Pirmajame J.Bideno strategijos „Build Back Better“ („Atstatykime dar geriau“) etape, kurį prezidentas pristatys sakydamas kalbą Pitsburge, bus išsamiai apibūdintos didžiulės investicijos, numatomos paskirstyti per aštuonerių metų laikotarpį.
Planas numato 620 mlrd. JAV dolerių investicijas į transporto tinklą, įskaitant 20 tūkst. mylių (32 tūkst. kilometrų) kelių ir greitkelių atnaujijimą, tūkstančių tiltų remontą ir dvigubai didesnį federalinį viešojo transporto finansavimą.
J.Bidenas, kurį buvęs prezidentas Donaldas Trumpas pašaipiai vadindavo „Mieguistu Džo“ bei žmogumi be stiprių idėjų ar motyvacijos, ketina drąsų infrastruktūros planą paversti vienu iš svarbiausių savo politikos apsektų.
„Prezidentas siekia pristatyti <...> plačią, drąsią viziją, kaip galime investuoti į Ameriką, Amerikos darbuotojus, savo bendruomenes“, – kalbėjo Baltųjų rūmų atstovė spaudai Jen Psaki.
Investicijos būtų iš dalies apmokėtos padidinus pelno mokestį nuo 21 iki 28 procentų.
„Prezidentas siūlo iš esmės pertvarkyti pelno mokesčio kodeksą, kad jis skatintų darbo vietų kūrimą ir investicijas <...> bei užtikrintų, jog didelės korporacijos sumokės teisingą mokesčių dalį“, – pažymėjo J.Psaki.
Naujosios mokesčių įstatymų pataisos paskelbtos netrukus po to, kai Kongresas patvirtino beveik 2 trln. JAV dolerių vertės ekonomikos skatinimo po COVID-19 sukeltos krizės paketą.
J.Bideno kalba turėtų pradėti aršią kovą Kongrese, kur demokratai turi tik nedidelę daugumą ir, manoma, susidurs su dideliu respublikonų pasipriešinimu.
Pirmoji kritika pasipylė dar net J.Bidenui nespėjus pasakyti savo kalbos, o kritikos išsakė pažangusis prezidento partijos sparnas.
Atstovų Rūmų narė Alexandria Ocasio-Cortez teigė, kad paketas „turėtų būti gerokai didesnis“.
Priešingai spektro pusei atstovaujantis respublikonų senatorius Johnas Barrasso atmetė planą, pavadindamas jį „Trojos arkliu, siekiant liberalesnių išlaidų ir didesnių mokesčių“.
Ateinantys mėnesiai taps išbandymu prezidento – patyrusio Vašingtono politiko ir sandorių sudarymo veterano – derybiniams įgūdžiams, tuo tarpu infrastruktūros plano įteisinimo galimybės išlieka neapibrėžtos.