Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Kantar“: reklamos rinka pernai augo 12,7 proc.

Lietuvos reklamos rinka pernai augo 12,7 proc. iki 116,3 mln. eurų, praneša tyrimą atlikusi bendrovė „Kantar“.
Reklama
Reklama / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Verslas Reklama

„Kaip ir tikėtasi, pernai reklamos rinka jau ėmė kilti ir tiesinti pečius. Po kritimo beveik visuose reklamos segmentuose užpernai praėjusieji metai atnešė šiokio tokio palengvėjimo, verslas ir vartotojai bandė kiek atsigriebti už tylesnius metus ir pamažu sugrįžo 2019 metais buvusios reklamos apimtys“, – pranešime sakė „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė Giedrė Juronienė.

Pernai labiausiai augo išlaidos lauko reklamai (augo 22,7 proc.), interneto žiniasklaidoje (18,3 proc.) ir televizijos reklamai (11,8 proc.). Reklamai radijuje išlaidos didėjo 10,9 proc., žurnaluose – 4,8 proc.

Tuo metu išlaidos vidaus reklamai nesikeitė, o reklamai laikraščiuose ir dėl pandemijos ribojimų iki praėjusių metų gegužės neveikusiame kine mažėjo atitinkamai 1,6 ir 33,3 proc.

Didžiausią dalį reklamos rinkoje pernai tradiciškai užsitikrino televizija – 47,1 proc. visos rinkos. Antroje vietoje – interneto reklama su 20 proc. Lauko reklamai tenka daugiau kaip dešimtadalis rinkos (11,6 proc.), nedaug jai nusileidžia radijo reklamos dalis (9,6 proc.).

Spauda pasidalijo dar po maždaug 5–6 proc. rinkos (5,6 proc. žurnalai ir 5,2 proc. laikraščiai). Kino ir vidaus reklamai teko atitinkamai 0,2 proc. ir 0,7 proc. rinkos.

Pasak G. Juronienės, karas Ukrainoje laikinai privertė peržiūrėti reklamos strategiją. Jos teigimu beveik po trečdalį kovo pabaigoje apklaustųjų ekspertų prognozavo, kad reklamos rinka mažės arba išliks stabili. Tuo metu 40 proc. mano, kad rinka augs.

G.Juronienės teigimu, reklamos apimtis šiemet jau kiek sumažėjo ir dėl išimtų iš Lietuvos eterio rusiškų televizijos kanalų, kuriuose buvo transliuota 5 proc. viso reklamos kiekio televizijoje.

Didžiausias 8,2 proc. augimas dėl mažėjančių karantino ribojimų šiemet prognozuojamas kino reklamai. Interneto reklamai prognozuojamas 7,4 proc. augimas.

Reklama televizijoje ir radijuje turėtų augti po 1,5 proc. Augimas prognozuojamas ir vidaus reklamai – 0,9 proc.

Tuo metu laikraščiams, žurnalams ir lauko reklamai šiemet prognozuojamas mažėjimas atitinkamai 6 proc., 5 proc. ir 0,4 proc.

Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais ir banerinės interneto žiniasklaidos rinkos dydžiu, „Kantar“ skaičiuoja, kad 2021 metais bendras visų interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo būti 98 milijonų eurų.

„Žiūrint į labiau tradicinės reklamos tinklelį, televizijai tenka liūto dalis, ten suteka maždaug pusė viso žiniasklaidos reklamos biudžeto, pernai skaičiuojama tai buvo beveik 55 milijonų eurų. Tačiau vertinant ne tik banerinės reklamos mūsų žiniasklaidoje apimtį, o visus interneto kanalus, pirmoji vieta tenka internetui: vien per agentūras leistos reklamos apimtys čia siekė 98 milijonus eurų“, – teigė G.Juronienė.

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą „Kantar“ atliko pagal 2021 m. reklamos monitoringo duomenis taip pat kovo mėnesį apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, komercines televizijas, radijo stotis, Interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos