Karas Ukrainoje nusmukdė vartotojų nuotaikas Vokietijoje iki naujų istorinių žemumų

Vokietijoje vartotojų nuotaikos sumenko iki naujų istorinių žemumų, Rusijos invazijai į Ukrainą pakirtus pasitikėjimą didžiausia Europos ekonomika, rodo trečiadienį paskelbti atidžiai stebimos apklausos rezultatai.
Berlynas
Berlynas / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Tyrimų bendrovės „GfK“ indeksas, prognozuojantis vartotojų nuotaikas gegužės mėnesį, nukrito iki minus 26,5 punkto, palyginti su patikslintu minus 15,7 punkto lygiu balandį.

„GfK“ pranešime sakoma, kad toks žemas rodiklis užfiksuotas pirmą kartą.

Ankstesnis antirekordas buvo užfiksuotas 2020 metų gegužę, kai indeksas pasiekė minus 23,1 punkto po pirmųjų koronaviruso pandemijos stabdymui skirtų priemonių.

„Karas Ukrainoje ir didelė infliacija sudavė rimtą smūgį vartotojų nuotaikoms“, – pažymėjo „GfK“ vartotojų ekspertas Rolfas Buerklas.

„Jis panaikino viltis dėl atsigavimo sušvelninus su pandemijos susijusius apribojimus“, – pridūrė jis.

Kovo mėnesį infliacija Vokietijoje pasiekė 7,3 proc. ir tai yra aukščiausias lygis nuo Vokietijos susivienijimo, o jį lėmė aukštos energijos kainos ir sutrikusios tiekimo grandinės.

Šiuos veiksnius dar labiau apsunkino karas Ukrainoje.

„Didelis infliacijos lygis mažina vartotojų perkamąją galią“, – pažymėjo „GfK“.

Dėl to lūkesčiai dėl pajamų sumažėjo iki minus 31,3 punkto balandį, palyginti su minus 22,1 punkto kovą.

„GfK“ atlikta apklausa, kurioje dalyvavo apie 2 tūkst. respondentų, taip pat parodė, kad vokiečiai gerokai niūriau vertina ekonomikos būklę – balandį rodiklis nukrito 7,5 punkto iki minus 16,4.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai