Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Investuotojų žvilgsniai vis labiau krypsta į tvarius ūkius, prognozuojama solidi investicijų grąža

Investuotojų akiratyje šiemet vis dažniau atsidurs ne tik informacinių technologijų įmonės, bet ir tvaraus ūkinininkavimo principus savo veikloje diegiantys ūkiai bei verslai, – komentuodamas naujausią „M&A Worldwide” ataskaitą teigia investicinės bankininkystės ekspertas, „Confidentus“ partneris Kristupas Kukarskas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Ekologija
Ekologija / 123RF.com nuotr.

Globalus įmonių susijungimų ir įsigijimų srityje dirbančių įmonių tinklas „M&A Worldwide” pristatė apžvalgą investuotojams, kurią skyrė naujai itin sparčiai augančiai investavimo krypčiai – tvariam ūkininkavimui.

Kaip teigia Lietuvai „M&A Worldwide” ekspertų komandoje atstovaujantis K. Kukarskas, ekologiško maisto gamyba ir tvarus žemės ūkis yra tos sritys, kuriose prognozuojamas itin didelis tiek investicijų, tiek investicijų grąžos augimas.

„Skaičiuojama, kad 700 milijardų JAV dolerių dydžio investicijos į tvaraus žemės ūkio modelį plėtojančias įmones per ateinančius trisdešimt metų leistų tikėtis 10 trilijonų JAV dolerių grąžos. Tai reiškia, kad numatoma investicijų grąža būtų daugiau nei 14 kartų didesnė“, – apžvelgdamas ataskaitą teigė investicinės bankininkystės ekspertas, „Confidentus“ partneris K.Kukarskas.

Jis pridūrė, kad augančios investicijos į tvarius ūkius stipriai prisideda ir prie šiltnamio efektą sukeliančių CO2 emisijų mažinimo. Skaičiuojama, kad 700 mlrd. JAV dolerių investicijos padėtų sumažinti CO2 emisijas maždaug 170 gigatonų.

Didėjantis spaudimas siekti CO2 emisijų mažinimo tikslų, augantis vandens tausojimo, ekologiškų ir didesnę maistinę vertę turinčių produktų poreikis, o taip pat COVID-19 pandemijos išryškinti trūkumai globalioje maisto tiekimo grandinėje priskiriami prie pagrindinių veiksnių, skatinančių investicijų į tvarius ūkius augimą.

Tvarus ūkininkavimas dar vadinamas grįžimu prie tradicinių ūkininkavimo metodų be sunkiosios technikos ir chemijos. Pagal tvaraus ūkininkavimo principus dirbantys ūkiai naudoja natūralias ekosistemų atsinaujinimo priemones ir ypatingą dėmesį skiria dirvožemio priežiūrai, taip siekiant sudaryti sąlygas „motinai gamtai daryti savo darbą“, teigiama „M&A Worldwide” apžvalgoje.

Asmeninio archyvo nuotr./Kristupas Kukarskas
Asmeninio archyvo nuotr./Kristupas Kukarskas

„Pasaulyje vyksta žalioji revoliucija – vartotojų poreikis vietinei produkcijai vis didėja ir dar niekada nebuvo toks didelis. Sparčiai didėja ir sėklų, įrankių, ekologiškų žaliavų, komposto, biomasės, dirvos drėkinimo sistemų, šiltnamių paklausa, o jų tiekimas patiria trikdžių. Sparčiai didėja ir techninės galimybės, auga dirvožemio, maistinių medžiagų tyrimų poreikis, kuriamos auginimo valdymo programėlės“, – tendencijas apžvelgė K.Kukarskas.

Pasaulinės rinkos sunkiasvoriai – tokios didelės korporacijos, kaip „Danone“ ir „Nestle“ – neseniai padvigubino savo investicijas į aplinkos apsaugą, o pastaroji įsipareigojo per ateinančius penkerius metus investuoti 1,4 milijardo JAV dolerių į tvaraus ūkininkavimo plėtrą per savo tiekimo grandinę. Tuo tarpu „PepsiCo“ išsikėlė tikslą iki šio dešimtmečio pabaigos per savo tiekėjus ūkininkus šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas sumažinti mažiausiai 3 mln. tonų.

K.Kukarskas pažymi, kad tvarus ūkininkavimas svarbus ne tik aplinkos saugojimo požiūriu (tradiciniai ūkiai sugeneruoja milžiniškus kiekius CO2 emisijų) – tai nauda ir žmogaus sveikatai, nes tvariame ūkyje užauginta produkcija turi daugiau maistinių medžiagų ir mažiau pesticidų, be to, chemijos naudojimo eliminavimas prisidėtų ir prie onkologinių bei kvėpavimo takų ligų mažinimo ir tarp augintojų, paskatintų mažesnių ūkių plėtrą bei padidintų ūkininkų pajamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?