Maždaug apie 2000-uosius programuotojai, dizaineriai, įvairių projektų vadovai kelioms dienoms susibėgo tam, kad per kelias dienas galėtų sukurti kokį nors naują informacinių technologijų projektą. Taip gimė terminas „hakatonas“. Šiandien „hakatonų“ susibūrimuose generuojami nauji verslai arba galimi produktai. Ir nebūtinai jie tampa kūnu, tačiau patirtis liudija, kad du trečdaliai žmonių po tokių susitikimų vėliau ryžtasi imtis verslo.
„Mes stengiamės užkurti žmones, kad jie kurtų idėjas, jas tikrintų, žiūrėtų ar tai veiktų, ar žmonės naudotųsi tokiais produktais ir paskui greitai sukurtų prototipus būtent tokių renginių metu“, – apie projekto tikslą pasakoja VšĮ „Versli Lietuva“ projektų vadovė Rimantė Ribačiauskaitė.
„Yra daugybė diskusijų panelių, orientuotų į viešąjį sektorių, nes norime jį užkurti gerom idėjom, pokyčiams, paskatinti nebijoti ir taip pat suvesti su tais kompanijų atstovais, kurie gali pasiūlyti sprendimų. Skatiname viešąjį sektorių dalintis ta patirtimi, galbūt mes galime kažką pritaikyti, kas veikia Lenkijoje ir nereikia išradinėti dviračio“, – teigia SWITCH! vadovė Ada Jonušė.
Modernių technologijų ir verslumo renginyje SWITCH! pirmą kartą dalyvauja tokių globalių skaitmeninių bendrovių kaip „Amazon“, „Nasdaq“ ar „Allegro“ atstovai. Dalijamasi patirtimi, kaip ateityje bus apsiperkama parduotuvėse, kaip atrodys išmanieji miestai, ar sveikatingumo aplikacijos padės išsaugoti sveikatą.
„Kiekviena didelė bendrovė siekia rasti talentingų žmonių, svarbu, kad kiekvienas jų būtų gabus, galintis būti naudingas bendrovei, o Lietuva turi entuziastingų žmonių, galbūt jie bus ateities darbuotojai, dirbsiantys Kalifornijoje, Londone, o gal net Lietuvoje. Ir tai, manau, jūsų šaliai yra galimybė pritraukti gabių ir imlių žmonių, kurie išmano kompiuterių mokslą, programinę įrangą ir panašius dalykus“, – sako Informacinių technologijų ir komunikacijų asociacijos Europoje viceprezidentas James Waterworth.
„Google“ regioninės atstovybės Lenkijoje vadovas Arturas Waliszewski pasakoja: „Kiek šiandien „Google“ turės darbuotojų čia, Lietuvoje, – visiškai nesvarbu. Jų galima turėti bet kurioje pasaulio šalyje. Jei nori sukurti verslą Lietuvoje, bet nori dirbti Brazilijos rinkoje, „Google“ suteikia galimybę pasiekti Brazilijos vartotojus, bet svarbu keisti mąstyseną, reikia gyventi virtualioje erdvėje, matyti joje pasaulį – duomenys debesijoje padės rasti vartotoją bet kuriame pasaulio taške.“
Technologijų ir verslumo renginyje norima vartotojus paraginti nebijoti eksperimentuoti ir pradėti, kad ir mamos virtuvėje.