Inovacijų agentūra: Lietuvos eksportas šiemet augs 14 proc., kitąmet – 8,5 proc.

Inovacijų agentūra prognozuoja, kad lietuviškos kilmės prekių eksporto (be energetinių produktų) vertė šiemet padidės 14 proc. iki 24,8 mlrd. eurų, o kitąmet – 8,5 proc. iki 26,9 mlrd. eurų. Anot agentūros, eksporto apimtys išlieka gana stabilios, o pagal vertę – kyla dėl augančių kainų.
Vilkikas
Vilkikas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Anot Inovacijų agentūros Tyrimų ir analizės skyriaus vadovės Jonės Kalendienės, prognozė remiasi keliomis prielaidomis – viena jų yra numatomas bendras Europos ekonomikos augimas.

„Būtent ES šalys yra pagrindinės lietuviškos kilmės eksporto partnerės, todėl 2023-2024 metais prognozuojamas teigiamas eksporto pokytis. 2023 metais ES-27 šalių ekonomikų augimas bus gana nuosaikus, tačiau neigiama 2022 metų lietuviškos kilmės eksporto apimčių bazė turėtų lemti kiek spartesnį nei įprastomis aplinkybėmis eksporto apimčių augimą“, – pranešime sakė J.Kalendienė.

Pasak jos, yra rizikų, kad prognozių prielaidos neišsipildys, viena jų – karas Ukrainoje, kuris lemia didelį bendrą politinį ir ekonominį neužtikrintumą visoje Europos Sąjungoje.

„Karo baigtis Ukrainoje tiek laiko, tiek ir rezultato požiūriu kol kas dar nėra žinoma, tačiau karo veiksmams pasibaigus teigiamas poveikis pasaulio ekonomikos aktyvumui nėra atmestinas“, – teigė J.Kalendienė.

Agentūros teigimu, šiemet didelė eksporto augimo dalis vis dar bus nulemta didesnių kainų, tačiau didės ir eksporto apimtys. 2024 metais prognozuojamas ir kainų, ir apimčių augimas, tačiau didesnę įtaką vertei darys apimtys.

Paslaugų eksportas šiemet turėtų augti beveik 20 proc., o 2024 metais – beveik 8 proc. Šiemet paslaugų eksporto augimui didžiausią įtaką daro kainos.

Numatoma, kad reeksportas šiemet augs beveik 14 proc., o 2024 metais prognozuojamas 12,2 proc. augimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis