Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
10 27

Kaina pagal lytį: „rožinį mokestį“ Lietuvos parduotuvėse pastebėjo net kūdikių prekėms

Tinklaraštininkė Aistė Simėnaitė liko nemaloniai nustebinta, kai viename didžiausių vaikiškų prekių tinklų Lietuvoje, „BabyCity“ pastebėjo nemažą kainos skirtumą tarp rožinės ir mėlynos spalvos lėkštučių, skirtų kūdikiams. Įmonė šio sprendimo nekomentavo, tačiau šis atvejis autorei sukėlė klausimų apie „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomeną, kai panašūs gaminiai moterims parduodami brangiau nei vyrams, nepaisant to, kad jų gamybos kaštai dažnai būna identiški.
"Pink tax"
"Pink tax" / screenshot

Istorijų tinklaraščio moterims „Nebloga mama (Veidrodėli, veidrodėli)“ autorė A.Simėnaitė pastebėjo, kad „BabyCity / ToyCity“ parduotuvėje, rožinė užkandžių lėkštutė kūdikiams net 5 eurais brangesnė už identišką mėlyną variantą.

„BabyCity/ToyCity“ tinkle ji užfiksavo, kad mėlynos lėkštutės kaina – 19,99 eurai, o rožinės – 24,99 eurai. Tačiau – tai ne vienintelis atvejis. Skirtingą kainodarą skirtingų spalvų vaikiškiems rinkiniams taiko ir kitos internetinės parduotuvės – pavyzdžiui, „Notino.lt“ el. parduotuvėje mėlynos spalvos dovanų rinkinys kūdikiams kainavo 24,90 euro, rožinės – 26 eurai.

A.Simėnaitė kėlė klausimą, ar ir kūdikių prekėms jau imtas taikyti „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomenas?

„Rožiniu mokesčiu“ (angl. pink tax) vadinamas antkainis, kuriuo papildomai apmokestinami produktai, skirti moterims, nors vyriškos tų pačių prekių versijos dažnai kainuoja pigiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau