JAV sustabdė muitų Prancūzijos prekėms įsigaliojimą ginče dėl skaitmeninio mokesčio

Vašingtonas sustabdė planus įvesti naujus muitus 1,3 mlrd. JAV dolerių vertės prancūziškiems produktams ginče dėl skaitmeninių paslaugų mokesčio, ketvirtadienį pranešė JAV prekybos atstovas (USTR).
Kosmetika
Kosmetika / 123RF.com nuotr.

Baudžiamieji muitai turėjo įsigalioti trečiadienį, tačiau JAV prekybos atstovas sustabdė jų įsigaliojimą, paaiškindamas spendimą vykstančiais panašių priemonių tyrimais, „priimtais ar svarstomais 10-yje kitų jurisdikcijų“.

Prezidento Donaldo Trumpo vyriausybė 2020 metų liepos mėnesį paskelbė sprendimą pradėti taikyti 25 proc. muitus ir tokioms prekėms kaip prancūziškos rankinės ir kosmetika, tačiau sustabdė spendimo įsigaliojimą iki sausio 6 dienos.

Muitus nuspręsta įvesti atsakant į 2019 metų Prancūzijos patvirtintą mokestį tokioms technologijų milžinėms kaip „Facebook“, „Amazon“, „Apple“ ir „Google“, kurios kaltinamos pelno perkėlimu į mažesnių mokesčių šalis.

JAV prekybos atstovas Robertas Lighthizeris pareiškė, kad šis žingsnis yra „nesąžiningai nukreiptas į JAV skaitmeninių technologijų įmones“.

Paryžius sustabdė skaitmeninių paslaugų mokesčio surinkimą iki 2020 metų pabaigos, nes šalys mėgino pasiektu susitarimą per Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizaciją (EBPO).

Derybų tikslas yra rasti bendrą sprendimą, kaip išspręsti politinę dilemą – kaip apmokestinti pelną, kurį vienoje šalyje uždirba bendrovės, kurių būstinės įkurtos palankesnių mokestinių režimų šalyse.

Visgi derybose nepavyko padaryti ženklesnės pažangos, o ir jas sustabdė COVID-19 pandemija. Tuo tarpu ir daugiau šalių svarsto galimybę pasekti Prancūzijos pavyzdžiu.

R.Lighthizeris trečiadienį sukritikavo panašius skaitmeninių paslaugų mokesčius technologijų įmonėms, kuriuos nustatė Italija, Indija ir Turkija, tačiau nekalbėjo apie muitų šioms šalims įvedimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis