Inga Skisaker: kur mus veda finansų sektoriaus evoliucija?

Per pastaruosius dvejus metus, kai gyvenome pandemijos sąlygomis, daugelis galutinai įsitikino visada prieinamų finansų paslaugų nauda. Šiandien finansų sektoriuje toliau vyksta tolesnės integracijos procesas, kai įvairūs finansų sprendimai tampa vis glaudžiau susieti su kitomis paslaugomis. Dar žingsniu priekyje laukia suasmenintų paslaugų etapas, kuriam proveržio suteiks didieji duomenys ir dirbtinis intelektas.
Inga Skisaker
Inga Skisaker / Asmeninio archyvo nuotr.

Skaitmeninė erdvė auga

Su pandemija susiję apribojimai daugelį gyventojų paskatino aktyviau naudotis skaitmeninėmis paslaugomis. Tai atsispindėjo ir „Swedbank“ klientų elgsenoje. Banko duomenimis, skaitmeniniais finansų tvarkymo įrankiais, tai yra, interneto banku ir išmaniąja banko programėle, besinaudojančių klientų skaičius perkopė milijoną. 18-50 m. amžiaus grupėje šiomis skaitmeninėmis priemonėmis šiuo metu naudojasi daugiau kaip 90 proc. klientų.

Faktą, kad šalies gyventojai vis geriau įvaldo ir pasikliauja minėtais skaitmeniniais įrankiais, rodo ir senkantis klientų banko padaliniuose srautas. Per praėjusius metus iš 10 banko padalinyje besilankiusių klientų 7 čia užsuko tik vieną kartą, o vizitų skaičius mažėjo visose amžiaus grupėse, rodo „Swedbank“ duomenys.

Pastarieji dveji metai įtvirtino finansinio sektoriaus paslaugų skaitmenizaciją, kurios link judėjome kelis paskutinius dešimtmečius. Dabar egzistuojančios skaitmeninių kasdienių finansų paslaugų pasiūlos ir galimybės bet kada gyvai pasikonsultuoti su banko specialistu derinys užtikrina iki šiol plačiausią turėtą finansinių paslaugų prieinamumą.

Be to, finansų sektoriaus senbuviai nuolat ieško būdų, kaip išplėsti savo teikiamų paslaugų spektrą ir per skaitmenines platformas pasiūlyti daugiau naudos klientui. Vieni plėtoja paslaugas vidiniais resursais, kiti renkasi įsigyti inovatyvius produktus pasiūliusius startuolius, tuo metu „Swedbank“ prisideda prie finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centro „Rockit“ plėtros. Čia užgimstančios partnerystės ateityje gali virsti paslaugomis, kuriomis kasdien naudosis ir mūsų banko klientai.

Judama integracijos link

Jei finansinių paslaugų prieinamumą galima laikyti įgyvendintu etapu, tai šiuo metu galime stebėti aiškią jų integracijos tendenciją. Finansinės paslaugos tampa vis mažiau laiko atimančia ir todėl natūralia ir kone nepastebima klientų kasdienio gyvenimo dalimi.

Pavyzdžiui, bekontakčiai atsiskaitymai išmaniaisiais įrenginiais, kai norint sumokėti prekybos vietoje nebereikia traukti piniginės ar mokėjimo kortelės. Nuo 2020-ųjų išmaniuosius telefonus ir laikrodžius atsiskaitymams naudojančių banko klientų skaičius išaugo apie 70 proc., ir šiandien juos aktyviai naudojančių klientų skaičius jau siekia 160 tūkst.

Daugelis išbandžiusių tokį atsiskaitymo būdą prie mokėjimo kortelės nebegrįžta. Išmaniesiems laikrodžiams ir apyrankėms vis labiau įsitvirtinant žmonių kasdieniame gyvenime, mokėjimo korteles prekybos ir paslaugų vietose matysime vis rečiau.

Kita sritis, kurioje mokėjimų paslaugos tampa vis geriau integruotos, tai įvairios e.parduotuvės ir programėlės. Atviroji bankininkystė ar galimybė pridėti mokėjimo korteles į savo paslaugos paskyrą leidžia kur kas patogiau ir greičiau vykdyti mokėjimus.

123RF.com nuotr./Prekyba internetu
123RF.com nuotr./Prekyba internetu

Didėjanti tokio tipo integracija lemia, kad bankų dalyvavimas tokiose kasdienėse operacijose vartotojui tampa mažiau pastebimas, o šios operacijos įvykdomos greičiau ir patogiau tiek klientui, tiek paslaugos teikėjui. Tiesa, šioje srityje išnaudotos dar toli gražu ne visos galimybės.

Kitas etapas – tai įvairių banko teikiamų finansavimo paslaugų integracija, kai, pavyzdžiui, nusprendus įsigyti naują automobilį, banko lizingo paskolos sąlygas būtų galima suderinti ir jos sutartį pasirašyti tame pačiame automobilių salone.

Paslaugų ateitis – personalizacija

Visgi didžiausias proveržis finansų sektoriuje dar priešakyje, ir jis bus susijęs su finansinių paslaugų personalizacija arba pritaikymu pagal kiekvieno individualius poreikius. Aišku, daugelis ir šiandien gali gauti asmeninį patarimą finansų valdymo srityje, užsiregistravęs nuotolinei konsultacijai banke, ir tuo kiekvieną dieną pasinaudoja šimtai „Swedbank“ klientų.

Tačiau tokio tipo konsultacijos turi savo resursų ribas, ir banko konsultantai dažniausiai patarinėja svarbesniais ir sudėtingesniais klausimais. O potencialius kasdienius patarėjus mažiau opiais klausimais daugelis iš mūsų jau nešiojasi kišenėje ar ant savo riešo.

Jau šiandien bankas klientams siūlo personalizuotus biudžeto valdymo sprendimus ir turimų sutarčių valdymo savitarnos įrankius. Prireikus finansavimo galima rinktis iš įvairių finansavimo sprendimų, kai stengiamasi parinkti labiausiai kliento poreikius atitinkantį variantą.

Išmanieji įrenginiai įrodė savo vertę padedant jų naudotojams gyventi aktyvesnį ir sveikesnį kasdienį gyvenimą. Jie renka informaciją apie judėjimą, poilsį ir mitybą, stebi įvairias gyvybines funkcijas ir, pasitelkę dirbtiniu intelektu paremtus algoritmus, geba duoti patarimų, kaip pagerinti savo savijautą ar fizinę būklę. Matydami suasmenintų patarimų naudą vienoje srityje, jų vis dažniau tikėsimės ir kitose.

Praėjusių metų pabaigoje paskelbtas JAV konsultacijų bendrovės „McKinsey“ tyrimas parodė, kad 72 proc. vartotojų iš verslo tikisi, kad jis geba juos pažinti ir žino jų poreikius. Geriausi pardavėjai ir paslaugų teikėjai sugeba tinkamiems klientams jiems tinkamu metu suteikti reikalingą patirtį. Tai tampa įmanoma pasitelkus pažangius duomenų analizės įrankius.

Finansų sektorius šiuo metu kuria priemones, kurios galėtų analizuoti klientų finansinę elgseną ir galėtų duoti patarimų, kaip sustiprinti jų finansinę sveikatą. Pritaikę didžiuosius duomenis ir dirbtinio intelekto potencialą, galėsime dar geriau pažinti savo klientus ir taip pasiūlysime jiems skirtų rekomendacijų ar jau pritaikytų konkrečių produktų. Pavyzdžiui, pagal asmeninių išlaidų krepšelį sudarytą efektyvų taupymo planą ar, atsižvelgiant į rizikos profilį, optimizuotą investicijų portfelį, siekiant ilgalaikių finansinio saugumo tikslų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis