Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Ketinimai Būtingėje statyti giliavandenį uostą neramina dabartinio uosto senbuvius

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos sprendimas naują giliavandenį uostą statyti Būtingėje neramina didžiausių jūrų krovos kompanijų savininkus, kurie siūlo pirmiausia pasinaudoti visomis dabartinio uosto plėtros galimybėmis – gilinti kanalą, kuriuo galėtų plaukti ir didžiakrūviai naujos kartos „Panamax“ serijos motorlaiviai.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Anriaus Ufarto/BFL nuotr.

Krovos įmonių savininkus baugina grėsmė netekti užsakymų – į Būtingės uostą pasukę krovinių srautai gali aplenkti Klaipėdą, ketvirtadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Tokios tikimybės neatmeta ir Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas. Anot jo, būtų apmaudu, jei naujasis uostas sunktų krovinius nuo senojo, į kurį investuotos didžiulės valstybės lėšos.

Dar viena kliūtimi taptų „Orlen Lietuva“ valdomas Būtingės naftos terminalas. Tanklaivius, kurie dabar švartuojami prie plūduro atviroje jūroje, reikėtų perkelti į molų apsaugotą uostą. Statant prieplaukas tektų riboti, gal net laikinai stabdyti naftos tiekimą vamzdynu, nutiestu iš jūros į krante esančias talpyklas.

Nusprendus naują uostą statyti sekliame Būtingės pajūryje, pirmiausia tektų iškasti 6 kilometrų ilgio įplaukos kanalą, apjuosti jį ilgais apsaugos molais. Gilinimo darbams prireiktų apie 1,7 mlrd. lito. Daugiau kaip milijardą litų kainuotų keliai, geležinkeliai.

Tačiau E.Gentvilas nemano, kad naujojo uosto vietą lems statybų sąnaudos.

„Pasirinkus Būtingę, uostas kainuotų 4,2 mlrd. litų. Melnragėje jis kainuotų 3,8 mlrd. litų. Statant tokį transporto kompleksą, investicijų skirtumas nėra didelis“, – tvirtino Klaipėdos uosto direkcijos vadovas.

Valdžios atstovai kol kas nenurodo, kokiomis lėšomis bus finansuojamas antrojo šalies jūrų uosto projektas ir kada galėtų prasidėti statybos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos