15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Ketvirtadalis lietuvių kartą per mėnesį ką nors įsigyja neplanuotai

Beveik pusė Lietuvos gyventojų nėra linkę reguliariai pirkti spontaniškai, bet kiek daugiau nei kas ketvirtas, arba 26 proc., reguliariai bent kartą per mėnesį įsigyja neplanuotą pirkinį ar paslaugą, rodo daugiafunkcio mokėjimų priėmimo internetu sprendimo „Klix“ iniciatyva atlikta Lietuvos gyventojų apklausa, rašoma „Citadele“ pranešime spaudai.
„Citadele“
„Citadele“ / Nendrės Žilinskaitės nuotr.
Temos: 1 Citadele bankas

6 proc. interneto vartotojų neplanuotai apsiperka kartą per savaitę, dar 6 proc. bent sykį per dvi savaites. Apklausos duomenys rodo, kad dažniau impulsyviai perka 18–29 metų apklaustieji, panašiai tiek moterys, tiek vyrai. Tik 3 proc. respondentų impulsyviai perka kelis kartus per savaitę ir vos 1 proc. apklaustųjų atskleidžia, kad kasdien ką nors įsigyja neplanuotai. Neplanuotų išlaidų kasdien dažniau patiria jauni, 18–39 metų respondentai, rodo apklausos rezultatai.

Didžioji dalis spontaniškai išlaidaujančių kartą per mėnesį priklauso jauniausiai – 18–29 metų – amžiaus grupei, neplanuotai apsipirkti labiau linkusios jaunos moterys. 44 proc. apklausos dalyvių nurodė neperkantys impulsyviai, be to, apklausa rodo, kad vyresni gyventojai dar labiau linkę atsisakyti spontaniškų pirkinių – impulsyviai neperkantys teigė 50 proc. 50–59 metų gyventojų ir net 57 proc. 60–74 metų apklaustųjų. Ir šiose amžiaus grupėse vyrai dažniau sakė neperkantys impulsyviai, palyginti su moterimis.

„Matome, kad įprotis ką nors įsigyti spontaniškai labai priklauso nuo amžiaus – jaunesni gyventojai tai leidžia sau dažniau. Tūkstantmečio ir Z kartų atstovai taip pat daugiau perka internetu ir nemėgsta nepatogių apsipirkimo įrankių. Jei apmokėjimas už pirkinį internetu kurioje nors svetainėje užtruks ilgiau nei įprastai arba nebus sudaryta galimybė atsiskaityti klientui įprastu, patogiu būdu, didelė tikimybė, kad prekės taip ir liks krepšelyje, o pirkėjas išeis pas kitą pardavėją. Ir visai nesvarbu, kiek išteklių buvo investuota, norint pritraukti pirkėją“, – sako „Klix“ verslo plėtros vadovas Andrius Bolšaitis.

1 proc. respondentų atskleidė, kad neseka savo pirkinių ir išlaidomis nesidomi. Reprezentatyvią gyventojų apklausą apie Lietuvos ir Latvijos piliečių apsipirkimo įpročius „Klix“ ir „Citadele“ banko užsakymu atliko tyrimų agentūra „Norstat“ – 2023 m. kovą internetu apklausė mažiausiai po 1 000 18–74 metų abiejų šalių gyventojų.

„Klix“ – tai universalus mokėjimų priėmimo internetu sprendimas, sukurtas „Citadele“ banko, kurį naudojant jau galima atsiskaityti daugiau nei 1 000 internetinių parduotuvių Baltijos šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais