Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

JAV mažmeninės prekybos apimtis kovą apkarpė rekordinė infliacija

Amerikiečiai kovo mėnesį daugiau išleido degalinėse, bet mažiau – automobilių salonuose ir elektroninės prekybos platformose, todėl mažmeninės prekybos apimčių augimas sulėtėjo, rodo vyriausybės duomenys.
JAV doleriai
JAV doleriai / 123RF.com nuotr.

Prekybos departamentas nurodė, kad mažmeninė prekyba kovo mėnesį pasistiebė 0,5 proc., palyginti su vasarį fiksuotu prieaugiu.

Rodiklis yra šiek tiek mažesnis nei prognozavo analitikai.

Ūgtelėjimą lėmė 8,9 proc. išaugę pardavimai degalinėse, degalų kainoms šoktelėjus dėl Rusijos invazijos į Ukrainą.

Šis degalų kainos padidėjimas sudarė pagrindinę rekordinės infliacijos bangos, smogusios didžiausiai pasaulio ekonomikai, sudedamąja dalį.

„Didesnės būtiniausių prekių, pavyzdžiui, maisto, energijos ir būsto išlaikymo, kainos slėgs namų ūkių biudžetus ir privers juos mažinti pirkimą, o tiekimo grandinių problemos ir toliau ribos pardavimų augimą“, – mano Lydia Boussour iš Oxford Economics.

Bendrųjų prekių parduotuvėse pardavimai išaugo 5,4 proc., elektronikos ir buitinės technikos mažmeninės prekybos bei sporto prekių parduotuvių pardavimai išaugo 3,3 proc., o drabužių ir aksesuarų parduotuvių – 2,6 procento.

Tačiau fizinių parduotuvių neturintys mažmenininkai, pvz., elektroninių prekyviečių operatorės pranešė apie 6,4 proc. nuosmukį, tuo metu variklinių transporto priemonių ir jų dalių prekyba susitraukė 1,9 procento.

Neįskaitant variklinių transporto priemonių ir jų dalių, bendra mažmeninė prekyba išaugo 1,1 proc., tačiau netraukiant pardavimų degalinėse, ji sumažėjo 0,3 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?