Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
03 27

Jeigu to nežinote, pardavėjai gali jus apmulkinti: štai kurias negrąžinamas prekes galima grąžinti

Apsipirkdami fizinėse parduotuvėse ar internetu gyventojai turi išlikti atidūs ir prieš sumokėdami pinigus pasidomėti prekybininkų nurodytomis pristatymo ir grąžinimo taisyklėmis, garantijos laikotarpiu. Teisininkė pastebi, kad vis dar pasitaiko verslininkų, kurie įstatymams nepaklūsta ir pažeidžia klientų teises. Jeigu nežinote pagrindinių taisyklių, galite net nesuprasti, kad jus mulkina. Taigi ką vertėtų įsiminti ir kaip elgtis pakliuvus į nemalonią situaciją?
Mokėjimas
Mokėjimas / Shutterstock nuotr.

Paskundžia ir konkurentai

Advokatų kontoros „Aliant“ vyriausioji teisininkė Karolina Jonaitienė pastebi, kad neretai mažesni ar pradedantys verslai nusižengia įstatymams dėl prekių grąžinimo termino ar garantijos galbūt to net nežinodami, o gal bandydami ir sąmoningai apeiti įstatymus ir tikėdamiesi, kad niekas nepastebės.

„Anksčiau būdavo, kad ir į dideles, ilgai veikiančias parduotuves nešdavau, tarkime, batus, o man atsakydavo, kad garantija baigėsi, nes praėjo 2 mėnesiai. Nors pagal įstatymą juk priklauso 2 metai. Bet jau dabar matau, kad tokių savo sugalvotų ir negaliojančių taisyklių prekybininkai neberašo. Tai situacija su dideliais tinklais dabar nebloga, bet jei kalbėtume apie mažesnius tinklus, tokių atvejų dar tikrai pasitaiko“, – 15min pasakojo K.Jonaitienė.

Anot jos, neretai tokius atvejus ji matanti mažose drabužių parduotuvėlėse, butikuose, naujose, mažose elektroninių prekių parduotuvėse.

Brigitos Strazdės nuotr./Karolina Jonaitienė
Brigitos Strazdės nuotr./Karolina Jonaitienė

Jos pastebėjimu, tie maži verslai net nepagalvoja, kad jų veiksmai gali vėliau reikšti dideles teisines išlaidas, nes, pavyzdžiui, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) turi teisę bet kada atlikti patikrinimą. Radusi pažeidimų tarnyba gali skirti nemenkas pinigines baudas.

„Bet yra tokių, kurie nežino įstatymų, o yra ir tokių, kurie įstatymus žino, bet nežino, kokio dydžio yra baudos, kokios gali būti pasekmės, todėl ir nebijo taikyti savo neteisėtų taisyklių. O paskui būna, kad konkurentai ar klientai juos paskundžia“, – paminėjo teisininkė.

Tačiau ji svarsto, kad kartais įmonės taip rizikuoja bandydamos saugoti savo verslą ir prekes, mat vis dažnėja atvejų, kada, tarkime, drabužiai yra įsigyjami tik fotosesijoms, o vėliau grąžinami.

„Esu savo akimis mačiusi tokias fotosesijas ir tai, kad paskui modeliai su tais pačiais drabužiais, nuo kurių nenuimtos etiketės, sėdi kavinėse ir valgo. Vėliau tuos pačius drabužius grąžina, nors ir akivaizdžiai juos dėvėjo“, – pasakojo pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?