Tačiau jį sėkmingai sklaido Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos (VEI). Pastaroji deda daug pastangų, siekdama vartotojus pakviesti į elektroninę erdvę, ir jau spėjo pasiekti puikių rezultatų.
Naudinga visiems
Kryptingai judėti paslaugų skaitmeninimo ir elektroninių paslaugų populiarinimo link VEI pradėjo 2015 m. Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininkas Jurgis Dumbrava neabejoja, kad skatinti tiek verslo, tiek gyventojų naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis tiesiog būtina. Pasak jo, tai naudinga visoms pusėms.
Paslauga teikiama elektroninėje erdvėje, ją galima užsakyti bet kada ir nereikia vykti į inspekciją, planuoti laiko, kada tai padaryti, ar laukti klientų eilėje.
„Visų pirma, tai patogumas klientui. Paslauga teikiama elektroninėje erdvėje, ją galima užsakyti bet kada ir nereikia vykti į inspekciją, planuoti laiko, kada tai padaryti, ar laukti klientų eilėje.
Tokiu būdu taupomas laikas, pinigai, be to, tausojama gamta – mažinamas kenksmingų išmetamųjų dujų poveikis aplinkai, sunaudojama mažiau popieriaus dokumentams, inspekcijoje jų nereikia skenuoti ar spausdinti“, – pasakojo J. Dumbrava.
VEI vadovas atkreipė dėmesį ir į saugumą, kuris – ne mažiau reikšmingas. „Popieriniai dokumentai gali būti pamesti, padirbti, o viešuosiuose registruose skelbiama informacija yra oficiali ir saugi. Galiausiai, elektroninis dokumentų pildymas ir teikimas yra skaidresnis, taip pat patogesnis paslaugų teikimo procesas.
Rengiamų prašymų formų tam tikri laukai užpildomi automatiniu būdu, parodomos klaidos, todėl mažesnė paslaugos užsakymo formos pildymo klaidų tikimybė, be to, nurodoma, kokius dokumentus būtina pateikti. Tai patogu klientui, nes paslaugos užsakymas yra paprastas, ir jis gali stebėti paslaugos teikimo būseną bei numanyti, kada ši paslauga bus suteikta“, – aiškino pašnekovas.
J. Dumbrava tikino įžvelgiantis e. paslaugų naudą ir pačiai inspekcijai: „Perkeliant paslaugas į elektroninę erdvę yra kuriamas pažangios, skaidrią veiklą vykdančios organizacijos veidas. Esame atviri naujovėms, turime keistis ir siūlyti naujas galimybes atsižvelgdami į klientų lūkesčius, todėl ir mūsų darbuotojai žengia kartu su naujomis tendencijomis.
Teikdami paslaugas elektroninėje erdvėje įžvelgiame galimybę efektyvinti veiklą, mažinti administracinę naštą verslui, be to, tai viena iš korupcijos prevencijos priemonių – visas procesas vyksta internetu, todėl mažesnė tikimybė susidurti su korupcijos apraiškomis.“
Teikdami paslaugas elektroninėje erdvėje įžvelgiame galimybę efektyvinti veiklą, mažinti administracinę naštą verslui.
Imtasi veiksmų
Neabejodami elektroninių paslaugų nauda VEI prisijungė prie „Verslios Lietuvos“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendinto projekto, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. Per metus pasiekti rezultatai maloniai nustebino – naudojimasis elektroninėmis paslaugomis sparčiai išaugo, o didžiausios sėkmės sulaukė būtent Valstybinė energetikos inspekcija.
Įvertinus 2015 m. antrojo ir 2016 m. pirmojo pusmečio rezultatus matyti, kad kreipimųsi dėl energetikos įrenginių techninės būklės patikrinimo ir pažymos išdavimo elektroniniu būdu skaičius išaugo net 10 kartų. Be energetikos įrenginių techninės būklės patikrinimo ir pažymos išdavimo, elektroniniu būdu VEI išduoda ir atestatus eksploatuoti energetikos įrenginius. Šiuo metu tęsiamas projektas, kad elektroniniu būdu galėtų būti išduodami ir leidimai verstis veikla elektros energetikos sektoriuje.
Žinoti, ko žmogui reikia
Paklaustas, kaip pavyko pasiekti tokių rezultatų, J. Dumbrava akcentavo bendradarbiavimą su tais žmonėmis, kuriems šios paslaugos reikia. „Labai svarbus ryšys su klientu. Elektronines paslaugas ėmėme kurti atsižvelgdami į klientų pageidavimus, tai mums buvo paskatinimas.
Šiais metais ypatingą dėmesį skyrėme mokymams – visuose Inspekcijos teritoriniuose skyriuose buvo surengta 14 viešųjų konsultacijų, kuriose verslo atstovai ir gyventojai buvo praktiškai mokomi, kaip užsakyti elektronines paslaugas Elektroniniuose valdžios vartuose. Taip pat buvo atliktas tyrimas, ar vartotojai patenkinti paslaugomis, jų kokybe“, – pasakojo pašnekovas.
Kitas, pasak vadovo, svarbus aspektas – darbuotojų įtraukimas į procesą ir jų kompetencijos tobulinimas bei motyvavimas. „Norint įgyvendinti tikslus ir pasiekti gerų rezultatų reikia didelių pastangų – tenka mokytis, kantriai šviesti besikreipiančius asmenis, kaip tinkamai pateikti dokumentus ir užsakyti paslaugą elektroniniu būdu.
Visi šie išvardyti būdai efektyvūs norint pasiekti teigiamo rezultato, o visos kliūtys įveikiamos, kai turi ir sieki tikslo“, – tikino pašnekovas. Nors pasiekti rezultatai ir džiugina, J. Dumbrava tikino, kad kitąmet sieks dar didesnio naudojimosi e. paslaugomis augimo.