Kaip Europa gelbėja savo verslus nuo koronaviruso?

Europoje siaučiant pandemijai valstybės sugalvojo įvairiausių būdų, kaip padėti nukentėjusiems verslams. Be tradicinių dotacijų, valstybinių paskolų ar mokesčių atidėjimų galima rasti ir tokių iniciatyvų, kaip galimybė darbuotojams perimti uždaromos įmonės valdymą Italijoje ar vietinės produkcijos pirkimo skatinimas Vengrijoje.
Kirpykla
Karantinas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvos inovacijų centras surinko skirtingas iniciatyvas iš aštuonių šalių, skirtas padėtis įmonėms išgyventi koronaviruso pandemijos sukeltą krizę.

Kompanijos valdymas – darbuotojų rankose

Vienas novatoriškiausių pandemijos krizės akivaizdoje išryškėjusių priemonių pavyzdžių – tai galimybė uždaromos įmonės darbuotojams perimti tokios kompanijos valdymą.

Italijoje, kuri tapo pirmuoju koronaviruso židiniu visoje Europoje, įmonių darbuotojams siūloma jungtis į darbo kooperatyvus ir taip įgyti teisę valdyti įmonę. Vadovaujantis šiuo būdu, darbuotojams sudaromos sąlygos išlaikyti savo darbo vietas.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Italija rugpjūčio mėnesį
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Italija rugpjūčio mėnesį

Visgi kartais minėtų pastangų neužtenka ir persikvalifikavimas tampa būtinybe. Jau beveik dešimtmetį Ispanijoje sėkmingai vykdoma „Speed Up“ mokymo ir kuravimo programa yra orientuota į krizę išgyvenančių ekonomikos sektorių darbuotojus. Jiems siūloma pagerinti turimus verslumo įgūdžius, įgyti kitas specialybes.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Koronavirusas Madride
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Koronavirusas Madride

Dėl koronaviruso pandemijos labiausiai nukentėjusiam Ispanijos statybų sektoriui ši programa tapo tikru išsigelbėjimu: ji nereikalauja didelių investicijų, tačiau yra pajėgi išspręsti vis aktualesnę darbų praradimo problemą, rašoma Lietuvos inovacijų centro pranešime.

Dotacijos ir konsultacijos

Vėlyvą šių metų pavasarį Aukštutinėje Austrijoje pradėtas vykdyti „Clusterland“ projektas, kurio sumanytojai įsipareigoja teikti visokeriopą pagalbą regione įsikūrusioms įmonėms: verslams padedama įsilieti į asmens apsaugos priemonių gamybos grandinę, prisidėti prie inovatyvių projektų kūrimo.

Tokiu būdu yra ne tik stengiamasi atstatyti smukusį regioninės ekonomikos lygį, bet ir didinti tarptautinį konkurencingumą.

Kiek kitokias iniciatyvas akistatoje su koronaviruso krize vykdo Jungtinės Karalystės Mančesterio miesto viešojo sektoriaus atstovai.

Kampanija „Here for Business“ rengia seminarus, verslo narysčių susitikimus smulkioms ir vidutinio dydžio įmonėms, palaiko jų siekį dirbti visą parą, aprūpina paklausą atitinkančia asmens apsaugos priemonių gamyba bei tiekimu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Londonas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Londonas

Per šį laikotarpį „Here for Business“ daugiau nei vienuolikai tūkstančių verslų padėjo gauti vietos valdžios institucijų skiriamas dotacijas bei sudarė palankias sąlygas susipažinti su vyriausybės schemų organizavimu bei vykdymu.

Skatina steigti verslus

Kriziniu metu įvairios šalys skatina ir naujo verslo steigimą.

Airijoje vykdoma „New Frontiers“ programa remia į darbo vietų kūrimą orientuotą tvarią esamų įmonių plėtrą, o naujai įgyvendinamoms idėjoms augti skiria tūkstantines stipendijas, suteikia patalpas, moko rinkodaros, verslo modeliavimo, rinkos tyrimų paslapčių.

Panašių priemonių koronaviruso pasekmėms sušvelninti ėmėsi ir Pakarpatės vaivadija Lenkijoje – įmonėms suteikiamos paskolos, nukeliant lėšų grąžinimą, o mažiems verslams, sukuriantiems iki 49 darbo vietų, skiriamos subsidijos.

Tarp kitų iniciatyvų ir vietinio verslo propagavimas. Vieno Vengrijos miesto valdžia vienijasi su stambiaisiais regiono darbdaviais ir skatina piliečius pirkti vietinę produkciją ir prisijungti prie internetinių paslaugų tiekimo populiarinimo, o gaunamas socialines išmokas išleisti atsakingai.

Tuo tarpu Suomijos kaimo vietovėse įsisteigę verslai yra skatinami bendradarbiauti tarpusavyje, plėstis tarptautiniu mastu – ši iniciatyva yra akylai prižiūrima jos sumanytojų, kurie atlieka tarpininko vaidmenį.

Lietuvoje – daugiau nei tūkstantis internetinių parduotuvių

Lietuva taip pat ėmėsi įvairių iniciatyvų. Pavyzdžiui, dėl karantino veiklą stabdyti priverstos smulkios ir vidutinio dydžio įmonės prisijungė prie viešosios įstaigos „Versli Lietuva“ verslo skatinimo iniciatyvos „Internete karantino nėra“. Ji po vienu stogu jau subūrė daugiau nei tūkstantį internetinių parduotuvių, daliai iš jų sukurdama naujas internetines prekybos svetaines.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis