Jaunųjų lyderių programos „Sparnai“ sėkmė – sukurta 650 000 eurų vertė

„Verslios Lietuvos“ vykdomo jaunųjų eksporto lyderių projekto „Sparnai“ tikslas buvo aiškus – išugdyti gerus eksporto specialistus, leisti jiems tobulėti įgyjant darbo patirties įmonėse ir galiausiai – jaunųjų lyderių dėka pakelti ir Lietuvos įmonių eksporto rodiklius. Projekto tikslai įgyvendinti, o lūkesčiai viršyti su kaupu – projektu metu sukurta net 650 000 Eur vertė, jame dalyvavusios įmonės džiaugiasi atradusios naujų eksporto rinkų ir partnerių, o galimybe prisikviesti „sparniukų“ jau domisi ne viena įmonė.
„Sparnų“ dalyviai
„Sparnų“ dalyviai / „Verslios Lietuvos“ nuotr.

Viršijo lūkesčius

Vykdyti jaunųjų lyderių eksporto projektą „Verslią Lietuvą“ paskatino keli veiksniai – kompetentingų žmonių Lietuvos įmonėse trūkumas, didelė jaunimo migracija ir eksporto plėtros žinių stoka. Siekiant spręsti minėtas problemas ir buvo imtasi kurti programą, kuriai iškeltas tikslas paruošti profesionalius eksporto projektų vadovus, kurių kompetencija atitiktų šių dienų rinkos poreikius bei didintų šalies konkurencingumą.

Vienas iš didžiausių siekių buvo grąžinti jaunimą iš emigracijos, pasiūlyti darbo ir tobulėjimo galimybes čia. Paraiškas dalyvauti „Sparnų“ projekte buvo pateikę 118 pretendentų, dalyvauti programoje buvo atrinkta 16 jaunuolių, kurių amžiaus vidurkis 24 m. Trečdalis jų grįžo į Lietuvą po studijų užsienyje. Tai „Verslios Lietuvos“ personalo skyriaus vadovė Simona Gailiūnaitė įvardijo vienu iš svarbiausių projekto laimėjimų.

Dalyvauti programoje buvo atrinkta 16 jaunuolių, kurių amžiaus vidurkis 24 m. Trečdalis jų grįžo į Lietuvą po studijų užsienyje.

Prieš paleidžiant jaunuolius dirbti įmonėse, pastarieji turėjo dalyvauti „Verslios Lietuvos“ organizuotuose mokymuose. Jų metu būsimieji specialistai buvo mokomi įvairiausių tiek teorinių, tiek praktinių dalykų, būtinų darbui su eksportu. „Sparniukai“ buvo supažindinti su projektų valdymu, tarptautine rinkodara, derybų ypatumais, verslo misijų ir parodų organizavimu, prezentavimo įgūdžiais, įmonės eksporto auditu ir rinkos tyrimų bei produktų adaptavimo metodikomis.

„Sparnų“ programoje dalyvavo ir jaunuosius specialistus į savo komandą priimti panoro 44 įmonės iš 13 skirtingų regionų. Pasibaigus projektui atlikti skaičiavimai rodo, kad pasiūlymų susitikti parodose skaičius padidėjo nuo 40 iki 70 proc., o optimizavus internetinius puslapius jų vartotojų srautas ūgtelėjo 20 proc.

„Sparniukai“ dirbo net su 47 rinkomis ir dalyvavo 32 parodose, o projekto metu buvo surengtos 23 socialinės akcijos. Galiausiai – projekto reikšmę rodo ir jo sukurta vertė – net 650 000 Eur.

Svarbiausia – įmonių įvertinimas

„Sparnų“ projektui vadovavusi „Verslios Lietuvos“ personalo vadovė džiaugėsi tokia jo sėkme ir teigė, kad tai – puikaus bendradarbiavimo pavyzdys: „Aš labai džiaugiuosi, galėjusi prisidėti prie šio prasmingo verslui ir jaunimui projekto įgyvendinimo.

Galiausiai – projekto reikšmę rodo ir jo sukurta vertė – net 650 000 Eur.

Manau, kad Lietuvoje yra labai daug pažangių smulkaus ir vidutinio verslo įmonių, kuriose jaunas žmogus turi galimybę pateikti inovatyvių sprendimų ir juos įgyvendinti. Tai yra labai geras verslo atstovų ir jaunų, talentingų žmonių bendro darbo pavyzdys.“

S.Gailiūnaitė teigė, kad projekto kokybę ir naudą rodo ne tik minėti skaičiai, bet ir tarptautinis pripažinimas. „Labai džiugu, kad programa buvo pastebėta tarptautiniu mastu. Jaunųjų eksporto lyderių programa „Sparnai“ 2014 m. lapkritį Dubajuje vykusioje Tarptautinio prekybos centro (International Trade Centre) rengiamoje konferencijoje, pelnė geriausio projekto vardą išsivysčiusių šalių kategorijoje, taip pat buvo įvardinta tarp geriausių eksporto iniciatyvų pasaulyje“, – kalbėjo personalo vadovė.

S.Gailiūnaitė teigė labai vertinanti visus projekto pasiekimus, tačiau svarbiausiuoju įvardijo teigiamus „Sparnuose“ dalyvavusių įmonių vadovų atsiliepimus. „Svarbiausias ir objektyviausias „Sparnų“ programos vertintojas man yra klientas. Tai yra įmonių atstovų, dalyvavusių programoje, išsakyta nuomonė. Vykdant įmonių vadovų apklausą ir prašant atsakyti, kaip vertina, kiek naudinga buvo dalyvauti programoje, respondentų vertinimo vidurkis buvo gana aukštas – 8 iš 10“, – kalbėjo „Verslios Lietuvos“ personalo vadovė.

Jauniems žmonėms programa suteikė galimybę įgyti eksporto plėtros patirties bei įsidarbinti įmonėse, o pastarąsias pastūmėjo plečiant eksporto rinką taikyti inovatyvius sprendimus.

Girdėdama įmonių vadovų komentarus S.Gailiūnaitė neabejojo, kad programa buvo naudinga abiem pusėms. Jauniems žmonėms programa suteikė galimybę įgyti eksporto plėtros patirties bei įsidarbinti smulkiose ir vidutinėse įmonėse, o pastarąsias pastūmėjo plečiant eksporto rinką taikyti inovatyvius, gal ne visada iš pirmos žvilgsnio patraukliai atrodančius, sprendimus, paskatino galvoti apie ilgalaikę perspektyvą ir investuoti dabar, nelaukiant rytdienos.

Vertina „sparniukus“

„Sparnų“ projekte dalyvavusios automobilių filtrų įmonės „Maturė“ vadovas Vytas Mazuronis teigė esantis labai patenkintas, kad dalyvavo programoje. „Mums kliuvo labai imlus ir inovatyvus vyrukas Benas, juo darbu įmonėje tikrai labai džiaugiamės. Prie mūsų įmonės jis prisijungė jau sukaupęs šiokią tokią patirtį, nes tai buvo jau trečioji „Sparnų“ rotacija. Taigi galima sakyti, kad gavome jau paruoštą darbuotoją“, – teigė įmonės savininkas.

Pasak V.Mazuronio, jo bendrovė yra orientuota į eksportą, taigi plečiantis dar vienų darbo rankų ir naujų idėjų labai reikėjo. „Mums reikėjo darbuotojo, kuris dirbtų eksporto srityje su Vakarų rinkomis, o „sparnuolis“ kaip tik puikiai užpildė tą spragą. Jis važinėjo į parodas ir tikrai nemažai prisidėjo prie įmonės eksporto plėtros“, – kalbėjo įmonės vadovas. Anot jo, jaunajam eksporto lyderiui pavyko pasiekti ir nemenkų apčiuopiamų rezultatų. Dar ir dabar jis kuruoja įmonės darbą su Ispanijos rinka, į kurią prasibrauti „Maturei“ pats ir padėjo.

IT ir aukštųjų technologijų srityje dirbančią įmonę „Friday Lab“ dalyvauti „Sparnų“ programoje pastūmėjo draugiški santykiai su „Verslia Lietuva“. Įmonės pardavimo direktorius Aivaras Bakanas teigė, kad „Friday Lab“ neretai stengiasi prisijungti prie įmonių eksporto skatinimo iniciatyvų.

Nors pusė metų yra labai mažai, norint įsitvirtinti kurioje nors rinkoje, bet „sparniukui“ pavyko gauti gerą sutartį su dideliu Indonezijos distributoriumi“, – kalbėjo A.Bakanas.

„Mes iš karto buvome numatę su kokiu regionu dirbs atėjęs žmogus. Tai buvo Malaizija, Singapūras, Naujoji Zelandija ir pan. – rinkos, kurios mus domino, bet kojos ten įkišę dar nebuvome. Nors pusė metų yra labai mažai, norint mūsų srities įmonei įsitvirtinti kurioje nors rinkoje, bet „sparniukui“ pavyko gauti gerą sutartį su dideliu Indonezijos distributoriumi“, – apie „Sparnų“ projekto atneštą naudą kalbėjo A.Bakanas.

„Friday Lab“ vadovas neslėpė, kad jei būtų galimybė ir pavyktų abiem pusėms susiderėti dėl sąlygų, įmonė rimtai svarstytų apie „sparniuko“ įtraukimą į kolektyvą nuolatiniam darbui.

Projekte „Sparnai“ dalyvavo ir unikalius desertų šou Lietuvoje ir užsienyje rengiantys, kulinarinį žurnalą ir knygas leidžiantys bei laidas kuriantys „Virtuvės mitų griovėjai“. „VMG kulinarinis projektas niekada neapsiribojo tik Lietuva. Tiek su savo laidomis, tiek su savo deserto šou jau seniai peržengėme Lietuvos ribas.

O VMG kulinarinis žurnalas buvo įvertintas geriausiu pasauliniu mastu. Taigi, tikrai turime didelį potencialą su savo vykdoma veikla ir ateityje numatytais projektais plėstis užsienyje. Bet tam reikėjo žmogaus, kuris galėtų šią sritį koordinuoti“, – kodėl nusprendė prisijungti prie programos, pasakojo įmonės direktorius Alfas Ivanauskas.

Vadovas džiaugėsi, kad „sparniukė“ Kristina į VMG atėjo jau turėdama konkrečių pasiūlymų, ką būtų galima padaryti. „Ji rūpinosi VMG atstovavimu užsienyje – dalyvavome turizmo parodoje Berlyne ir knygų parodoje Londone.

Surado ne vieną užsienio partnerį mūsų projektams, taip pat padėjo pagrindus naujų VMG projektų, apie kuriuos kol kas dar nenorime viešai kalbėti, plėtrai į užsienį“, – teigiamai bendrą darbą vertino A.Ivanauskas. Jo teigimu, pusės metų laikotarpis, kurį Kristina praleido su įmone, nėra labai ilgas, bet per jį buvo sustyguotas bendrovės prisistatymas užsienio rinkoms ir išsamiai išnagrinėtos veiklos perspektyvos jose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų