„Ifo“: daugiau kaip pusė įmonių Vokietijoje nusprendė vėl pakelti kainas

Infliacijai Vokietijoje pasiekus 10 proc., daugelis šalies bendrovių ketina artimiausiais mėnesiais pakelti kainas, parodė ekonominių tyrimų instituto „Ifo“ apklausa, kurios rezultatus cituoja „Deutsche Welle“.
Vokietijos ekonomika
Vokietijos ekonomika / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Metinė infliacija Vokietijoje rugsėjį pasiekė 10 proc. – aukščiausią per kelis pastaruosius dešimtmečius lygį.

„Infliacijos banga, deja, kol kas neslūgsta“, – trečiadienį pareiškė instituto ekonominių prognozių skyriaus vadovas Timo Wollmershauseris, pristatęs kas mėnesį atliekamos tradicinės Vokietijos verslo apklausos rezultatus.

„Ifo“ duomenimis, daugelis šalies bendrovių ketina artimiausiais mėnesiais pakelti kainas.

Rugsėjį tokių bendrovių dalis sudarė 53,5 proc., o mėnesiu anksčiau – 48,1 procento.

Iš apklausos matyti, kad, pavyzdžiui, maisto produktų kainos toliau didės.

Šiame segmente kainas ketina kelti visos apklaustos bendrovės – atitinkamas rodiklis, rugpjūtį siekęs 96,9 punkto, padidėjo iki 100 punktų.

Kils ir ne maisto prekių kainos, visų pirma vaistinės prekių (92,3 punkto), gėlių, augalų ir prekių augintiniams (89,6 punkto), žaislų (89 punktai), dviračių (84,4 punkto) ir biuro prekių (83,8 punkto).

Pramonės segmente tarp ketinančiųjų kelti kainas pirmauja drabužių gamintojai (83,5 punkto). Kainos taip pat kils viešojo maitinimo segmente (87,4 punkto), pastatų priežiūros srityje (78 punktai) ir viešbučių versle (62,4 punkto).

Punktais „Ifo“ žymi procentinę dalį bendrovių, kurios nori pakelti savo kainas. Pavyzdžiui, jeigu padidinti kainas ketina visi apklausti atitinkamo verslo atstovai, „Ifo“ taikomoje skalėje tai žymima kaip +100 punktų, o jeigu visos bendrovės nori sumažinti kainas – atitinkamai minus 100 punktų.

Klausimas apie tai, kiek planuojama pakelti kainas, į „Ifo“ apklausą nėra įtrauktas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis