10 27

Kaina pagal lytį: „rožinį mokestį“ Lietuvos parduotuvėse pastebėjo net kūdikių prekėms

Tinklaraštininkė Aistė Simėnaitė liko nemaloniai nustebinta, kai viename didžiausių vaikiškų prekių tinklų Lietuvoje, „BabyCity“ pastebėjo nemažą kainos skirtumą tarp rožinės ir mėlynos spalvos lėkštučių, skirtų kūdikiams. Įmonė šio sprendimo nekomentavo, tačiau šis atvejis autorei sukėlė klausimų apie „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomeną, kai panašūs gaminiai moterims parduodami brangiau nei vyrams, nepaisant to, kad jų gamybos kaštai dažnai būna identiški.
"Pink tax"
"Pink tax" / screenshot

Istorijų tinklaraščio moterims „Nebloga mama (Veidrodėli, veidrodėli)“ autorė A.Simėnaitė pastebėjo, kad „BabyCity / ToyCity“ parduotuvėje, rožinė užkandžių lėkštutė kūdikiams net 5 eurais brangesnė už identišką mėlyną variantą.

„BabyCity/ToyCity“ tinkle ji užfiksavo, kad mėlynos lėkštutės kaina – 19,99 eurai, o rožinės – 24,99 eurai. Tačiau – tai ne vienintelis atvejis. Skirtingą kainodarą skirtingų spalvų vaikiškiems rinkiniams taiko ir kitos internetinės parduotuvės – pavyzdžiui, „Notino.lt“ el. parduotuvėje mėlynos spalvos dovanų rinkinys kūdikiams kainavo 24,90 euro, rožinės – 26 eurai.

A.Simėnaitė kėlė klausimą, ar ir kūdikių prekėms jau imtas taikyti „rožinio mokesčio“ (angl. „pink tax“) fenomenas?

„Rožiniu mokesčiu“ (angl. pink tax) vadinamas antkainis, kuriuo papildomai apmokestinami produktai, skirti moterims, nors vyriškos tų pačių prekių versijos dažnai kainuoja pigiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis