„Akivaizdu visiems, kad tokio sprendimo ministras negali pasirašyti“, – prieš dvi savaites spaudos konferencijoje pareiškė V.Tomaševskis.
Tačiau susisiekimo ministras dega žalią šviesą 363 mln. eurų vertės Geležinkelių elektrifikavimo konkurso sutarčiai su konkursą laimėjusia Ispanijos bendrove „Elecnor“.
Tai vienas didžiausių pirkimų transporto srityje, pabrėžė J.Narkevičius.
O kaip su V.Tomaševskio pažadu, kad ministras sutarties nepasirašys? „Čia klausimas ne man“, – į 15min klausimą atsakė J.Narkevičius.
Pasak jo, nors konkurso darbai vėlavo trejus metus, sąnaudos išaugo trečdaliu, mažesnę kainą pasiūlęs dalyvis pralaimėjo, o pats konkursas buvo sustambintas, ministras visgi davė sutikimą pasirašyti rangos sutartį.
Jei ministras neleistų sudaryti sutarties, Lietuva prarastų 200 mln. eurų ES paramos. Todėl, pasak ministro, ir buvo viena iš priežasčių, kodėl nepasielgta kitaip.
„Pritariu Valdybos sprendimui sudaryti rangos sutartį“, – sakė ministras.
Antroje vietoje likusi kita Ispanijos įmonė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė 323 mln. Eur kainą, tačiau, pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, pagal ekonominio naudingumo kriterijus geriausiu pasiūlymu pasirinktas „Elecnor“.
„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas, aiškindamas, kodėl pasirinktas brangesnis pasiūlymas, akcentavo, kad „Elecnor“ pasiūlyta 363 mln. Eur kaina yra galutinė. O 40 mln. eurų pigesnis – 323 mln. Eur – konkurento pasiūlymas pabrangtų 51 mln. Eur, kuriuos tektų išleisti eksploatacijai. Tad pasirinkus „Cobra Instalaciones Y Servicios“ galiausiai tektų išleisti 374 mln. Eur.
J.Narkevičius anksčiau žėrė priekaištus, kodėl konkursas buvo sustambintas, o ne suskaidytas dalimis. Dėl to konkurse negalėjo dalyvauti Lietuvos kompanijos.
„Suskaidžius konkursą dalimis nebūtų pasiektas norimas efektas. Elektrifikavus tik dalį ruožo, jis greičiausiai stovėtų nenaudojamas tol, kol bus pabaigti elektrifikuoti kiti ruožai, nes būtų neracionalu išlaikyti ir dyzelinius lokomotyvus, ir elektrinius, kurie pusiaukelėje keistųsi, o keleiviams reikėtų perlipinėti į kitą traukinį, kad nuvažiuotų iki Klaipėdos“, – sakė M.Dubauskas.
Konkursą pralaimėjusi ispanų įmonė nėra apskundusi rezultatų.