2022 06 30 /11:36

J.Rojaka: infliacija mažės nuo lapkričio, BVP augimas šiemet – 1 proc.

Infliacija Lietuvoje ims mažėti tik rudens pabaigoje, tačiau ir tada ji bus neįprastai aukšta, dėl to šalies bendrasis vidaus produktas (BVP) šiemet augs apie 1 proc., sako bendrovės „Creditinfo Lietuva“ analitikė.
Jekaterina Rojaka
Jekaterina Rojaka / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Infliacijos lygis šią vasarą Lietuvoje tikriausiai išliks rekordiškai aukštas, tai priklauso nuo globalios aplinkos, greitos ir agresyvios centrinių bankų reakcijos. Infliacijos lygis turėtų kristi lapkritį, tačiau, nepaisant to, jis išliks kur kas aukštesnis nei pastarąjį dešimtmetį“, – ketvirtadienį pristatydama Lietuvos ekonomikos ir transporto sektoriaus apžvalgą sakė „Creditinfo Lietuvos“ verslo plėtros ir strategijos vadovė Jekaterina Rojaka.

„Tai paveiks vartojimą ir ekonomiką bendrai, dėl to BVP augimas metų pabaigoje bus apie 1 proc., bet ir čia globali aplinka išlieka pagrindiniu faktoriumi“, – kalbėjo J.Rojaka.

J.Rojakos teigimu, vasarą prekių ir paslaugų paklausa išliks aukšta, tačiau ekonomikos sulėtėjimas pasijus rudens pradžioje, dėl to mažės gyventojų išlaidos ir įmonių pelnas.

„Kainų spaudimas sumažins verslų pelningumą, taip pat ir vartotojus, kurie jau sureagavo į tokią infliaciją. Vasara daugeliui namų ūkių vis dar bus aktyvi, nes bus naudojamos per pandemiją sukauptos santaupos, bet rugsėjį tikriausiai matysime neigiamas ekonomikos tendencijas. Rizikų daug yra, bet yra ir galimybių jas suvaldyti, reikėtų išlikti ramiems“, – kalbėjo J.Rojaka.

Statistikai skelbia, jog metinė infliacija Lietuvoje birželį, išankstiniais vertinimais, buvo 20,5 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis