„International Longshoremen’s Association“ (ILA) šiuo metu derasi 45 tūkst. darbininkų, dirbančių trijose dešimtuse Amerikos uostų, kuriuose endrai perkraunama maždaug pusė šalį pasiekiančio jūrų importo, vardu.
Grupė teigė, kad jos nariai pasirengę išeiti iš darbo, jeigu spalio 1 dieną neturės naujų darbo sutarčių.
Potencialus streikas gali stabdyti rytinės ir pietinės šalies pakrančių uostų darbą, todėl galiausiai gali sumažėti populiarių vaisių, faneros ir kitų produktų tiekimas, rašo „Daily Mail“.
Amerikiečiai suvalgo daugiau bananų vienam gyventojui nei bet kurių kitų šviežių vaisių. Maždaug du trečdaliai bananų JAV iškraunami šiuose uostuose.
Vaisiai sugestų, jei būtų per ilgai palikti uostuose, arba pabrangtų dėl vėlavimo ir papildomų šaldymo reikalavimų.
„Vaisiai, atvežti po spalio 1 d., bus pasmerkti atsidurti šiukšlių dėžėje, o į tai investavę žmonės praras didžiulius pinigus“, – laikraščiui „The Orange County Register“ sakė produktų importuotojas Peteris Kopke vyresnysis.
Ekspertai perspėja, kad savaitei sustojęs darbas šalies ekonomikai gali kainuoti apie 7,5 mlrd. dolerių, rašo leidinys.
„International Longshoremen’s Association“ reikalauja, kad per šešerius metus atlyginimai uostų darbininkams kiltų 80 proc. ir teigia, kad darbininkai nusipelnė dalies pelno, kurį per pandemiją gavo užsienio kapitalo konteinerių vežėjai.
Grupė taip pat reikalauja griežtesnių nuostatų dėl automatizavimo, pabrėždama, kad kai kurios bendrovės naudoja technologijas, pažeisdamos šiuo metu galiojančią sutartį.