Naujo mokymų centro įrengimas primena realią parduotuvę. Čia veikia atskira kepykla, veikia kasų simuliatoriai, kompiuterių klasė, darbuotojai mokosi išdėlioti prekes lentynose, perrinkti vaisius ar daržoves, pjaustyti ar patiekti kitus gaminius.
„Palink“ atstovai aiškina, kad rėmėsi geraisiais pavyzdžiais užsienyje.
„Palink“ generalinis direktorius Gerardas Rogas pažymėjo, kad nauju mokymu centru siekiama užtikrinti kuo geresnę patirtį klientams: „Labai svarbu mokyti žmones, kad jie rūpintųsi klientais.“
„Niekam nenuostabu, kad kad darbuotojų trūkumas, darbuotojų kaita yra viena iš kritinių, opiausių problemų su kuria susiduriame. Su tuo susiduriame ne tik mes Lietuvoje, bet ir kolegos kitose šalyse. 260 darbuotojų įdarbiname per mėnesį. Jei jau trūksta darbuotojų ir mums pavyksta juos susirasti – mums yra per didelė prabanga neinvestuoti ir neužtikrinti kuo didesnio jų įvedimo ir apmokymo“, – aiškina „Palink“ Prekybos tinklo valdymo direktorė Lina Muižienė.
Anot jos, mokymo centre per metus bus apmokoma apie 1000 darbuotojų per metus, o vienoje grupėje bus 10-15 žmonių. Kasininkus pardavėjus apmokyti truks pusantros dienos, o kitus darbuotojus, dirbančius su produktais – 2 dienas.
Centras pareikalavo daugiau nei 30 tūkst. Eurų investicijų įrangai ir patalpoms, jo įrengimas tetruko porą mėnesių.
„Centras skirtas naujų darbuotojų apmokymui, tačiau šiame centre bus keliamos ir jau esamų darbuotojų kompetencijos, bus rengiami naujienų pristatymai“, – sako „Palink“ atstovė.
Ji žada, kad darbuotojams iš kitų miestų dengiamos kelionės išlaidos, kad dėl to nekiltų papildomų kliūčių.
Nuima stresą naujokams, o pirkėjai labiau patenkinti
L.Muižienė patikina, kad idėja įkurti mokymų centrą atėjo iš REWE grupės, kuri kontroliuoja prekybos tinklą Lietuvoje: „Turime galimybę naudotis jų patirtimi, gerosiomis praktikomis.“
Ji aiškina, kad grupėje pirmieji mokymų centrai buvo atidaryti 2015 metais, ir jie pademonstravo pakankamai gerus rezultatus: padidėjusią darbuotojų motyvaciją, mažesnį stresą, geresnį naujokų įvedimą į darbą. Grupė kontroliuoja 10 „Billa“ mokymų centrų, kurie veikia Slovakijoje, Bulgarijoje, Austrijoje, Čekijoje ir kitose šalyse, o Lietuvoje bus pirmasis.
„Kodėl, kam mums jo reikia? Iš tikrųjų mokymų programas mes turėjome ir anksčiau, ir nėra taip, kad darbuotojų nemokinome – mokymai vykdavo. Tačiau tokie mokymai, kokie vykdavo iki šios dienos, nebuvo pakankamai geri. Jei užsiregistruoja pirmą darbo dieną realioje parduotuvėje, su tikromis situacijomis, su tikrais pirkėjais – darbuotojui tenka ir mokytis ir dirbti, tai pakankamai didelis stresas“, – sako L.Muižienė.
Ji priduria, kad naujokas kasoje dirbs dvigubai lėčiau, nei patyręs darbuotojas, todėl nepatenkinti gali likti ir pirkėjai.
„Iki šiol apmokyti naujus darbuotojus buvo priskiriamas vienas iš esamų darbuotojų, ir čia vėlgi, jei kuris nors darbuotojas gerai dirba pats, nebūtinai jis yra geras mokytojas“, – sako L.Muižienė ir patikina, kad pirmosios dienos parduotuvėje naujokams būdavo sudėtingos.
Nei vienas darbuotojas parduotuvėje, pasak L.Muižienės, negalės dirbti nepraėjęs naujų mokymų.
„Norime užtikrinti, kad visi žmonės kurie dirba parduotuvėse turėtų vienodą bazinių žinių lygį, kad nebūtų interpretacijų“, – sako „Palink“ atstovė.
L.Muižienė paaiškina, kad žmonės be patirties parduotuvėje gali padaryti klaidų, o porą dienų pasimokęs jau žinos, nuo ko prasidės jo darbo diena, kur galės pasidėti daiktus, ką reikės atlikti.
„Didžiausias stresas kyla dėl nežinojimo ir dėl to, kad tu iškart papuoli į tikrą aplinką, su tikrais pirkėjais, su jų pakantumu ar nevisišku pakantumu“, – patikina L.Muižienė.
Tačiau specialios darbuotojų kortelės pažymėti mokiniams liks – kad pirkėjai pirmąjį mėnesį atsižvelgtų, kad naujas darbuotojas dar nėra turintis didelę patirtį.
Renovuos 30 parduotuvių
Kalbėdamas apie „Palink“ planus G.Rogas pakartojo planus per artimiausius kelerius metus atidaryti 20 naujų parduotuvių, tačiau, anot jo, šiuo metu „Iki“ jau yra pasiekiama visur. Todėl nėra tikslo smarkiai plėstis.
„Turime planą šiais metais rekonstruoti ar atnaujinti beveik 30 parduotuvių. Tai daug – labai daug parduotuvių ir pinigų“, – kalba G.Rogas.
75 proc. klientų Lietuvoje, anot jo, reguliariai apsilanko „Iki“ parduotuvėse, todėl bus siekiama, kad jų patirtis būtų geresnė.
„Palink“ vadovas patikina, kad visoje Europoje jaučiama tendencija, kad mažmeninės prekybos parduotuvės tampa mažesnės, tačiau artesnės ir patogesnės.
„Pavyzdžiui, Prancūzijoje tokiems hipermarkemas kaip „Carrefour“ kyla didelių iššūkių, jiems labai sunku. Tikiu kad vartotojai nori kažko patogesnio. Dabar, esant naujoms technologijoms, galima viską pasiekti labai lengvai. Vartotojams turime kurti pridėtinę vertę – aptarnauti greitai, suteikti gerą patarimą ir būti patogiems. Su „Iki“ turime šansą Lietuvoje būti arti namų“, – kalbėjo G.Rogas.