Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip keičiasi darbas institucijose karantino metu – informacija vienoje vietoje

Dėl šalyje įvesto karantino dauguma institucijų pertvarkė savo veiklą vykdyti nuotoliniu būdu ir klientų nepriima. 15min pateikia svarbiausią informaciją, kaip galima gauti svarbiausių institucijų – VMI, „Sodros“, Registrų centro, notarų, teismų, Vilniaus miesto savivaldybės – paslaugas. Bendra rekomendacija – informacijos ieškoti institucijos internetinėje svetainėje.
Valstybinė mokesčių inspekcija
Valstybinė mokesčių inspekcija / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pasirinkite dominančią instituciją:

VMI: paslaugas teikia tik nuotoliniu būdu, numato mokesčių atidėjimą

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Siekiant užtikrinti sklandų paslaugų teikimą, perorganizuota VMI veikla – iki kovo 30 d. visas aptarnavimo paslaugas mokesčių mokėtojams VMI teikia tik nuotoliniu būdu.

Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per „Mano VMI“.

Atsižvelgiant į laikinus regioninių padalinių veiklos apribojimus, VMI taip pat paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą, kurie suteiks visą reikiamą informaciją gyventojams ir įmonėms pagal jiems priskirtas aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje.

Yra galimos kelios konsultacijų alternatyvos: telefonu, veikia atskambinimo funkcija, taip pat elektroniniai paklausimai.

Asmeninę konsultaciją norintys gauti mokesčių mokėtojai gali užsisakyti atpažinimą unikaliu telefono numeriu (prisijungus prie „Mano VMI“, skiltyje „Nustatymai“, paspaudus „Keisti kontaktus“ – pasirinkus laukelį „Identifikavimo informacija“). Šią paslaugą užsisakę sutaupys laiko, nes nereikės atsakinėti į asmenį identifikuojančius klausimus.

Jei paskambinus 1882 konsultantai užimti, rekomenduojama užsisakyti skambutį į mobilųjį telefoną patogiu metu – prisijungus prie „Mano VMI“ dešiniajame kompiuterio ekrano kampe apačioje reikia paspausti „konsultanto“ ikonėlę ir pasirinkti langą „Užsakykite skambutį“.

Prisijungus prie „Mano VMI“, taip pat galima pasirinkti pokalbį numatytomis temomis tiesioginėms konsultacijoms internetu („chat“).

„Atkreipiame dėmesį, kad karantino laikotarpiu užsisakydami paslaugą „Mano VMI“ mokesčių mokėtojai neturėtų rinktis užsakytų dokumentų atsiėmimo padaliniuose galimybės, nes šiuo metu aptarnavimas padaliniuose nevyksta“, – paaiškina VMI.

Įvairios VMI paslaugos gyventojams ir verslui teikiamos nuotoliniu būdu per „Mano VMI, Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS), i.MAS, MOSS, AIS ir kt.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valstybinė mokesčių inspekcija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Valstybinė mokesčių inspekcija

2. Ar numatyti kokie palengvinimai ar pagerinimai?

Verslas, tiesiogiai susiduriantis su sunkumais dėl koronaviruso (COVID-19) nulemtų padarinių, aktualius pakeitimus ras specialiame sukurtame puslapyje (šiuo metu atnaujinamas).

Vyriausybei paskelbus ekstremalią padėtį dėl COVID-19, gyventojams ar verslo atstovams kilus papildomiems susijusiems klausimams, sudarytas bendras institucijų kontaktinių duomenų sąrašas.

Priimtos mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančios nuostatos.

Su finansiniais sunkumais susidūrusiems verslininkams bus sudaryta galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant jokių palūkanų. VMI interneto svetainėje paskelbs mokesčių mokėtojus, kuriems bus taikomos pagalbos priemonės – nevykdomas deklaruotų mokesčių išieškojimas, taikomas atleidimas nuo delspinigių, o pateikus prašymą sudaryti mokestinės paskolos sutartį, neskaičiuojamos palūkanos.

Šiems mokėtojams bus taikomos ir analogiškos Valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą palengvinančios priemonės.

Į sąrašą neįtraukti verslininkai, kurie taip pat patirs neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl minėtų pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami nustatytos formos prašymą dėl pasirinktų pagalbos priemonių taikymo.

„Pažymime, kad, siekiant, jog pagalba su sunkumais dėl COVID-19 susidūrusį verslą pasiektų kuo greičiau, prašymų pateikimui bus taikomas „vieno langelio“ principas ir supaprastintu būdu, t.y. vienas VMI ir „Sodrai“ adresuotas prašymas turėtų būti pateikiamas VMI, atsisakyta papildomai privalomų pateikti dokumentų (išskyrus atskirais atvejais)“, – paaiškina VMI.

VMI žada šią savaitę parengti ir paskelbti prašymo formą.

VMI, „Sodra“ ir Muitinė netaikys išieškojimo veiksmų (išskyrus muitus) ir neskaičiuos delspinigių neigiamą poveikį patyrusiems mokesčių mokėtojams, nuo tų mokesčių, kurių sumokėjimo terminas yra po šių metų kovo 16 d. (nuo karantino paskelbimo). Šis principas galios iki tol, kol šalyje bus atšaukta ekstremalioji situacija.

3. Kaip keičiasi darbuotojų darbo organizavimas?

Atsižvelgiant į visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtą karantiną, remtasi Vyriausybės pateiktomis rekomendacijomis organizuoti darbą nuotoliniu būdu (išskyrus atvejus kai būtina atitinkamas funkcijas (darbus) atlikti darbo vietoje) - priimti atitinkami mokesčių administratoriaus veiklos tęstinumą užtikrinantys sprendimai.

Sodra“ vengia nereikalingų kontaktų – padaliniuose neaptarnauja

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

„Sodra“ priėmė sprendimą laikinai neteikti jokių paslaugų klientų aptarnavimo skyriuose, kad būtų išvengta rizikingų kontaktų. Darbuotojai, kurie parvyko iš tarptautinių kelionių ar turėjo kontaktų su keliavusiais šeimos nariais, saviizoliuojasi ir pagal galimybes dirba nuotoliniu būdu.

Visas „Sodros“ paslaugas bei konsultacijas klientai ir iki šiol galėjo gauti nuotoliniu būdu. Gyventojai, prisijungę prie asmeninės paskyros, gali pateikti prašymus ir gauti konsultacijas, daugelis draudėjų (įmonių, organizacijų ir kt.) naudojasi draudėjų paskyromis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Sodra
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Sodra

Konsultacijos taip pat teikiamos telefonu 1883. Dažniausiai pasitaikančių situacijų konsultacijos gyventojams teikiamos visą parą.

„Pastebime, kad tiek skambučių srautas, tiek prisijungimų prie „Sodros“ paskyrų skaičius yra išaugęs, todėl skambinant ar prisijungiant gali tekti šiek tiek palaukti. Gyventojų prašome kantrybės“, – komentuoja „Sodra“.

2. Ar numatyti kokie palengvinimai ar pagerinimai?

„Sprendimus dėl lengvatų gyventojams ir verslui priima Vyriausybė“, – komentuoja „Sodra“. Daugiau – VMI skiltyje.

3. Kaip keičiasi darbuotojų darbo organizavimas?

„Didžioji dalis „Sodros“ darbo susiję su asmenų aptarnavimu ir itin jautriais asmens duomenimis bei informacinėmis sistemomis, kurioms taikomi itin aukšti saugos reikalavimai. Dėl to didelei daliai darbuotojų, atliekančių svarbiausias funkcijas, nėra galimybių dirbti nuotoliniu būdu, nes negalėtume užtikrinti aukščiausio saugos lygio. Įsivaizduokime, kas nutiktų, jei šiandien, esant ekstremaliai situacijai, kas nors nulaužtų informacinę sistemą ar pavogtų klientų asmens duomenis. Žinia apie sudaromas sąlygas dirbti iš namų – aiškus signalas kibernetiniams nusikaltėliams, kad dalis organizacijų galimai sumažino saugumo reikalavimus.

Darome viską, kad užtikrintume saugią aplinką darbo vietose – visos darbo vietos, grindys, stalai, palangės, rankenos reguliariai dezinfekuojami. Rengiame telekonferencijas ir kiek įmanoma sumažinome kelionių tarp skyrių ir poskyrių, kad darbo vietoje specialistai galėtų jaustis saugūs“, – paaiškino „Sodra“.

Registrų centras: padalinyje priims tik kritiniu atveju, iš anksto susitarus telefonu

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Nuo pirmadienio, kovo 16 d., dauguma paslaugų teikiamos tik elektroniniu būdu, Registrų centro (RC) savitarnos svetainėje.

„Papildytos mūsų konsultacijų centro komandos pajėgos, kad kuo daugiau klientų galėtume aptarnauti ir konsultuoti telefonu bei internetu“, – teikiama komentare.

Paslaugos, kurioms būtinas atvykimas į padalinį, teikiamos tik neatidėliotinais atvejais ir tik iš anksto užsiregistravus vizitui telefonu (8 5) 268 8262. Iš anksto suderinti vizitai šiuo metu galimi 10-yje Registrų centro padalinių: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje. Kituose 40 padalinių klientai laikinai neaptarnaujami.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Registrų centras
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Registrų centras

„Nuolat stebime situaciją ir esant poreikiui ar naujiems Vyriausybės nurodymams esame pasirengę koreguoti paslaugų teikimo tvarką ir pobūdį“, – komentuoja RC.

Informaciją apie paslaugų užsakymą galima rasti portale info.registrucentras.lt arba minėtu telefonu.

2. Ar numatyti kokie palengvinimai ar pagerinimai?

Stengiamasi paprastinti kai kurių paslaugų teikimą, pvz., prašymą išduoti jungtinę pažymą jau galima teikti per RC savitarnos sistemą arba paštu, prašyme nurodant jo teikėjo el.pašto adresą, Jungtinės pažymos bus pasirašomos el.parašu ir siunčiamos el.paštu, tokia pažyma bus laikoma originalu.

„Labiausiai tikimės gyventojų ir verslo supratimo ir kantrybės. Apribojus klientų aptarnavimą gyvai užklausų internetu ir telefonu sulaukiame daugiau nei įprastai. Todėl kai kuriais atvejais atsakymų gali tekti palaukti kiek ilgiau“, – atsiprašo RC.

3. Kaip keičiasi darbuotojų darbo organizavimas?

Dirbti iš namų primygtinai rekomenduota visiems RC darbuotojams, kuriems tą leidžia darbo funkcijos ir kurie turi technines galimybes dirbti nuotoliniu būdu.

„Dalis darbuotojų pasirinko kasmetines atostogas, dalis turi nedarbingumą (pvz., uždarius ugdymo įstaigas prižiūri vaikus ir kt.). Na, o kolegoms, kurie dėl atliekamo darbo pobūdžio vyksta į įprastas darbo vietas, siekiame užtikrinti maksimaliai saugias darbo sąlygas, laikantis prevencinių priemonių ir rekomendacijų. Tiek higieninių, tiek darbo organizavimo, pavyzdžiui, pasitarimai vyksta pasitelkiant konferencinius skambučius ir pan.“, – komentuoja RC.

Teismuose vyks neatidėliotini posėdžiai

1. Kas keičiasi aptarnaujant asmenis, įmones?

Pradėtuose teisminiuose procesuose karantino laikotarpiu atšaukti visi suplanuoti posėdžiai bylose, nagrinėjamose žodinio proceso tvarka, išskyrus įstatyme numatytus neatidėliotinus atvejus (pavyzdžiui, dėl klausimų, susijusių su asmens suėmimu ar vaiko paėmimu iš nesaugios aplinkos). Jeigu byla yra nagrinėjama vienu iš neatidėliotinų atvejų, teismas turi pasirūpinti tinkamu patalpos vėdinimu ir dezinfekavimu, tuo, kad teismo posėdžių salėje būtų išlaikoma maksimali distancija tarp posėdžio dalyvių ir t.t.

„Kalbant apie asmenų aptarnavimą dėl dokumentų teikimo teismuose, reikėtų pažymėti, kad tiesioginis asmenų aptarnavimas teismuose yra maksimaliai apribotas, t.y. rekomenduojama, kad pašaliniai asmenys teismo patalpose nesilaikytų. Nepaisant to, gyventojai ir toliau konsultuojami telefonu, elektroniniu paštu“, – komentuoja Nacionalinė teismų administracija.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

Patikinama, kad teismų darbas nestoja, rašytinio proceso tvarka bylos yra ir toliau nagrinėjamos ir visi teismų darbuotojai toliau rūpinasi teisingumo vykdymu Lietuvoje: sprendžiamos bylos rašytine tvarka, sprendžiami ieškinių, teismo įsakymų ar kitų dokumentų priėmimo klausimai, sprendžiamos bylos pagal apeliacinius, kasacinius skundus, sprendžiama dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo ir t.t.

„Kaip nurodoma visų teismų interneto svetainėse, šiomis savaitėmis labai skatiname žmones teikti procesinius dokumentus teismui per teismų elektroninių paslaugų portalą e.teismas.lt. Kaip žinia, teikiant bylą inicijuojančius dokumentus per šia sistemą, mokamas 25 procentais mažesnis žyminis mokestis. Visuomenė kreiptis į teismus įvairiais iškilusiais klausimais taip pat gali telefonu, elektroniniu paštu ar per e.pristatymo sistemą“, – informuoja administracija.

2. Kaip keičiasi darbuotojų darbo organizavimas?

Dauguma teisėjų ir teismo darbuotojų šiomis dienomis dirba nuotoliniu būdu arba laikosi reikalavimo dirbti slenkančiu grafiku tam, kad vienu metu kabinete nebūtų daugiau kaip vienas asmuo ir būtų kiek įmanoma išvengiama socialinių kontaktų.

„Šiuo sudėtingu laikotarpiu Lietuvos teismai mėgina atrasti balansą tarp asmens sveikatos apsaugos užtikrinimo ir teisės kreiptis į teismą. Dėl šios priežasties Teisėjų taryba, norėdama užtikrinti nenutrūkstamą teisingumo vykdymą, priėmė rekomendacijas visiems Lietuvos teismų vadovams dėl darbo karantino laikotarpiu. Šių rekomendacijų pagrindu teismų pirmininkai priėmė įsakymus dėl jų vadovaujamo teismo darbo režimo“, – paaiškina Nacionalinė teismų administracija.

Notarai nepriima ir neatlieka notarinių veiksmų – konsultuoja telefonu

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Teisingumo ministro įsakymu karantino režimo trukmės laikotarpiu notarų biurai nepriima asmenų ir notarai neatlieka jokių notarinių veiksmų.

Tačiau teisingumo ministras Elvinas Jankevičius priėmė sprendimą atnaujinti notarų biurų veiklą ir taikyti būtinas saugumo priemones, dirbant karantino sąlygomis nuo penktadienio (kovo 20 d.).

Notarų biuruose bus priimami tik iš anksto nuotoliniu būdu – telefonu ar elektroniniu paštu – užsiregistravę asmenys. Notaras gali atsisakyti registruoti asmenį, neįleisti į patalpas asmens ir nesuteikti paslaugų, jeigu kyla abejonių dėl jo sveikatos būklės, jeigu nesilaikoma būtinų prevencijos priemonių ir kyla rizika sveikatai.

123rf.com/Elektroninis parašas
123rf.com/Elektroninis parašas

Visais rūpimais notariniais klausimais galima kreiptis elektroniniu paštu arba telefonu į bet kurį notarų biurą.

„Situacijoje, kai pandemija veržiasi į mūsų valstybę, kai gyvenimas iš pagrindų keičiasi, Lietuvos notarų rūmai vykdo visas Vyriausybės patvirtintas prevencijos priemones“, – paaiškina Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.

Anot jo, jokios nuotolinės technologijos kol kas neužtikrina galimybės deramai nustatyti asmens tapatybę, o tai būtina esminė sąlyga notariniam veiksmui. Notarų klientai nuotoliniu būdu gali gauti konsultaciją, taip pat palaikydami ryšį su notarais ir jų darbuotojais klientai gali pasirengti notariniam veiksmui, kurį atliks tada, kai karantino režimas nustos galioti.

Kai kurie notariniai veiksmai, atrodytų, negali laukti dėl numatytų terminų. Ką daryti, jei sueina terminas?

„Daug klausimų užduoda asmenys, kuriems karantino metu baigiasi įstatymu nustatytas trijų mėnesių terminas priimti palikimą. Tokiems asmenims Notarų rūmai rekomenduoja paštu ar elektroniniu paštu palikimo atsiradimo vietos notarui nusiųsti pareiškimą (informaciją), kad jie palikimą priima. Pasibaigus karantinui ir notarų biurams atnaujinus darbą, įpėdinis turės atvykti pas notarą, bus nustatyta jo tapatybė ir patvirtintas pareiškimas dėl palikimo priėmimo“, – tvirtina M.Stračkaitis.

Asmenys, kurie nori sudaryti testamentą karantino metu, gali patys surašyti asmeninį testamentą: asmeninis testamentas surašomas paties testatoriaus ranka, kuriame nurodomas testatoriaus vardas, pavardė, testamento sudarymo data (metai, mėnuo, diena), vieta, testatorius asmeniniame testamente taip pat išreiškia savo valią ir pasirašo tokį testamentą. Asmeninis testamentas gali būti surašomas bet kokia kalba. Asmenys pasibaigus karantinui testamentą galės perduoti saugoti notarui. Perduotas saugoti asmeninis testamentas prilyginamas oficialiajam testamentui.

2. Kaip keisis darbo organizavimas nuo kovo 20 d.?

Į notaro biuro patalpas galės įeiti tik notarai, notaro biuro darbuotojai, asmenys, kuriems bus atliekami notariniai veiksmai, jų atstovai. Visi pasirengiamieji darbai privalo būti atliekami nuotoliniu būdu – telefonu ar elektroniniu paštu.

„Notarai turi imtis visų atsargumo priemonių, susijusių su COVID-19 plitimo grėsmės prevencija, laikytis Sveikatos apsaugos ministerijos ir kitų kompetentingų valstybės institucijų rekomendacijų, kaip užtikrinti apsaugą nuo galimo užkrato“, – sako teisingumo ministras E.Jankevičius.

Užimtumo tarnyba (buvusi Lietuvos darbo birža) aptarnauja tik nuotoliniu būdu

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Karantino laikotarpiu nuo kovo 16 d. gyventojai visuose klientų aptarnavimo skyriuose aptarnaujami nuotoliniu būdu. Užimtumo tarnyba nuo kovo 13 d. atšaukė visus numatytus renginius grupėms klientų aptarnavimo skyriuose. Pagal poreikį darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams sudarytos galimybės konsultuotis individualiai nuotoliniu būdu.

Darbo ieškantys asmenys, kurie turėjo suplanuotas konsultacijas Užimtumo tarnyboje, prašomi:

  • telefonu susisiekti su savo konsultantu arba skambinti į klientų aptarnavimo skyrių, kur yra registruoti (kontaktai nurodomi interneto svetainėje);
  • norintiems registruotis Užimtumo tarnyboje, rekomenduojama tai daryti internetu (svetainės tituliniame puslapyje pateikta nuoroda);
  • naudotis kitomis Užimtumo tarnybos e.paslaugomis internetu.

Iš ES, Europos ekonominės erdvės ir Šveicarijos atvykstantys asmenys, norintys persikelti nedarbo socialinio draudimo išmoką (U2 PD dokumentą), turėtų kreiptis eures@uzt.lt.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Užimtumo tarnyba
Arno Strumilos / 15min nuotr./Užimtumo tarnyba

Gyventojai taip pat kviečiami konsultuotis telefonu 1883. Skambučių srautas telefonu nuo kovo 16 d. padidėjo 2,5 karto ir paklausimų raštu – daugiau kaip 3 kartus, o internete e.paslaugomis naudojamasi dvigubai dažniau, įspėja tarnyba.

Paskelbus karantiną šalyje, laikinai nepriimami nauji darbdavių prašymai dėl leidimų dirbti Lietuvos Respublikoje užsieniečiams išdavimo ir pan., išskyrus specialius atvejus. Darbdaviai, norintys tęsti darbo santykius su užsieniečiais, gali prašymus teikti nuotoliniu būdu.

Pratęsiami terminai: savarankiško užimtumo rėmimo paraiškų teikimo – iki balandžio 16 d., vietinių užimtumo iniciatyvų projektų paraiškų teikimo – iki balandžio 3 d. imtinai.

2. Ar numatyti kokie palengvinimai ar pagerinimai?

Šiuo metu dar svarstoma, kaip įgyvendinti Užimtumo įstatymo pakeitimus dėl paramos darbo vietoms išsaugoti, išmokų dirbantiems savarankiškai ir kt. priemones.

3. Kaip keičiasi darbo organizavimas?

Visuose Užimtumo tarnybos klientų aptarnavimo skyriuose kovo 13 d. iškabinti skelbimai, kad klientai gyvai neaptarnaujami, paslaugos teikiamos tik nuotoliniu būdu.

Klientų aptarnavimo skyriuose yra užtikrinamas nenutrūkstamas klientų aptarnavimas teikiant jiems paslaugas elektroniniu ir nuotoliniu būdu.

Užtikrinant funkcijų įgyvendinimą, ne visi darbuotojai gali dirbti nuotoliniu būdu.

Vilniaus miesto savivaldybė viską ketina suteikti nuotoliniu būdu

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Savivaldybė ir jos įmonių grupė kiek įmanoma darbą perkėlė iš biurų į namus, atsisakė nereikalingų susitikimų arba perkėlė juos į virtualią erdvę. Klientai aptarnaujami nuotoliniu būdu – el.paštu arba telefonu. Bendroji informacija teikiama tel. nr. 1664.

Prireikus paslaugų, jas galima užsakyti paslaugos.vilnius.lt/, raštus galima teikti el.paštu savivaldybe@vilnius.lt bei pasinaudodami elektroninio pristatymo sistema epristatymas.post.lt/ arba paštu (Konstitucijos pr. 3, Vilnius).

„Skambinkite 1664, arba junkitės prie savivaldybės svetainės vilnius.lt ir tikrai visas paslaugas gausite. Aišku, gal nebus taip operatyviai kaip anksčiau, kadangi apkrovimas didžiulis yra, bet tikrai suteiksime“, – patikina savivaldybės Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė Lina Koriznienė.

Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus miesto savivaldybė
Sauliaus Žiūros nuotr./Vilniaus miesto savivaldybė

Prašymus socialinėms išmokoms gauti galima pateikti www.spis.lt, raštus galime teikti el. paštu sis@vilnius.lt, per elektroninio pristatymo sistemą, arba siųsti adresu Kauno g. 3, Vilnius. Informacija teikiama telefonu Nr. 8 700 35545.

„Socialinių išmokų skyriuje sulaukiame be galo daug lankytojų. Klientų gyvai neaptarnaujame, pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijas aptarnaujame tik el.paštu, telefonu. Jei žmogus neturi el.pašto, mūsų darbuotojai socialinės paramos gavėjams skambina telefonu. Nereikalaujame didelių asmens tapatybės įrodymų. Jei karantinas užsitęs, atsižvelgdami į situaciją svarstysime galimybę socialinę paramą pratęsti be asmens prašymo“, – sako L.Koriznienė.

Ji patikina, kad visa informacija skelbiama savivaldybės svetainėje vilnius.lt, ant savivaldybės durų, informuojama ir per seniūnijas, kur kabo plakatai. Vilniaus miesto savivaldybė informacijai sukūrė specialią svetainę karantinas.lt.

„Dėl civilinės metrikacijos skyriaus – jis paslaugas teikia tik elektroniniu būdu. Turbūt visiems įdomu, kaip vyksta santuokos. Oficialių ceremonijų nebus. Jos vyks Didžiojoje salėje, bet laikantis atstumo, du ir daugiau metrų, bus vienu metu du darbuotojai ir dalyvauti galės ne daugiau 5 asmenų: sutuoktiniai, du liudininkai, ir vertėjas, jei yra užsienietis“, – paaiškina L.Koriznienė.

2. Ar numatyti kokie palengvinimai ar pagerinimai?

„Dėl lengvatų detalesnė informacija dar tik rengiama. Dabar jau svarstome galimybę atidėti mokėjimus už komunalines paslaugas, vandenį, šilumą. Buvo ir mero raginimas, jei dar nesumokėjote, neskubėkite mokėti“, – sako L.Korzinienė ir pataria sekti informaciją internete.

3. Kaip keičiasi darbo organizavimas?

„Visus savo darbuotojus net įpareigojome dirbti nuotoliniu būdu. Kadangi Vilniaus miesto savivaldybėje nuotolinio darbo tvarka galiojo jau dvejus metus, tai tokių didelių trukdžių nebuvo. Daug kas turi nešiojamus kompiuterius, o kas neturi nešiojamųjų kompiuterių, mūsų IT specialistai absoliučiai daugumai darbuotojų sudarė sąlygas prisijungti prie visų sistemų iš savo asmeninių kompiuterių. Dėl duomenų apsaugos mūsų darbuotojai jau prieš dvejus metus yra pasirašę pasirašę įsipareigojimus dėl konfidencialumo“, – sako savivaldybės atstovė.

Pašte - tik būtinosios paslaugos

1. Kas keičiasi aptarnaujant klientus?

Pašto veikla nesustoja – gyventojams ir toliau teikiamos paslaugas, tačiau įvedami tam tikri pokyčiai, siekiant kiek galima labiau išvengti žmogiškojo kontakto.

A. Didesnė dalis siuntų nukreipiama į LP EXPRESS terminalus. Į LP EXPRESS terminalus bus nukreipiamos siuntos, kuriose nurodytas telefono numeris ir kurios netilps į pašto dėžutę. Apie šias siuntas klientai bus informuojami trumpąja SMS žinute (su terminalo adresu ir PIN kodu). Lietuvos paštas pagal galimybes stengsis, kad klientai galėtų atsiimti siuntą iš artimiausio terminalo. Tokiu būdu siuntas bus galima atsiimti bet kuriuo klientui patogiu paros metu.

B. Laiškininkai ir kurjeriai klientus aptarnauja principu „iki slenksčio“, t. y., pašto darbuotojai neaptarnauja klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje, į rankas pristatomos tik pensijos, pašalpos ir procesiniai dokumentai. Registruoti laiškai, prenumerata bei siuntos, telpantys į pašto dėžutę, ten ir paliekami.

C. Pašto skyriuose teikiamos tik būtinosios paslaugos: siuntų ir laiškų priėmimas bei išdavimas, mokamos išmokos, priimamos įmokos ir spaudos prenumerata.

„Nepaisant to, kad paslaugos teikiamos, prašome klientų supratingumo, siekiant mažinti kontaktą, naudotis e-savitarna, atidėti bet kokį vizitą į pašto skyrius ir visas įmanomas sąskaitas apmokėti internetu“, - prašo Lietuvos paštas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs