E.prekyba šovė iki neregėtų aukštumų, tačiau išryškino prekybininkų silpnybes: bėdų turi su srautais ir logistika

Pernai dėl karantino ribojimų ne vienam mėnesiui sustoti priversta prekyba patyrė tikrą šoką, tačiau jau netrukus didelė dalis prekybininkų rado išeitį – persikėlė į internetą. „Euromonitor International“ duomenimis, elektroninės komercijos rinka pasaulyje 2020 metais augo 25 proc., tuo tarpu Lietuvoje – net 31 proc. Tačiau įkurti e.parduotuvę nėra lygu joje prekiauti, pastebi ekspertai. Teigiama, kad bėdų su internetine prekyba prekybininkai turėjo visada, tačiau dabar jos matomos itin ryškiai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Euromonitor International“ duomenimis, karantino laikotarpiu, 2020 metais, elektroninės komercijos rinkoje ryškiausiai augo namų ūkio priežiūros (90,6 proc.), maisto ir gėrimų (82,3 proc.) bei žaidimų programinės įrangos (34,6 proc.) kategorijos. Lyderiaujančios įmonės stiprino savo pozicijas, investavo į plėtrą.

„Stebime ir daugybės naujų, svarbių žaidėjų atėjimą į rinką. Vienas iš jų – prekybos tinklo „Rimi“ elektroninė parduotuvė. Daugybė kitų įmonių kėlėsi į jau egzistuojančias virtualias platformas, tokias kaip „Pigu.lt“, „Varle.lt“. Patogumas, laikas ir saugumas karantino metu tapo ypač svarbiomis vertybėmis vartotojui.

Mobiliosios elektroninės komercijos plėtra taip pat darė stiprų teigiamą poveikį visai elektroninei komercijai, ypač maisto ir gėrimų pardavimų segmente“, – 15min komentavo Gabija Kubiliūtė, „Euromonitor International“ rinkos analitikė.

„Euromonitor International“ nuotr./Gabija Kubiliūtė
„Euromonitor International“ nuotr./Gabija Kubiliūtė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis