„Bendrai augant infliacijai Europos vartotojai po truputį ieškos alternatyvių prekių ir Lietuvos, Baltijos regiono gamintojų prekės pasižymi gan neblogu kokybės ir kainos santykiu, daug geresniu nei Azijos šalių“ , – BNS sakė Jekaterina Rojaka.
„Viena vertus, produkcijos brangimas ir sąnaudų augimas mažina konkurencingumą, kita vertus, kadangi tas brangimas vyksta ne tik Lietuvoje, bet daug stipresniais tempais ir kitose rinkose – tose pačiose, kuriose mes eksportuojame prekes – Lietuvos produkcijai atsiranda dar daugiau galimybių tas rinkas užkariauti“, – kalbėjo ekonomistė.
Euro zonos šalyse kovą buvo fiksuotas sparčiausias metinis gamintojų produkcijos brangimas per pastaruosius 2,5 metų.
„DnB Nord“ analitikė pastebėjo, jog vidaus rinka – verslas ir gyventojai – taip pat turėtų ruoštis produkcijos brangimui, nes kol kas, anot jos, nesimato jokių ženklų, kad brangimas galėtų mažėti. Brangesnė produkcija, kalbėjo J.Rojaka, didins bendrąsias sąnaudas – statybų ir visų kitų veiklų.
J.Rojaka sakė, jog brangstanti gamyba po 3-4 mėnesių įprastai paveikia ir infliaciją.
„Pagamintos prekės per 3-4 mėnesius jau atsiduria vartotojo krepšelyje“, – kalbėjo analitikė.
Gamintojų parduotos pramonės produkcijos kainos balandžio mėnesį, palyginti su balandžiu pernai, padidėjo 14,9 proc., o palyginti su šių metų kovu – 1,5 procento. Lietuvos rinkoje parduotos produkcijos kainos per mėnesį padidėjo 1,1 proc. (per metus – 10,5 proc.), o parduotos užsienyje – išaugo 1,8 proc. (18,7 proc.).