Ispanijoje turizmo pajamos 2022 metų vasarą viršijo priešpandeminį lygį

2022-ųjų vasara Ispanijos turizmo sektoriui buvo „puiki vasara“, įplaukoms viršijus priešpandeminį lygį, antradienį pranešė pramonės asociacija, nors dėl infliacijos per likusią 2022 metų sektorius gali sulėtėti.
Madridas, Ispanija
Madridas, Ispanija / 123RF.com nuotr.

Remiantis asociacijos „Exceltur“, vienijančios didžiausius Ispanijos viešbučių tinklus, kelionių agentūras ir organizatores, duomenimis, spartų atsigavimą lėmė vietos turistai, kurie kompensavo atvykstamojo turizmo iš kai kurių pagrindinių užsienio rinkų sumažėjimą.

Visgi staigesnis sąnaudų, ypač energijos ir darbo jėgos, padidėjimas sumažino bendrovių maržas, priduriama pranešime.

„Pajamų prasme 2022 metų vasarą buvo puiki – nors ne maržų ir įmonių rezultatų prasme, – o daugumoje Ispanijos turizmo centrų pajamos viršijo 2019 metų lygį“, kai dar nebuvo prasidėjusi pandemija, pažymėjo „Exceltur“.

Daugiausia naudos turėjo viešbučių sektorius, kurio pajamos nuo liepos iki rugsėjo, palyginti su tuo pačiu 2019 metų laikotarpiu, išaugo 9,2 proc., pridūrė asociacija.

Ispanijos Balearų salos, įskaitant Ibizą ir Menorką, bei Kanarų salos buvo regionai, kuriuose turizmo veikla atsigavo labiausiai.

„Exceltur“ teigimu, turizmas buvo „pagrindinė Ispanijos ekonomikos varomoji jėga“ trečiąjį ketvirtį, minėtu laikotarpiu sudarydamas 72,2 proc. bendrojo vidaus produkto augimo.

Asociacija prognozuoja, kad ketvirtąjį ketvirtį sektoriaus aktyvumas šiek tiek sumažės dėl trapios makroekonominės situacijos ir geopolitinės įtampos, sukeltos Rusijos invazijos į Ukrainą.

Nacionalinio statistikos instituto INE duomenimis, Ispanija, antra pagal lankomumą pasaulio šalis prieš pandemiją, liepą ir rugpjūtį priėmė 17,9 mln. turistų iš užsienio, palyginti su 20 mln. skaičiumi tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais prieš pandemiją.

Turizmas sudaro apie 12 proc. Ispanijos bendros vidaus produkto (BVP), o sektoriaus nuosmukis per pandemiją smarkiai paveikė visą šalies, kuri yra ketvirta pagal dydį euro zonoje, ekonomiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis