Paskundžia ir konkurentai
Advokatų kontoros „Aliant“ vyriausioji teisininkė Karolina Jonaitienė pastebi, kad neretai mažesni ar pradedantys verslai nusižengia įstatymams dėl prekių grąžinimo termino ar garantijos galbūt to net nežinodami, o gal bandydami ir sąmoningai apeiti įstatymus ir tikėdamiesi, kad niekas nepastebės.
„Anksčiau būdavo, kad ir į dideles, ilgai veikiančias parduotuves nešdavau, tarkime, batus, o man atsakydavo, kad garantija baigėsi, nes praėjo 2 mėnesiai. Nors pagal įstatymą juk priklauso 2 metai. Bet jau dabar matau, kad tokių savo sugalvotų ir negaliojančių taisyklių prekybininkai neberašo. Tai situacija su dideliais tinklais dabar nebloga, bet jei kalbėtume apie mažesnius tinklus, tokių atvejų dar tikrai pasitaiko“, – 15min pasakojo K.Jonaitienė.
Anot jos, neretai tokius atvejus ji matanti mažose drabužių parduotuvėlėse, butikuose, naujose, mažose elektroninių prekių parduotuvėse.
Jos pastebėjimu, tie maži verslai net nepagalvoja, kad jų veiksmai gali vėliau reikšti dideles teisines išlaidas, nes, pavyzdžiui, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) turi teisę bet kada atlikti patikrinimą. Radusi pažeidimų tarnyba gali skirti nemenkas pinigines baudas.
„Bet yra tokių, kurie nežino įstatymų, o yra ir tokių, kurie įstatymus žino, bet nežino, kokio dydžio yra baudos, kokios gali būti pasekmės, todėl ir nebijo taikyti savo neteisėtų taisyklių. O paskui būna, kad konkurentai ar klientai juos paskundžia“, – paminėjo teisininkė.
Tačiau ji svarsto, kad kartais įmonės taip rizikuoja bandydamos saugoti savo verslą ir prekes, mat vis dažnėja atvejų, kada, tarkime, drabužiai yra įsigyjami tik fotosesijoms, o vėliau grąžinami.
„Esu savo akimis mačiusi tokias fotosesijas ir tai, kad paskui modeliai su tais pačiais drabužiais, nuo kurių nenuimtos etiketės, sėdi kavinėse ir valgo. Vėliau tuos pačius drabužius grąžina, nors ir akivaizdžiai juos dėvėjo“, – pasakojo pašnekovė.