Be galvos skausmo
Jums išvykus keliems mėnesiams jūsų vardu atkeliavo labai svarbi siunta. Norėtumėte, kad ją pasiimtų šeimos nariai ar draugai, tačiau jie... neturi įgaliojimo tai padaryti? Tik nutikus vienai ar kitai panašaus pobūdžio situacijai pagalvojame, kad išvykstant galbūt reikėtų įregistruoti įgaliojimą, kad patikimas žmogus, esant reikalui, už jus galėtų atlikti vienus ar kitus veiksmus.
Jei anksčiau dėl tokių dalykų, kas pasiims pašalpą, atlyginimą ar gaus korespondenciją, tekdavo sukti galvą, dabar – viskas paprasta. Suteikti kitiems asmenims teisę atsiimti pensiją, gauti siuntinius ar pasinaudoti kitomis paslaugomis jau galima ir internetu.
Suteikti kitiems asmenims teisę atsiimti pensiją, gauti siuntinius ar pasinaudoti kitomis paslaugomis jau galima ir internetu.
Įgaliojimų suteikimas elektroniniu būdu jau yra tapęs viena populiariausių tokio tipo paslaugų, ypač aktualių emigrantams, tačiau ja naudojasi ir šalyje gyvenantys, tačiau intensyviai dirbantys ar dėl kitų priežasčių laiko stokojantys žmonės. Sakykime, kai kurie Lietuvos pašto skyriai dirba nuo 8 iki 17 val., kas dažnai sutampa ir su pačių gyventojų darbo laiku, todėl įgaliojama siuntinius ar kitokio pobūdžio korespondenciją atsiimti artimą žmogų ar patikimą bičiulį.
Ką leidžia atlikti „internetinis“ įgaliojimas?
Internetu įregistruoti įgaliojimai kitam asmeniui, savaime aišku, nesuteikia galimybės atstovauti įgaliojančiojo visose srityse. Elektroniniu būdu sudarytas įgaliojimas suteikia teisę gauti korespondenciją, darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, pensijas, pašalpas, stipendiją bei naudotis viešosiomis bei administracinėmis paslaugomis.
Technologijų priemonėmis sudarytas įgaliojimas įsigalioja nuo jo sudarymo momento, jei už įgaliojimo įregistravimą yra laiku sumokėta. Ši paslauga kainuoja 1,74 Eur, o įgaliojimo išregistravimas yra neatlygintina paslauga.
Pasinaudoti įgaliojimu jį gavusiam asmeniui – labai paprasta. Tereikia žinoti įgaliojimo numerį ir su savimi turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pašto, banko ar kitos įstaigos darbuotojas, turėdamas minėtus duomenis, sistemoje patikrina, ar asmuo tikrai turi teisę gauti paslaugas už kitą asmenį, – jei taip, procedūros trunka tiek, kiek truktų tai atlikti savo paties vardu.
Kaip sudaryti įgaliojimą?
Įgaliojimo sudarymas elektroniniu būdu – labai paprasta procedūra. Prisijungus prie „Elektroninės valdžios vartų“ ar svetainės www.igaliojimai.lt, pirmiausia asmeniui reikės per e. bankininkystę, mobiliuoju ar elektroniniu parašu patvirtinti tapatybę.
Tai atlikus, vartotojui pateikiami trys pasirinkimai – sudaryti naują įgaliojimą, aktyvuoti seną arba nutraukti esamo galiojimą. Pasirinkus pirmąjį variantą, tereikia užpildyti prašomus „laukelius“. Pirmiausia, nuspręsti, kuriuos veiksmus atlikti suteiksite teisę kitam žmogui. Vėliau turėsite pateikti įgaliotojo ir įgaliotinio duomenis, apmokėti dokumento įregistravimo mokestį – ir viskas.
Svarbu žinoti, kad įgaliojimą visada galima nutraukti, tai taip pat paprastai atliekama internetu, ir už tai nėra imama rinkliava.