopify“ platformos internetinės parduotuvės talpinamos „Shopify“ serveriuose, tad nereikia galvoti nei apie serverių nuomą, nei apie programinės įrangos diegimą. El. parduotuvės savininkas tiesiog nuomojasi parduotuvę, kurios kūrimu, priežiūra, atnaujinimu rūpinasi pati platforma. Prekybininkui pakanka tik susikelti savo prekes, kas praktiškai vyksta greitai ir nereikalauja jokių IT žinių.

Dauguma Baltijos šalių elektroninės prekybos verslų veikia „WooCommerce“ platformoje. Šis „WordPress“ modulis, internetinę svetainę paverčia galinga internetine parduotuve. Tokia lanksti platforma tinka įvairiausiems el. prekybos verslams, siūlo didžiulį nemokamų dizainų bei įskiepių pasirinkimą.

Elektroninių verslų mokėjimų apdorojimo bendrovės „Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis pasakoja: „Lietuvoje mūsų aptarnaujamų elektroninių parduotuvių tarpe populiariausios platformos yra „Woocommerce“ (51proc.), „Prestashop“ (13 proc.), „Opencart“ (9 proc.), „Shopify“ (23 proc.), „Magento“ (4 proc.).

Asmeninio arch. nuotr./„Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis
Asmeninio arch. nuotr./„Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis

Iš šių visų platformų būtų galima išskirti „Magento“, kuri skirta didelėms el. parduotuvėms ar prekybininkams, planuojantiems didžiulius prekių kiekius bei galintiems skirti kur kas didesnį biudžetą el. parduotuvės sukūrimui ir priežiūrai, nes šiai platformai reikia specifinių techninių žinių.

Iš viso šio sąrašo taip pat galima išskirti „Shopify“ – tai vienintelė SAAS platforma – kitaip tariant, nereikia pačiam rūpintis el. parduotuvės priežiūra, o ją tiesiog prekybininkas nuomojasi, mokėdamas mėnesinį mokestį. Tai, galima sakyti, pati paprasčiausia platforma pradedantiesiems prekybininkams, nereikalaujanti praktiškai jokių techninių žinių, o susikurti čia el. parduotuvę ir pradėti prekybą turbūt galima per pusdienį.

„Woocommerce“, „Prestashop“ ir „Opencart“ – labai panašios sistemos. Norint susikurti elektroninę parduotuvę su viena iš šių sistemų, reikia jau šiek tiek techninių žinių, nes reikia turėti savo serverį ar pirkti hostingu vadinamą prieglobos paslaugą. „Wocommerce“ platforma yra pati populiariausia, nes turbūt yra lengviausia modifikuojama, turi didžiulį pasirinkimą įvairių nemokamų dizainų ir įskiepių, tad bent kiek technologijomis besidomintis žmogus, šiek tiek skyręs laiko, gali susikurti elektroninę parduotuvę gan nesudėtingai“.

123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba
123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba

Norėtųsi greičiau, bet niekur nenuskubėsite

Nors elektroninę parduotuvę galima sukurti greitai, tačiau realiai elektroninė parduotuvė vystosi pakankamai lėtai. Reikia laiko, kad suprasti kaip geriausia prekiauti elektroninėje erdvėje, kur reklamuotis, kokiomis prekėmis labiausiai domisi pirkėjai, kaip jie vertiną kainą. Pirkėjai taip pat ne iš karto atranda elektroninę parduotuvę – gali ilgokai užtrukti, kol įpras pirkti prekes konkrečioje parduotuvėje, kol susivoks, kad jie ten gali rasti tai, ko jiems reikia. Elektroninei prekybai reikia įdirbio ir laiko.

Įvertinkite visas mokėjimo operatoriaus paslaugas

Atsakingai vertėtų rinktis ir mokėjimų operatorių. Kai pirkėjas atranda parduotuvę internete, randa norimą prekę ar paslaugą, norėdamas tai įsigyti, turi susimokėti. Yra daug skirtingų būdų, galinčių priimti apmokėjimą, bet labai svarbu pasirinkti tokį, kuris būtų patogus ir pirkėjui, ir pardavėjui.

Elektroninių verslų mokėjimų apdorojimo bendrovė „Make Commerce“ turi sukūrusi mokėjimų surinkimo integracijos įskiepius visoms populiarioms el. prekybos platformoms, mokėjimų apdorojimo paslauga lengvai integruojama į bet kurią el. parduotuvę. Įdiegus el. parduotuvėje „Make Commerce“ mokėjimų apdorojimo modulį, kartu įdiegiama ir prekių pristatymo galimybė į „Omniva“ bei DPD paštomatus. Visada reikia įvertinti, kaip pirkėjui geriau pristatyti prekes ar paslaugas, galbūt konkurentus jūs galite aplenkti operatyvumu.

„MakeCommerce“ įskiepiuose yra keletas unikalių funkcijų, ko kiti mokėjimų operatoriai nesiūlo. Pavyzdžiui pinigų grąžinimų valdymas, tiesiai elektroninėje parduotuvėje. Jeigu klientas grąžina prekę ir jam reikia grąžinti pinigus, prekybininkas tiesiai savo elektroninėje parduotuvėje vieno mygtuko paspaudimu gali grąžinti pinigus klientui. Naudojant kitus mokėjimų operatorius, tai atlikti sudėtingiau, nes jau reikia jungtis prie mokėjimų operatoriaus sistemų, ieškoti būtent to gauto mokėjimo ir tik tuomet atlikti grąžinimus, o daugeliu atvejų – už tai papildomai ir sumokėti mokėjimų operatoriui. „Make Commerce“ atveju, pinigų grąžinimai klientams nėra niekaip apmokestinami.

„Taip pat unikali funkcija, jog mūsų įskiepiuose įdiegti populiarių kurjerių tarnybų paštomatai, tad įdiegus vien tik mūsų mokėjimų įskiepį, prekybininkui iškarto atsiranda galimybė klientams atvaizduoti bei leisti pasirinkti pristatymą į norimą paštomatą. Tai ypač mėgstama mūsų „Shopify“ platformos prekybininkų funkcija, nes įprastai, „Shopify“ sistemoje paštomatus galima pasirinkti tik jau atlikus mokėjimą, o mes šį žingsnį perkėlėme į apmokėjimo langą, tad klientai iš karto mato „Omniva“, „LP Express“, „DPD paštomatus“, – teigia „Make Commerce“ vadovas Lietuvai Eugenijus Toleikis.

123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba
123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba

Įvairūs niuansai, kuriuos reiktų įvertinti

Prekiaujant internetu reikia įvertinti ir būsimos prekybos mastą. Nuo to priklauso, ar reikės steigti įmonę, kokia tai turėtų būti įmonė, o gal įmonės ir nereiks, užteks ir individualios veiklos pažymos.

Labai svarbu, kad jūsų parduotuvė būtų matoma ir žinoma, todėl be reklamos neišsiversite.

Kiekviena parduotuvė turi aktyviai „gyventi“ socialiniuose tinkluose, kad būtų lengviau surandama, optimizuota pagal SEO reikalavimus (naudojant prekes ar paslaugas apibūdinančius raktinius žodžius), ji bus žymiai patrauklesnė jei turės kokybišką ir išsamų turinį. Jums teks nuolat analizuoti savo verslą „Google Analytics“ sistemoje, daryti išvadas, stengtis išnaudoti visus internete prieinamus resursus.

Klientams el. parduotuvė turi būti matoma kuo įvairesniuose formatuose, tiek socialiniuose tinkluose, tiek el. pašte naujienlaiškių pavidalu ir t.t. Plačiai integruota rinkodara ne tik skatina pardavimus, bet ir didina pirkėjų ištikimybę konkrečiai parduotuvei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis