Pasak turimų bendrovės „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovės Giedrės Juronienės, reklamos apimtys pernai mažėjo visuose segmentuose, tačiau situacija buvo geresnė nei tikėtasi.
„Reklamos pajamos įvairiuose segmentuose pernai sutirpo maždaug trečdaliu, o bendras reklamos pyragas sumažėjo daugiau kaip dešimtadaliu. Vis dėlto kai kurie ekspertai dėl pandemijos pernai prognozavo iki 60 proc. kritimą, tai šito scenarijaus mūsų rinka išvengė, o iš Baltijos šalių, Lietuvoje situacija atrodo geriausiai“, – pranešime sakė G.Juronienė.
Pasak jos, labiausiai pernai nukentėjusi kino reklama prarado per 80 proc. pajamų, reklama internete ir TV mažėjo po maždaug 6 proc.
Didžiausia reklamos dalis 2020 metais teko TV ir internetui – atitinkamai apie 46,7 proc. ir 20,5 proc. rinkos. Maždaug po dešimtadalį atsiriekė lauko reklama ir radijas, dar po beveik 6 proc. atiteko laikraščiams ir žurnalams. Vidaus TV ir kino reklamų dalys nesiekė procento.
Ekspertės teigimu, praėję metai iš didžiųjų medijų bene skaudžiausiai atsiliepė spaudai: ketvirtadalį rinkos prarado laikraščiai ir dar kiek daugiau – žurnalai. Šiuo metu šie segmentai turi po beveik 6 proc. rinkos.
Pasak „Kantar“ ekspertės, absoliuti dauguma auditorijos per karantiną pernai pavasarį labai padidino medijų vartojimą – vėlyvose pandemijos fazėse TV žiūrimumas gali ūgtelti net per 60 proc.
Paradoksalu, tačiau reklamdaviai į išaugusią auditoriją pirmiausia reagavo pasyviu atsargumu.
„Paradoksalu, tačiau reklamdaviai į išaugusią auditoriją pirmiausia reagavo pasyviu atsargumu. Sumaišties įnešė, žinoma, ir ribojimai – akcijų, renginių, kelionių, uždarytų verslų reklamos prarado aktualumą ir buvo atšauktos“, – teigė G.Juronienė.
Vis dėlto vėliau radijo, TV, interneto reklamos srautas ėmė atsigauti, o iki metų pabaigos stabilizavosi. 2020 metais, „Kantar“ duomenimis, buvo transliuota 8,5 proc. daugiau reklamos sekundžių nei 2019 metais.
Pasak G.Juronienės, apklausus reklamos rinkos dalyvius, šiemet prognozuojamas nedidelis 0,05 proc. rinkos augimas.
„Kad ir mažas žingsnelis, tačiau teigiamas poslinkis rodo, jog rinka pamažu ima atsigauti. Tarptautiniai mūsų grupės duomenys rodo, jog dauguma verslų atsigavimo tikisi 2022 metais“, – sakė ekspertė.
Reklamos rinką šiemet turėtų labiausiai auginti internetas ir TV – tikimasi, kas augimas sieks atitinkamai 8,3 ir 3,5 proc. Daugiau kaip dešimtadaliu ūgtels ir vidaus reklama, nors ir užimanti nedidelę, vieno procento rinkos dalį. Laikraščių, žurnalų ir radijo reklamos kiek sumažės.
Prognozuojama, kad reklamos kainos šiemet kris 2 proc.
„Reklamos kino teatruose, laikraščių ir vidaus TV kainos mažės labiausiai, atitinkamai 8,6 ir po 5 proc. O štai lauko reklamos, interneto ir TV reklamos prognozuojama po truputį brangs, labiausiai TV – apie 4,3 procento“, – mano G.Juronienė.