„Šiemet ir pernai nuolaidas įrangai siūlėme tik internetu, tačiau „juodojo penktadienio“ situacija dabar gerokai skiriasi. Pernai tokiu metu turėjome karantiną ir judėjimo suvaržymus, o dabar žmonės galėjo apvažiuoti fizines parduotuves, palyginti skirtingų pardavėjų pasiūlymus. Nepaisant visko, pardavimų augimas internetu buvo įspūdingas. Taigi juodojo penktadienio išvada akivaizdi: apsipirkimas tampa virtualus, žmonės turi pinigų ir drąsiai juos leidžia“, – sako Valdas Babravičius, „Telia“ e. prekybos vadovas.
„Telia“ internetinių pardavimų pajamos šių metų „juodąją savaitę“ lyginant su pernai augo 42 proc., pardavimų skaičius – beveik du kartus. Taip yra dėl to, kad žmonės pirko rekordiškai daug smulkesnės, taigi, technikos.
Vertinant pardavimų pajamas, pirmoje vietoje karaliauja televizoriai. Šiame segmente pardavimų augimas siekė apie 60 proc., tačiau tikrasis netikėtumas buvo tai, kad tarp TOP5 perkamiausių televizorių nuolatinė lyderė „Samsung“ užėmė dvi pozicijas, o likusias nugvelbė „Philips“ ir LG televizoriai . Verta paminėti ir SONY gamintoją, kurį Telia klientai atranda iš naujo. „Prie televizorių sėkmės prisideda ir tai, kad šiuo metu, šąlant orams ir žmonėms vis daugiau laiko praleidžiant namuose, kaip tik įsibėgėja TV sezonas. Taigi galimybė reikiamą daiktą įsigyti dar geresne kaina žmonėms tapo papildomu akstinu“, – pastebi V.Babravičius.
Mobiliųjų telefonų pardavimų augimas buvo panašus kaip ir televizorių, kiek daugiau nei 60 proc. Iš virtualių lentynų žmonės daugiausiai iššlavė „Xiaomi Poco X3 Pro 6+“, „Sony Xperia 10 III“ ir „Samsung Galaxy A52s“ telefonų, nuo jų nedaug atsiliko flagmanai „Apple iPhone 13 ir „Samsung Galaxy S21“.
Vieną didžiausių staigmenų pateikė nešiojamųjų kompiuterių pirkėjai: „Telia“ skaičiuoja, kad, šių metų juodąjį penktadienį lyginant su pernai, nešiojamųjų kompiuterių pardavimai išaugo beveik du kartus, planšečių – daugiau nei tris kartus. Dar apie šešis kartus augo monitorių, kurie yra nepamainomas priedas dirbant iš namų, paklausa.
Skaičiuojant parduotų įrenginių kiekį neabejotiną lyderės poziciją užima ausinės, kurių pardavimai, lyginant su pernykščiu juodojo penktadienio savaitgaliu, šįmet pašoko net 13 kartų. Perkamiausių ausinių TOP5 net keturias pozicijas užima amerikiečių prekės ženklas JBL, o likusi vieta atiteko naujosioms „Samsung Galaxy Buds Live“ ir Sennheiser ausinėms.
Tiesa, vienos kategorijos pardavimai šįmet smuktelėjo daugiau nei perpus. Tai – žaidimų konsolės. V. Babravičius paaiškina, kad pardavimų nuosmukį lemia viena
paprasta priežastis: „Po ilgai laukto naujosios „PlayStation 5“ konsolės pristatymo pernai, šįmet atėjo Didysis juodasis nusivylimas – jos pasiūla iki šiol yra labai ribota. Elementaru: žmonės neperka to, ko nėra.“
Apibendrindamas juodojo penktadienio pardavimų rezultatus „Telia“ ekspertas konstatuoja, kad pandemija Lietuvos gyventojus ne tik išmokė, bet jau ir įpratino pirkti internetu, o galimybė pirkinius įsigyti išsimokėtinai, jų nemokamas pristatymas ir kiti privalumai šį pirkimo būdą daro dar patrauklesniu.