Nors Islandijos bendrovė „Felit“, kuri „Ikea“ parduotuvę atidarys franšizės pagrindais, kol kas nuo komentarų susilaiko, dienraščio žiniomis, tai turėtų būti standartinio dydžio prekybos centras – įprastinės „Ikea“ parduotuvės būna maždaug 30 tūkst. kvadratinių metrų ploto, su kelių šimtų vietų automobilių stovėjimo aikštelėmis ir tradiciškai – švediškos virtuvės restoranu.
Ūkio ministras Rimantas Žylius „Ikea“ atėjimo nei patvirtina, nei paneigia, nors neslepia, kad bene trejus metus buvo siekiama baldų milžinę privilioti į Lietuvą.
„Didžiosios kompanijos daro investicijas skatinamos ne sentimentų, o labai apčiuopiamų galimybių. Jei į Lietuvą ateina tokio masto bendrovė, tai reiškia, kad pastarųjų metų Lietuvos Vyriausybės politika bei siekis užtikrinti stabilią padėtį pasiteisino, o investuotojas tai įvertino“, – teigė ministras.
Mainais į plyno lauko investiciją investuotojui žadama nutiesti atšaką nuo Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio – prekybos kompleksas bus statomas sklype netoli Vilniaus tarptautinio oro uosto.
Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio statyboms Susisiekimo ministerija yra skyrusi 141,9 mln. litų Europos Sąjungos paramos.
„Papildomų pinigų „Ikea“ nereikės. Aplinkkelis vis tiek bus statomas ir atšaka nuo jo turės būti. Beje, 2013 metais, kai Lietuva pirmininkaus ES, planuojama turėti du išvažiavimo kelius iš oro uosto“, – sakė viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ vadovas Mantas Nocius.
Tiek Bulgarijoje ar Rumunijoje, tiek Rusijoje į vienos 25–32 tūkst. kvadratinių metrų parduotuvės atidarymą buvo investuojama apie 50 mln. eurų.
Vilniuje planuojamos panašios investicijos – iki 47 mln. eurų. Tačiau užsimenama, kad turimoje 14 hektarų teritorijoje investuotojas numato statyti dar keletą komercinių objektų, į juos gali būti investuota papildomai apie 60 mln. eurų (207 mln. litų).