Ilgalaikės investicijos atsipirko: „Mars Lietuva“ pajamos pernai pasiekė 218 milijonų eurų

Gargžduose įsikūrusi maisto gyvūnams augintiniams gamybos bendrovė „Mars Lietuva“ 2022-aisiais išaugino pardavimus nepaisant to, kad visam gamybos sektoriui įtakos turėjo su geopolitine padėtimi susiję rinkos svyravimai. „Mars Lietuva“ pardavimo pajamos 2022 m. siekė 218,3 mln. eurų ir buvo 17 proc. didesnės negu užpernai, rašoma „Mars Lietuva“ pranešime spaudai
„Mars Lietuva“
„Mars Lietuva“ / „Mars Lietuva“ nuotr.

„2022-ieji buvo didžiulio sukrėtimo metai. Mūsų bendrovei pavyko išsaugoti stabilias gamybos apimtis ir pagerinti pardavimų rezultatą, nepaisant tokių neigiamų veiksnių kaip energetinių išteklių krizė ir brangusios žaliavos. Išlikti stabiliai „Mars Lietuva“ padeda ilgalaikės investicijos į tvarią plėtrą bei gamybos efektyvinimą, taip pat pamatiniai įmonės vertybiniai principai, palaikantys komandos dvasią net ir sudėtingais laikotarpiais“, – pažymi „Mars Lietuva“ generalinė direktorė Aušra Žemaitienė.

Pasak vadovės, „Mars Lietuva“ jau kelerius metus nuolat investavo į kompleksiškus elektros, šilumos energijos ir vandens taupymo sprendimus, tad praėjusiais, kupinais neapibrėžtumo metais, buvo aiškiai matyti šių investicijų grąža. Bendrovė skaičiuoja, kad per keletą pastarųjų metų įdiegti energijos taupymo sprendimai įmonei jau leido sutaupyti apie 645 tūkst. eurų.

Šiuo metu „Mars Lietuva“, Gargžduose gaminanti maistą gyvūnams augintiniams – viena efektyviausiai energetinius išteklius Europoje naudojančių korporacijos „Mars“ gamyklų.

Iš pagrindinės veiklos – maisto gyvūnams augintiniams gamybos – „Mars Lietuva“ pernai gavo 190,9 mln. eurų pajamų. Be pagrindinės veiklos, bendrovė vykdė ir kitą įstatuose numatytą veiklą, iš kurios gavo 27,4 mln. eurų arba 12,5 proc. visų pajamų. Didelę kitų pajamų dalį sudarė pajamos iš didmeninės prekybos Lietuvoje įvežtine „Mars, Incorporated“ produkcija.

Bendrovės pelnas prieš mokesčius buvo 8,9 mln. eurų arba 4,3 proc. mažesnis nei 2021-aisiais. Bendrovės vadovybės teigimu, pelno mažėjimą lėmė smarkiai išaugusios žaliavų bei energijos išteklių kainos, išaugusios didėjusio darbuotojų atlyginimo išlaidos, padidėję logistikos kaštai bei neigiama valiutų svyravimų įtaka.

2022 m. „Mars Lietuva“ pagamino daugiau nei 102 tūkst. tonų produkcijos. Bendrovės produkcija pernai buvo parduodama į 20 ES šalių, taip pat į Jungtinę Karalystę, Šveicariją, Norvegiją, Turkiją, Ukrainą ir Australiją. Didžiausios pardavimo apimtys – į Jungtinę Karalystę – sudarė 26 proc. visų pardavimų. Lyginant su 2021 m. labiausiai pardavimai augo į Vokietiją ir Prancūziją, o labiausiai sumažėjo į Ukrainą – 34 proc.

„Mars Lietuva“ praėjusiais metais tęsė investicijas į darbo sąlygų gerinimą, gamybos linijų modernizavimą, technologinių naujovių diegimą, ekologinio pėdsako mažinimą. Investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą 2022 metais siekė 22,3 mln. eurų, didžioji šių investicijų dalis skiriama gamybos linijų efektyvinimui ir automatizavimo projektams.

Aplinkosaugos projektams įmonė pernai skyrė 386 tūkst. eurų, šiemet šiam tikslui numatoma skirti apie 329 tūkst. eurų, ypač daug dėmesio skiriant tvarios pakuotės vystymui ir pritaikymui gaminamai produkcijai.

Vienas svarbiausių įmonės projektų artimiausiu laikotarpiu – atskiro pirminės pakuotės gamybos pastato statybos. „Mars Lietuva“ yra pagrindinė pirminės pakuotės gamintoja visai „Mars“ korporacijai, todėl, plečiantis tiek pagrindinės veiklos pajėgumams, tiek maišelių gamybos apimtims, kilo poreikis plėsti gamybos plotą. Į naujojo pastato statybas planuojama investuoti daugiau nei 11 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų