L.Janavičius Airijoje valdė restoraną, sako, kad svetimoje šalyje sekėsi puikiai, tačiau visą laiką svajojęs grįžti į Lietuvą. Vieną dieną ta svajonė išsipildė.
Ėmėsi restoranų „Snow Arenoje“
„Nepatinka man Airija“, – sako L.Janavičius, paklaustas, kodėl nusprendė grįžti ir čia kurti verslą. Tiesa, šeima liko Airijoje, nes nusprendė, kad pirmiau jis įsikurs Lietuvoje ir tada parsigabens namiškius.
L.Janavičius susigundė pasiūlymu valdyti restoranus „Snow Arenoje“ Druskininkuose. Klientų srautas nemažas, atvyksta daug slidininkų iš užsienio. Sukirto rankomis su arenos valdytojais ir su įdarbintų 12 žmonių komanda kibo į darbus.
Tačiau verslas sukosi vos daugiau nei mėnesį. Šiandien L.Janavičius skundžiasi, kad jį apgavo, jis pats liko skolingas, todėl vyras vėl dairosi Airijos pusėn.
Sako, kad sumokėjo grašius
Į Lietuvą jis grįžo ne vienas. „Į Lietuvą dar atsivežiau bičiulį iš Airijos ir čia nusprendėme kurti verslą. „Snow Arenoje“ atidarėme du restoranus. Sutarėme, kad gausime 30 procentų nuo apyvartos, nes visa įranga priklausė pačiai arenai. Tačiau iki šiol man sumokėjo tik grašius“, – skundėsi iš emigracijos grįžęs lietuvis.
Vienas iš „Snow Arenos“ restoranų – prabangus, esantis aukštai, todėl ten reikėjo įdarbinti aukštos kvalifikacijos virėjus, padavėjus. Visą komandą L.Janavičius sako surinkęs pats. Taip pat jis vadovavo ir užkandinei pirmame arenos aukšte.
„Pradžioje sudarėme žodinę sutartį, aš patikėjau garbės žodžiu, kad oficiali sutartis tikrai bus pasirašyta. Mes dirbome, tačiau sutartį su mumis vengė pasirašyti“, – tikino L.Janavičius.
Verslininkas šiai veiklai buvo įkūręs mažąją bendriją „Žalias daigas“, kuriai galioja kiti reikalavimai nei UAB. „Manęs vis prašė įdarbinti daugiau ir daugiau žmonių, nes aptarnaudavom ir grupes – arena sulaukia daug svečių. Tačiau aš arenos valdytojams sakiau, kad negaliu priimti daug žmonių, nes dirbu kaip mažoji bendrija“, – pasakojo verslininkas.
Restoranas liko be vandens
L.Janavičius teigė ne kartą prašęs „Snow Arenos“ valdytojos – bendrovės „Stamita“ padengti skolą, tačiau jie, pasak jo, nesumokėjo. „Aš įsiskolinau darbuotojams, „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai, dalį atlyginimų dengiau iš savų lėšų, o dėl kitos dalies prašiau pakentėti“, – pasakojo verslininkas. Per mėnesį, pasak jo, vieno restorano apyvarta siekė 60 tūkstančių eurų.
Galiausiai vieną dieną restorano lankytojas, tualete išsimuilavęs rankas, negalėjo jų nusiplauti – vanduo buvo užsuktas. Pasipiktinusį klientą gelbėjo virėjas, atnešęs vandens iš puodo.
„Tai buvo paskutinis signalas, kad turime užsidaryti. Tą tuoj pat ir padarėme – neįmanoma dirbti restorane, kai nėra vandens“, – sakė L.Janavičius. Šiandien jis save kaltina padaręs klaidų – patikėjęs žodine sutartimi. „Ten, kur gyvenau anksčiau, Airijoje, jei sutari žodžiu – tai esi garantuotas, kad taip ir bus. Maniau, kad tas pats galioja ir Lietuvoje, bet klydau“, – kalbėjo L.Janavičius.
Arenos atstovai: nuomininkas padarė žalą
„Snow Arenos“ valdytojai 15min pateikė savo įvykių versiją. Atsiųstame komentare teigiama, kad L.Janavičius pats yra dėl to kaltas, ir, be to, padarė žalos.
„Nuomininkas netinkamai vykdė nuomos sutartimi prisiimtus įsipareigojimus. Tokiais veiksmais Nuomotojui (Snow Arena) padarė didelę nematerialinę (reputacijos prasme) žalą“, – teigiama atsiųstame komentare. Tiesa, nepatikslinama, kokių įsipareigojimų nevykdė L.Janavičius.
Rugsėjo 24 dieną pasirašyta sutartis nutraukta spalio 31 dieną. Abi pusės pasirašė, kad neturi viena kitai jokių pretenzijų.