Įmonės puoselėja aukojimo tradicijas – sėkmingam verslui reikalinga sėkminga visuomenė

Verslai Lietuvoje prisideda prie gerų darbų ir ieško būdų, kaip paraginti tai daryti savo klientus. Vienas didžiausių bankų Lietuvoje „Swedbank“ kiekvienais metais skiria gausią finansinę paramą skirtingiems socialiniams projektams bei sudaro sąlygas žmonėms saugiai ir paprastai aukoti internetu. Tuo metu įmonė „Viena sąskaita“ ne tik teikia finansinę paramą, tačiau siekia ugdyti savo vartotojų įprotį prisidėti prie kilnių tikslų bent keliais centais kiekvieną mėnesį, rašoma pranešime spaudai.
Ernestas Ramonas
Ernestas Ramonas / „Swedbank“ nuotr.

„Swedbank“ socialinių iniciatyvų vadovas Ernestas Ramonas pasakoja, kad verslui, kuriam rūpi tvari visuomenė, labai svarbu vykdyti įvairias socialines veiklas, kurti ilgalaikes partnerystes. „Swedbank“ daugiausia dėmesio skiria finansiniam raštingumui ir edukacijai, verslumo skatinimui bei tvarumui, tačiau ir kitos sritys nėra pamirštamos. Esant poreikiui įmonė stengiasi prisidėti prie visų svarbių iniciatyvų.

„Kuriant partnerystes ir sprendžiant, ką paremti, svarbiausiu elementu tampa bendros vertybės ir tikslai. Ieškome tokių pačių vertybių ir panašių tikslų siekiančių nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis kartu galime kurti pozityvius pokyčius bei teikti konkrečią naudą visuomenei. Žinoma, gyvename dinamiškoje aplinkoje, tad reaguojame bei atsiliepiame ir į kitų sričių paramos prašymus, jei matome, jog galime padėti“, – teigia socialinių iniciatyvų vadovas E.Ramonas.

Pasak E.Ramono, paramą nusistatytoms socialinės atsakomybės kryptims įmonė skiria lygiavertiškai – nepamiršta nei Ukrainos, nei Lietuvos. „Prasidėjus karui Ukrainoje, teikiame įvairią humanitarinę pagalbą ir finansinę paramą nuo karo bėgantiems žmonėms, padedame savo paslaugomis ir produktais. Tačiau tikrai nepamirštame problemų ir Lietuvoje. Nuolat prisidedame prie finansinio, socialinio ir aplinkosauginio mūsų šalies tvarumo, visuomenės gerovės ir augimo“, – mintimis dalijasi pašnekovas.

Socialinių iniciatyvų vadovas pabrėžia savanorystės svarbą. Šiai veiklai „Swedbank“ darbuotojai jau yra skyrę daugiau nei 55 tūkst. valandų. „Pokyčiai neateina per dieną ar per metus, tad prie jų reikšmingai galima prisidėti investuojant ne tik finansus, bet ir savo laiką“, – pasakoja E.Ramonas.

Prisidėti prie prasmingų iniciatyvų savo parama įmonė skatina ne tik kolegas, partnerius, bet ir klientus. „Swedbank“ interneto banko skyrelyje „Erdvė geriems darbams“ yra pristatomi visuomeniniai projektai ir sudaromos sąlygos interneto banke aukoti paprastai bei saugiai.

Įmonė „Viena sąskaita“ sugalvojo neįprastą idėją, kaip per savo paslaugas paskatinti klientus keisti įpročius – į aukojimą žiūrėti kaip į nuolatinį sisteminį procesą. Apmokant sąskaitas per jų platformą, galima savo mokėjimų sumą suapvalinti ir susidariusį centų skirtumą paaukoti. Šias surinktas lėšas įmonė kiekvieną mėnesį skiria pasirinktam projektui. „Idėja, rinkti tokiu būdu paramą, mums gimė 2016 metais.

Ne kartą vyko diskusijos, buvo pageidavimų iš pačių klientų leisti aukoti ir norimą sumą, tačiau mūsų tikslas – priminti vartotojams aukoti kas mėnesį, nors ir nedidelę sumą“, – teigia „Viena sąskaita“ generalinė direktorė Aušra Čiuplienė.

Anot generalinės direktorės, atranka, kuriems projektams skirti paramą, vyksta įvairiais būdais. Dažnai už juos balsuoja socialinių tinklų sekėjai, kartais, norint atkreipti dėmesį į mažesnes iniciatyvas, išrenka įmonės kolektyvas: „Mes dažniausiai renkamės projektus, kurie atrodo aktualiausi tuo metu. Vieną kartą tai būna puikiai žinomos, ilgus metus gyvuojančios organizacijos, kitą – mažos, kurioms visuomenė neskiria paramos tiesiogiai, bet turi labai šviežią ir gerą idėją.“

Aušra Čiuplienė
Aušra Čiuplienė

Generalinės direktorės A.Čiuplienės teigimu, aukojančių klientų skaičius nuolat auga. Vieno gyventojo auka elektroninio atsiskaitymo platformoje kas mėnesį vidutiniškai sudaro 43 centus, bendra suma per mėnesį gali siekti net 6000 Eur.

„Kai tik startavome su šia idėja, kas mėnesį, būdavo atvejų, jog skambindavo klientai ir piktindavosi, kodėl mes dėkojame už paramą ir kodėl neaukoję dėl to turi jaustis blogai. Bet ilgainiui tokių klientų nebeliko. Jau seniai nebesulaukiame skundų, kad skatiname aukoti. Kaip tik, dabar žmonės skambina su pasiūlymais, kaip praplėsti aukojimo galimybes, siūlo naujas organizacijas“, – pasakoja pašnekovė.

„Viena sąskaita“ taip pat džiaugiasi kolektyvo iniciatyvomis bei savanoriška veikla. „Ši verslo aukojimo iniciatyva gimė tik todėl, kad patys esame neabejingi žmonėms, kurie turi fizinę negalią, kenčia nepriteklių, ar susiduria su kitais sunkumais. Norisi prisidėti, kad jie galėtų patenkinti ne tik būtinuosius poreikius, bet ir jaustis laisvai, būti visavertiški bendruomenės nariai“, – teigia „Viena sąskaita“ generalinė direktorė.

Įmonės tikina, kad savo gera veikla galima užkrėsti ir kitus verslus. Pastebima, kad vis daugiau tiek jaunų, tiek turinčių patirtį verslų supranta socialinės atsakomybės svarbą ir ieško įvairių sprendimų kaip prie to prisidėti. „Esame integrali visuomenės dalis ir negyvename burbule. Sėkmingam verslui reikalinga sėkminga visuomenė ir atvirkščiai, todėl mes įvairiomis paramos priemonėmis drauge turime keliauti link teigiamų pokyčių visų labui, – tikina „Swedbank“ socialinių iniciatyvų vadovas E.Ramonas. – Pagalba Ukrainai buvo ir yra labiausiai matoma, verslą bei visuomenę suvienijusi veikla praėjusiais ir šiais metais.

Beprecedentis žmonių ir verslų įsitraukimas, mobilizacija agresijos akivaizdoje keičia Lietuvos visuomenę bei kuria naujus paramos ir mecenatystės standartus. Net jei verslas konkuruoja socialinėmis iniciatyvomis, juk iš to laimi visi.“

Tiek „Viena sąskaita“, tiek „Swedbank“ įmonės jau ne vienerius metus bendradarbiauja su aukok.lt portalu, kuris suteikia galimybę prisidėti savo parama. „Mes džiaugiamės, kad projektų teikėjus prižiūri aukok.lt. Visada esame tikri, jog atsakingai bus paskirstyta parama. Manau, dėl tokių veiklų dabar pasikeitė požiūris į aukojimą, visi įgijo didesnį pasitikėjimą“, – džiaugėsi „Viena sąskaita“ generalinė direktorė A.Čiuplienė.

Aukok.lt – tai 2009 m. startavęs pirmasis Lietuvoje aukojimo internetu portalas, kuris suteikia galimybę privatiems asmenims ir įmonėms aukoti patogiau. Šiuo metu portalas kviečia dovanoti Kalėdas: pasirinkę iniciatyvą iš patikimų socialinių projektų sąrašo, savo norimą sumą galite greitai ir lengvai paaukoti norimam projektui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis