Inovacijų ekspertas Fredrikas Harenas: dabar – geriausias laikas nuo devintojo dešimtmečio kurti globalias inovacijas

ISM Vadybos ir ekonomikos universitete viešėjęs kūrybingumo guru, „Idėjų knygos“ („The idea book“) autorius Fredrikas Harenas būsimuosius Lietuvos verslininkus patikino, kad šiuo metu susiklostė palankiausios aplinkybės kurti verslą ir įgyvendinti drąsiausias verslo idėjas.
Fredrikas Harenas auditorijoje
Fredrikas Harenas auditorijoje

„Dvidešimt metų studijavau inovacijas ir galiu drąsiai patvirtinti, kad nuo devinto dešimtmečio nebuvo tinkamesnio laiko kurti inovacijas nei dabar, – savo paskaitą pradėjo vienos iš šimto geriausių pasaulyje verslo knygų autorius F. Haren.

Inovacija – ne išradimas

Pasak jo, devintajame dešimtmetyje inovacijos gimdavo kiekviename žingsnyje, tereikėjo kasdienius gyvenimo procesus jungti su internetu. Taip atsirado elektroninis paštas, internetinės bendravimo svetainės, socialiniai tinklai, internetinės parduotuvės. Dabar sukurti inovacijai reikia kiek daugiau pastangų, tačiau pagrindinis jų kūrimo principas išlieka tas pats – jungti senus mūsų kasdienybės atributus su naujais išradimais. O pastarųjų šiuo metu – itin gausu.

VIDEO: F.Hareno patarimai kaip ugdyti kūrybingumą

„Idėjų knygos“ autorius paminėjo, kad inovacijų kūrimas prasideda nuo požiūrio į pasaulį, aplinką. Svarbu ne tik įžvelgti, suprasti pokyčius, tačiau ir matyti verslo potencialą besikeičiančioje aplinkoje.  Ekspertas pripažino, kad  sėkminga idėja nėra visiškai naujas išradimas, tai – senojo patobulinimas, kai mums įprastas daiktas tampa geresnis, patogesnis, mažesnis. F.Haren akcentavo, kad inovacija bus pripažinta sėkminga, tik tuomet, jei padės žmonijai sutaupyti laiko, erdvės, pinigų ir kitų ribotų išteklių – pavyzdžiui, vandens ar kuro.

Siūlo laužyti mąstymo rėmus

Anot F.Haren, ateities verslas – tai globalus verslas, kurio lyderiais taps globaliai mąstantys verslininkai, besiorientuojantys į bendražmogiškus poreikius ir atsisakantys mąstymo rėmų, kalinančių juos nacionalinėje ar tam tikroje kultūrinėje terpėje. „Verslininkai vis dažniau orientuojasi ne į žmonių tautybę ar kultūrą, tačiau į emocijas, mat jos yra bendros visiems. Jei siekiate sukurti pasaulį pakeisiančią inovaciją, turite galvoti ne apie save, savo artimuosius ar savo šalies piliečius. Turite galvoti globaliai, pažinti žmones, kurie gyvena Afrikoje, Azijoje, Pietų Amerikoje, žinoti jų poreikius, lūkesčius, kasdienybę”, – teigė F.Haren.

Fredrikas Harenas
Fredrikas Harenas

Norint sukurti sėkmingas inovacijas, nepakanka domėtis kitų šalių gyventojais, reiktų ir patiems keliauti, matyti, kaip problemos sprendžiamos kituose kontinentuose. Ne mažiau svarbu – mokytis iš kitų industrijų, mokslo, veiklos sričių. „Kadangi aš inovacijas suprantu kaip seno, tradicinio daikto ar paslaugos sujungimą su nauju išradimu, norint sukurti inovaciją svarbu pradėti mąstyti kitaip. Tai padaryti padės bendravimas su kitų sričių specialistais – keliauti ne tik geografiškai, tačiau ir mentališkai, – sakė F. Haren. – Svarbu ir išsiveržti iš savo komforto zonos. Daryti tai, kas tau nėra būdinga. Tai padeda pažinti, išdrįsti daryti dalykus kitaip.“

Inovacijų kūrimas, anot kūrybingumo ir inovacijų specialisto, prasmingos tik tuomet, jei jos orientuotos į žmonijos gerovę. F. Haren tikino, kad šiuolaikinėje visuomenėje itin stinga atviro ir globalaus mąstymo apie pasaulio problemas. Ekspertas paskatino ateities verslininkus žvelgti į Žemę kaip į mažą salą, kurios gyventojų problemos aktualios visai populiacijai, o ne jos daliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis