Kiek šiandien kainuoja A.Zuoko reklamuoti žetonai – nuostoliai teko investuotojams

Dar praėjusių metų pabaigoje ambicingus veiklos planus, milžiniškas apyvartas ir pelnus žadėjęs projektas „TokenDesk“ investavusiems šiandien atnešė didelius nuostolius. Išplatinti žetonai šiandien nuvertėję daugiau nei 98 procentais ir nekainuoja nė 2 euro centų, nors buvo žadama 15 dolerių kaina vos pradėjus kotiruoti biržoje. Tačiau projektas paneigė dalį abejonių – jis yra toliau plėtojamas, o nuosmukius patyrė visa rinka.
Artūras Zuokas patvirtino, kad „TokenDesk“ projekte dalyvauja spalvingos reputacijos veikėjai; „TokenDesk“ vadovai kalbėjo priešingai
Artūras Zuokas patvirtino, kad „TokenDesk“ projekte dalyvauja spalvingos reputacijos veikėjai; „TokenDesk“ vadovai kalbėjo priešingai / tokendesk.io, Luko Balandžio / 15min nuotr.

15min žurnalistas pernai spalį, kuomet buvo rengiamas „TokenDesk“ (TDS) pirminis žetonų platinimas (ICO), įsigijo lygiai vieną žetoną, kurio kaina buvo 1,17 euro tuometine eterio (ETH) kriptovaliutos verte.

Ketvirtadienį biržoje žetonas tebuvo vertas mažiau nei 2 euro centai – tai 98,3 procentų nuostolis, rodo coinmarketcap.com duomenys.

Visos investicijos į „TokenDesk“ projektą šiandien tevertos apie 227 tūkstančių JAV dolerių, tai 67 kartus mažiau nei buvo investuota į „TokenDesk“. Buvo skelbta, kad šis projektas pritraukė iš viso 15,2 milijono eurų, o buvęs meras Artūras Zuokas buvo reklamos kampanijos veidu.

Nepaisant kryčio, „TokenDesk“ komanda sklaido dalį buvusių abejonių – toliau dirba prie projekto, jį plėtoja, tik aukso kalnų nebežada.

15min dar pernai spalį aprašė abejones dėl šio projekto – baltojoje knygoje lūkesčiai 2018 m. buvo uždirbti 0,18 milijono JAV dolerių, o 2021 m. – jau 216,8 mln. eurų, panašiai uždirba visi Lietuvos bankai.

„Mes numatome maždaug 15 JAV dolerių (12,75 eurų) po to, kai žetonai bus listinguojami biržose“, – tokią kainą žadėjo „TokenDesk“ svetainės pokalbių programėlėje klientų aptarnavimo specialistė Victoria.

15min nuotr./Pokalbis internete su „TokenDesk“ klientų aptarnavimo specialiste
15min nuotr./Pokalbis internete su „TokenDesk“ klientų aptarnavimo specialiste

Deja, 15min žurnalistui nepavyko uždirbti – starto biržoje metu TDS žetonai biržoje pigo – pradžioje dar kainavo apie 80 JAV dolerio centų, o naujausia kaina – 2,2 dolerio cento.

coinmarketcap.com nuotr./„TokenDesk“ žetonų kaina biržoje
coinmarketcap.com nuotr./„TokenDesk“ žetonų kaina biržoje

„TokenDesk“ baltojoje knygoje aiškinama, kad jų platinami TDS „žetonai“ ilgainiui įgis vis didesnę vertę, nes kompanija skirs vis didesnes sumas jų atpirkimui rinkoje.

„TokenDesk“ ketina skirti 12 proc. grynojo pelno supirkti TDS žetonus rinkoje – dabar visus žetonus išpirkti tekainuotų 227 tūkst. dolerių – tokia jų kapitalizacija rinkoje.

„TokenDesk“ yra platforma, kurioje kriptografinių žetonų platintojai gali pristatyti ir reklamuoti savo naujus projektus bei rengti vadinamuosius ICO – siūlyti investuotojams pirkti vadinamuosius žetonus.

„Tokendesk“ nuotr./„Tokendesk“ ICO
„Tokendesk“ nuotr./„Tokendesk“ ICO

Nuvertėjo dauguma ICO projektų

Apskritai, kriptovaliutų rinkoje šiuo metu yra liūdnos tendencijos. Pavyzdžiui, plačiai nušviesta „Bankera“ savus žetonus pirminio ICO metu platino po 1 euro centą, o vėliau už 1,7 cento – šiandien vienas žetonas kainuoja 0,27 cento.

O lietuvių įsteigtas startuolis „carVertical“, pritraukęs 19,4 mln. JAV dolerių, žetonus platino už 0,16-0,55 JAV dolerio cento – šiandien jie teverti 0,0719 cento. Visų investuotojų lėšos čia nuvertėjo keturis kartus.

Tad bet kokia investicija, metų pradžioje atlikta kriptovaliutų rinkoje, lėmė reikšmingus nuostolius.

Papasakojo apie planus – ieško idėjų

„TokenDesk“ vadovaujantis buvęs Seimo narys Gintaras Tamošiūnas patikina, kad šis projektas toliau bus plėtojamas.

„Mūsų planai yra vystyti projektą toliau, mes tą projektą plėtojame, ką ir esame pažadėję investuotojams. O žetono kainą lemia pati rinka. Ką mes galime padaryti, kad žetono kaina atsitiestų – plėtoti toliau projektą. Šiuo metu mes esame daug daugiau dalykų padarę nei žadėjome platinimo metu. Iš tikrųjų turime subūrę pakankamai profesionalią komandą, kuri kuria sprendimus, ir važiuojame toliau“, – sako G.Tamošiūnas.

Stopkadras iš „TokenDesk“ reklaminio siužeto/Gintaras Tamošiūnas
Stopkadras iš „TokenDesk“ reklaminio siužeto/Gintaras Tamošiūnas

Jis aiškina ir nuosmukio priežastis – esą krito visa rinka. Bitkoinas pradedant projektą kainavo 12 tūkstančių eurų, dabar jo kaina – apie 5,5 tūkst. eurų.

„Visa kriptovaliutų rinka yra kritusi labai stipriai. Iš esmės visų žetonų, tiek lietuviškų projektų, tiek ir nelietuviškų, kainos yra kritusios pakankamai ženkliai. Mūsų projektas tam didelės įtakos padaryti negali“, – sako G.Tamošiūnas.

Pritraukti pinigų per ICO daug sudėtingiau

G.Tamošiūnas dėsto, kad dabar aktyviai ieškoma klientų, kurie naudotųsi nauja platforma, tačiau ir ICO rinkoje jaučiamas nuosmukis, be to – vasara.

„Naujiems investuotojams, projektų kūrėjams iš tikrųjų yra sudėtinga. Dabar tos sąlygos daug sudėtingesnės, jos pasikeitusios iš esmės. Anksčiau būdavo tendencija, kad, norint pritraukti lėšų, užtenka pirkti skaitmeninę reklamą „Google“ ar „Facebook“, kol tą buvo galima daryti. Šiuo metu ICO pinigų pritraukimo modelis labiau linksta prie tradicinio rizikos kapitalo modelio, kuomet žmonės važiuoja dažniausiai į Aziją, Korėją, Kiniją, Japoniją ir ten ieško investuotojų“, – sako G.Tamošiūnas.

Jis paaiškina, kad šiandien sėkmingiausi nauji ICO projektai yra tie, kurie pirmiausia gauna stambių ir solidžių investuotojų tiesioginį užnugarį – tai privačiai organizuojami žetonų platinimai.

„Dabar žmonės turi atlikti labai didelį įdirbį. Neužtenka netgi verslo plano, turi turėti bent kažkokį veikiantį minimalų modelį, daug patirties toje srityje, taip pat - produktą, klientų, ir tik su tokiu projektu tu važiuoji ieškoti investuotojų ir tą turi daryti jau akis į akį. Tai vidutiniškai užtrunka nuo pusės metų“, – sako G.Tamošiūnas.

Ir tuomet, jei pavyksta įtikinti privačius investuotojus ar fondus, galima kartu bandyti atlikti ir ICO smulkesniems investuotojams, aiškina G.Tamošiūnas. Jo teigimu, sėkmingų viešų ICO yra mažai – 2–5 projektai per mėnesį.

Ieško naujų platformos panaudojimo būdų

G.Tamošiūnas, paklaustas apie ateities planus, pažymi, kad ieško naujų blokų grandinės technologijos (blockchain) panaudojimo būdų.

„Mes investuotojams buvome pažadėję, kad padarysime tik paprasčiausią platformą, kurioje galėsi paskelbti ICO ir mes padėsime rinkti pinigus. Bet mes taip pat investavome daug darbo į lojalumo sistemas, kurios integruotos viduje. Iš šios pusės tikrai turime daug idėjų. Dabar labai aktyviai ieškome blockchain produktų, kurie nebūtų susiję su kripto rinka“, – apie rizikos išskaidymą aiškina G.Tamošiūnas.

Jis patikina, kad kriptovaliutų rinkoje įgyta patirtis leidžia sugalvoti daug idėjų plėtrai. Tik pati rinka šiuo metu didelėje neviltyje.

„Tas kiekis žmonių, kurie yra rinkoje, šiuo metu dalinai yra nusivylę. Nesvarbu, ar jie investavo į ICO, ar tiesiogiai į eterį ar bitkoiną – visų investicijos yra nukritusios labai stipriai. Laukiam to atsigavimo, tikimės kad rugsėjis pagyvins tą rinką“, – dėsto G.Tamošiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų