Istorijų tinklaraščio moterims „Nebloga mama (Veidrodėli, veidrodėli)“ autorė A.Simėnaitė pastebėjo, kad „BabyCity / ToyCity“ parduotuvėje, rožinė užkandžių lėkštutė kūdikiams net 5 eurais brangesnė už identišką mėlyną variantą.
„BabyCity/ToyCity“ tinkle ji užfiksavo, kad mėlynos lėkštutės kaina – 19,99 eurai, o rožinės – 24,99 eurai. Tačiau – tai ne vienintelis atvejis. Skirtingą kainodarą skirtingų spalvų vaikiškiems rinkiniams taiko ir kitos internetinės parduotuvės – pavyzdžiui, „Notino.lt“ el. parduotuvėje mėlynos spalvos dovanų rinkinys kūdikiams kainavo 24,90 euro, rožinės – 26 eurai.
A.Simėnaitė kėlė klausimą, ar ir kūdikių prekėms jau imtas taikyti „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomenas?
„Rožiniu mokesčiu“ (angl. pink tax) vadinamas antkainis, kuriuo papildomai apmokestinami produktai, skirti moterims, nors vyriškos tų pačių prekių versijos dažnai kainuoja pigiau.