2023 03 06 /12:12

Kelionių organizatorių pajamos pernai augo dukart, pelnas – beveik tris

Daugiau nei 200 Lietuvos kelionių organizatorių metinės pajamos pernai, palyginti su užpernai, augo du kartus – iki 455 mln. eurų (2021 metais – 227 mln. eurų), pranešė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).
Verslo kelionė
Verslo kelionė / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Turizmas Kelionės

Grynasis šių įmonių pelnas 2022-aisiais pasiekė 11 mln. eurų – beveik triskart daugiau negu užpernai (4 mln. eurų). Pandeminiais 2020-aisiais jų bendras nuostolis buvo 12 mln. eurų, o pajamos – 85,8 mln. eurų.

Pasak VVTAT, augimą pernai lėmė išaugusios kainos, nes grynasis kelionių organizatorių pelningumas paaugo nedaug – nuo 1,7 proc. 2021 metais iki 2,4 proc. pernai.

„Nepaisant to, jog viso kelionių organizatorių sektoriaus veiklos rezultatai 2022 metais žymiai pagerėjo ir viršijo net priešpandeminį lygį, tačiau atvykstamojo turizmo sektoriaus įmonės vis dar patiria sunkumų“, – teigiama tarnybos pranešime.

Išvykstamojo turizmo įmonių pajamos, sudariusios 79 proc. viso šio sektoriaus pajamų, pernai, palyginti su 2021 metais, išaugo dukart iki 398 mln. eurų (197 mln. eurų) ir 5,5 karto, palyginti su 2020 metais (72 mln. eurų).

Atvykstamojo turizmo pajamos pernai siekė 25 mln. eurų ir buvo 1,6 karto didesnės nei užpernai (15 mln. eurų) ir tris kartus didesnės negu 2020 metais (8,3 mln. eurų).

Vietos turizmo organizatorių pajamos pernai padidėjo iki 32 mln. eurų ir buvo daugiau negu dukart didesnės nei užpernai (15 mln. eurų), šešis kartus didesnės nei 2020 metais (5,3 mln. eurų).

Praėjusių metų pabaigoje išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių įsipareigojimai turistams siekė 17 mln. eurų.

2022 metų ketvirto ketvirčio pabaigoje Lietuvoje veikė 213 kelionių organizatorių, iš kurių 80 užsiėmė išvykstamojo turizmo veikla.

Septynių kelionių organizatorių (3 proc.) nuosavas kapitalas buvo nepakankamas – nesiekė pusės įstatinio kapitalo. 2021 metais buvo aštuonios tokios įmonės, o 2020 metais jų buvo net 20 iš 235 (8,5 proc.).

Atvykstamasis turizmas dar nepasiekė ikipandeminio lygio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis