JK ekonomika gegužę ūgtelėjo 0,8 proc.

Didžiosios Britanijos ekonomika gegužę augo ketvirtą mėnesį iš eilės, toliau švelnėjant ribojamosioms priemonėms, tačiau plėtros tempai sulėtėjo labiau nei prognozuota, parodė penktadienį paskelbti oficialūs duomenys.
Londonas
Londonas / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Bendrasis vidaus produktas (BVP) gegužę ūgtelėjo 0,8 proc., kai restoranai ir užeigos vėl galėjo priimti klientus patalpose – pirmą kartą nuo praėjusių metų pabaigos, sakoma Nacionalinės statistikos biuro (ONS) pranešime.

Balandį augimas siekė 2 procentus.

Analitikai prognozavo, kad gegužė augimas sulėtės iki maždaug 1,5 procento.

„Ekonomika augo ketvirtą mėnesį iš eilės, nors ir lėčiau, nei buvo stebėta pastaruoju metu, ir išlieka maždaug 3 proc. mažesniame lygyje nei iki COVID-19 pandemijos fiksuotas pikas“, – teigė ONS atstovas Jonathanas Athow.

„Didžioji gegužę fiksuoto augimo dalis teko barams ir restoranams, kurie vėl galėjo galėjo priimti klientus įstaigų viduje“, – pažymėjo specialistas.

„Viešbučių veikla taip pat pastebimai atsigavo, kai buvo panaikinti apribojimai“, – pridūrė J.Athow.

Per tris mėnesius iki gegužės mėnesio ekonomikos apimtis padidėjo 3,6 proc., skatinama ir ​​stiprios mažmeninės prekybos, pranešė ONS.

Visgi „silpnesnis, nei tikėtasi, gegužės mėnesio BVP pabrėžė, kad prireiks laiko pasiekti iki pandemijos buvusį laiką“, pažymėjo „Pantheon Macroeconomics“ analitikas Samuelis Tombsas.

Jis atkreipė dėmesį į „tam tikro pradinio entuziazmo išblėsimą, kai verslas vėl atsivėrė.

„Atrodo, kad didėjantis COVID-19 atvejų skaičius taip pat skatina kai kuriuos žmones vėl dirbti namuose ir rečiau lankytis parduotuvėse ir paslaugų vietose“, – pridūrė jis.

Remdamasis penktadienio duomenimis, britų iždo kancleris Rishi Sunakas (Rišis Sunakas) teigė, kad „labai malonu matyti žmones, atnaujinusius veiklas dėl vakcinos platinimo sėkmės, ir tai atsispindi atnaujintuose BVP duomenyse.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis