Į šeštadienį 10 val. duris atvėrusią parduotuvę Ukmergės gatvėje plūdo žmonės, susivilioję specialiomis nuolaidomis ir dovanomis.
Mat parduotuvė už pusę kainos pasiūlė kompiuterį, televizorių ir kitų prekių.
Varle.lt komercijos direktorius Marius Butauskas 15min pripažįsta tokio klientų srauto nesitikėjęs.
„Vartotojų įpročiai keičiasi. Jei anksčiau jie pirkdavo parduotuvėse, vėliau atėjo internetas. Mes nuo pradžių kūrėme įmonę, kurios modelis parduotuvės ir internetas, kuris patogiausias klientais. Turėjome parduotuvę Žukausko g., tačiau iš jos esame labai stipriai išaugę“, – sako M.Butauskas.
Jis skaičiuoja, kad bendrovės investicijos į parduotuvės įrengimą sudaro 200 tūkst. eurų. Jis negalėjo išskirti, kokie bus parduotuvės pardavimai per metus – mat klientai dažnai apsižiūri internete, o nuperka parduotuvėje, arba atvirkščiai.
„Elektroninė prekyba šiandien išgyvena tikrą bumą, tačiau žmonėms vis dar patinka ateiti į fizinę parduotuvę, apžiūrėti ir pačiupinėti prekes, taip pat pasikonsultuoti, gauti patarimą, pasiderėti dėl kainos. Atėjimą į fizinę parduotuvę žmonės renkasi ir dėl to, kad tokiu būdu jiems paprasčiau grąžinti prekę, nereikia mokėti už pristatymą ir pan.“, – sako M.Butauskas.
Savo parduotuvę bendrovė vadina trečios kartos. Čia veikia 350 kvadratinių metrų ekspozicijos plotas, kuriame galima išbandyti prekes.
Parduotuvėje numatyta oficiali „Xiaomi“ gamintojo produktų zona. Taipogi siūlomi populiarių elektronikos prekių ženklų, tokių kaip „Bosch“, „Samsung“, „Apple“, „Lenovo“, „SteelSeries“, „Razor“, „Dyson“, „Casa“, „Jura“ gaminiai.
M.Butautas aiškina, kad parduotuvėje bus organizuojamos patirties dienos, susipažinti su tam tikrais produktais. Pvz., „Bosch“ zonoje planuojama periodiškai gyvai gaminti maistą, bus galimybė išbandyti virtualios realybės naujausius pasiekimus, išmėginti robotus, paskraidinti dronus, parduotuvėje vyks eSporto turnyrai.
„Mums tikrai svarbu, kad klientas prekes išbandytų pas mus, o ne pas konkurentus. Ilgametė mūsų patirtis parodė, kad klientai nenori mokėti už pristatymą, nenori ilgai laukti užsakytos prekės. Atidaromoje Varle.lt parduotuvėje Ukmergės g. 241 Vilniuje bus papildomas 300 m2 sandėlis, kuris leis vietoje turėti didesnį prekių skaičių. Klientas galės daugiau kaip du trečdalius vietinių užsakymų atsiimti iš karto“, – sako M.Butauskas.
Keltis į parduotuves – nauja tendencija
E.prekybininkai pripažįsta, kad fizinių parduotuvių atidarymas tampa nauja tendencija.
„Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė aiškina, kad pagrindinė priežastis, kodėl dalis vartotojų neperka internetu, yra poreikis prekę apžiūrėti gyvai. Pigu.lt pirmą parduotuvę atidarė 2015-ųjų lapkritį, joje siūloma 2000 prekių. Palyginimui, internetu „Pigu.lt“ siūlo daugiau kaip 200 tūkst. skirtingų prekių.
„Tendencija tokia tikrai yra. Lietuvoje internetu perka kas trečias žmogus, o Europoje – kas antras. Prognozuojame, kad Europos vidurkį pasivysime per ketverius metus. Per šį laikotarpį siekiame atskleisti elektroninės prekybos privalumus tiems vartotojams, kurie dar neišdrįso išbandyti pirkimo internetu. Dėl to atidžiai sekame pirkėjų įpročius“, – sako G.Vilkė.
Ji aiškina, kad fizinės parduotuvės nepakeičia prekybos internetu, tačiau leidžia užpildyti spragas, kurių nesuteikia internetas.
„Jeigu žmonėms svarbu prekę apžiūrėti gyvai, mes sudarome sąlygas vartotojui tą padaryti. Jeigu žmogus nepasitiki internetinėmis parduotuvėmis, mes sudarome sąlygas vartotojui atsiskaityti tik gavus ir apžiūrėjus prekę. Jei vartotojas nori prekės šiandien, mes pasiūlome galimybę prekę atsiimti tą pačią dieną“, – vardija „Pigu.lt“ atstovė.
Ji patikina, kad parduotuvių atidarymas pasiteisino – sulaukta daugiau pardavimų.
„Atidarius fizinę „Pigu.lt“ parduotuvę Šiauliuose, sulaukėme 30 proc. daugiau šio miesto pirkėjų, lyginant su kitų miestų gyventojais. Tad fizinių parduotuvių atidarymas tikrai pasiteisino, tačiau svarbu pabrėžti, kad tai yra ir nemažai investicijų reikalaujantis verslo sprendimas“, – aiškina G.Vilkė.
Paklausta, kuo skiriasi e.prekybos įmonių atidarytos parduotuvės nuo kitų elektronikos prekių prekybos tinklų, kurie buvo išplėtoti būtent fizinių parduotuvių pagrindu, G.Vilkė paaiškina, kad konkuruojama su apskritai visomis parduotuvėmis, ne tik elektronikos.
„Konkuruojame ne tik su elektronikos prekių parduotuvėmis, bet iš esmės su visomis elektroninėmis ir fizinėmis parduotuvėmis. Internetinės prekybos pranašumas šiuo atveju yra gebėjimas pasiūlyti vartotojams patogų ir greitą apsipirkimą – jiems nereikia stovėti eilėse, vaikščioti po didžiulius prekybos centrus, jie gali apsipirkti migdydami vaiką ar žiūrėdami pamėgtą serialą“, – aiškina G.Vilkė.
O „Varle.lt“ komercijos direktorius M.Butauskas tiki prekybos ateitis yra vadinamoji „E-tail“ internetinių ir fizinių parduotuvių sinergija.