„Tokie nedideli dabartiniai svyravimai bendros tendencijos ir bendros krypties nekeičia“, – žaliavų kainų atoslūgio biržose nesureikšmina „Kraft Foods Lietuva“ korporatyvinių reikalų vadovė Baltijos šalims Rasa Bagdonienė.
Ji pažymi, kad pastarųjų dvejų metų kainų pokyčių kreivė aiškiai parodo, kad naujausi kainų duomenys nė iš tolo neprilygsta buvusiam augimui, penktadienį informuoja „Verslo žinios“.
Labiausiai smuko pardavimai tos kavos, kurios kaina išaugo sparčiausiai, o pigiausios kavos pardavimai tą patį laikotarpį kilo net trečdaliu.
Didesnių permainų per artimiausius metus nesitiki ir kavos didmeninės prekybos „Kavos banko“ direktorius Gražvydas Vilčinskas. Tiesa, dar labiau brangti kava, pasak jo, taip pat neturėtų, nes esą nebėra kur daugiau augti. Kitu atveju, vartotojai imtų sparčiai ieškoti pakaitalų, rinktųsi kitą produktą.
„Šviežios kavos“ vadovas Vytautas Kratulis svarsto, kad ir dabar fiksuojamą kainų kritimą labiausiai lemia pasaulinės tendencijos biržose, valiutų kursų svyravimai. Savo ruoštu kavos pasiūla vis dar yra maža. Pavyzdžiui, Brazilijoje, kuri didžiausia „Arabicos“ eksportuotoja, derlius, anot jo, yra normalus, bet neįspūdingas. O ir vidaus vartojimas ten auga kaip ant mielių, taip išauginamos ir vidaus kainos. „Jiems neapsimoka eksportuoti“, – šių metų problemą mato V.Kratulis. „Kavos nėra“, – apibendrina ir priduria, kad, jo nuomone, šie metai ir kitų metų pradžia dar bus aukštų kainų laikas.
Šiemet „Vero Cafe“ vieną sykį jau padidino parduodamos kavos kainas, tikimasi, kad antrą sykį didinti kainų neprireiks. Pasak įmonės „ExPrompto“, valdančios „Vero Cafe“ kavinių tinklą, vadovės Laimos Vėželienės, galutiniam vartotojui kainos kilo iki 20 proc.
„Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė vardina, kad bendrai skaičiuojant, kai kava pabrango, jos vartojimas krito apie 10 proc. Labiausiai smuko pardavimai tos kavos, kurios kaina išaugo sparčiausiai, o pigiausios kavos pardavimai tą patį laikotarpį kilo net trečdaliu.
„Maximos LT“ atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės teigimu, dėl pokyčių pasaulinėse rinkose per metus prekybos tinklo parduotuvėse kava pabrango apie 50 proc. Tačiau per tą laiką kavos pardavimai, anot jos, krito vos keliais procentais, veikiausiai dėl to, kad pirkėjai kavos pirkti nesustojo, tačiau ieško būdų ją pirkti pigiau.