Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiek šiemet kainuoja kapų žvakės?

Kapų žvakių kainos prekybos tinkluose svyruoja nuo 19 centų iki 12 eurų. Prekybos tinklų atstovai pastebi, kad žmonės Vėlinėms pradeda ruoštis iš anksto, tačiau žvakių mados nesikeičia – populiariausias pirkinys lieka vidutinio dydžio, baltos spalvos žvakė už žemiausią kainą.
Kapinės Vėlinių išvakarėse
Kapinės Vėlinių išvakarėse / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Žvakių kaina – nuo 19 centų

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė 15min sakė, kad žvakutėmis prekybos tinklas pradėjo prekiauti paskutinę rugsėjo mėnesio savaitę.

„Dauguma mūsų siūlomų kapų žvakių yra su įdėklais – taip jos gali būti naudojamos ne vieną kartą, tiesiog pakeičiant žvakės įdėklą. Taip galima mažinti atliekų kiekį ir prisidėti prie aplinkos saugojimo“, – 15min teigė ji.

Anot L.Skersytės, šiemet pavyko išlaikyti tą patį kainų lygį, koks buvo ir praėjusiais metais. Kapų žvakių įdėklų kainos svyruoja nuo 0,39 iki 0,79 euro, o keturių XXL kapų žvakių įdėklų pakuotę galima įsigyti už 1,33 euro. Kapų žvakių kainos siekia nuo 0,29 iki 2,99 euro.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Vakaras Karveliškių kapinėse
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Vakaras Karveliškių kapinėse

„Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė Gabrielė Šerėnienė teigė, kad šio tinklo parduotuvėse siūlomos 27 rūšių kapų žvakės. Jos, priklausomai nuo dydžio, degimo laiko ir kitų ypatybių, kainuoja nuo 25 centų iki 12 eurų (dauguma nuo 1 iki 5 eurų).

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė Vaida Budrienė komentavo, kad jų parduotuvėse galima rasti 14 skirtingų rūšių žvakių, kurių kaina šiemet siekia nuo 0,65 iki kiek daugiau negu 3 eurų.

„Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigė, kad, kaip ir prieš metus, pigiausios žvakės kaina parduotuvėse siekia 19 centų, o populiariausios – 1,19 Eur.

Žmonės teikia pirmenybę vidutinio brangumo ir brangesnėms žvakėms.

O Dariaus Ryliškio, „Norfos“ atstovo teigimu, prekybos tinklas prekiauja 25 rūšių lenkiškomis ir lietuviškomis žvakėmis, kurių kaina yra nuo keleto centų iki 9,98 eurų. Vėlinėms žmonės teikia pirmenybę vidutinio brangumo ir brangesnėms žvakėms.

„Nepaisant pandemijos, manytume, Vėlinėms skirtos prekės išliks paklausios. Tikimės, kad jų pardavimai „Norfoje“ šiemet didės apie 10 proc.“, – kalbėjo jis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse

Pradeda rūpintis iš anksto

D.Ryliškis sakė, kad Vėlinėms skirtomis prekėmis prekybos tinklas pradėjo prekiauti rugsėjo mėn. viduryje.

„Nors tradiciškai aktyviausiai jomis prekiaujama likus kelioms dienoms iki pačių Vėlinių, jau kuris laikas Vėlinėms skirtų prekių pardavimai pastebimai auga. Ypač augo praėjusio savaitgalio pardavimai. Geri orai leido žmonėms pradėti ruoštis Vėlinėms anksčiau nei įprastai. Pastebime, kad ypač auga kapų žvakių įdėklų paklausa“, – kalbėjo jis.

Pasak „Rimi“ atstovės G.Šerėnienės, pastaraisiais metais visų žvakių pardavimai reikšmingai auga, tai būdinga ir kapų žvakėms.

„Artėjančioms Vėlinėms pirkėjai kaip visada ruošiasi iš anksto ir rūpintis žvakėmis bei kitais papuošimais pradeda dar spalio pradžioje. Vienam kapui pirkėjai dažniausiai skiria po kelias žvakutes, o kadangi prižiūrimų kapų turi ne vieną – žvakių ir žvakidžių perka po kelias dešimtis“, – kalbėjo „Rimi“ atstovė G.Šerėnienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vėlinių išvakarėse kapinėse sužibę žiburiai
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vėlinių išvakarėse kapinėse sužibę žiburiai

Tuo tarpu V.Budrienė, tikino, jog pardavimai yra lygiai tokie pat kaip praėjusiais metais.

„Šiuo metu žvakių pardavėme apie 2 proc. daugiau lyginant su 2020-aisiais, tačiau pokytis tikrai nėra labai didelis lyginant su praėjusiais metais. Kaip ir pernai, taip ir šiemet lietuviai Vėlinių atributus pirko iš anksčiau. Aktyvi prekyba prasidėjo gerokai prieš tris savaitės. Galbūt tai yra pandemijos pasekmė, kai žmonės, vengdami spūsčių, kontaktų artimųjų kapus aplanko dar iki Vėlinių“, – komentavo ji.

O E.Dapkienė sakė, kad Vėlinėms skirtų prekių pardavimai tradiciškai pradeda intensyvėti spalio pradžioje ir itin išauga mėnesio viduryje. Žvakių pardavimai didžiausi būna paskutinę savaitę iki Vėlinių.

„Šį spalį pirkėjai jau įsigijo daugiau nei 5,4 mln. žvakių – paklausa, palyginti su pernai, nors ir nežymiai, bet didesnė“, – 15min tvirtino ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse

Tendencijos ir poreikiai nesikeičia

„Rimi“ atstovės G.Šerėnienės teigimu, jau daug metų pirkėjų poreikiai nesikeičia – dažniausiai renkasi paprastas, santūrių formų bei spalvų žvakes. Lietuvos gyventojai prioritetą teikia baltos spalvos kapų žvakėms – jos sudaro didžiąją dalį „Rimi“ parduodamų kapų žvakių.

„Pastebima tendencija tampa ir tai, kad pirkėjai vis dažniau ieško ilgiau degančių žvakių. Kalbant apie Visų šventųjų dienos ir Vėlinių žvakes, pirkėjams svarbu, kad jos ilgai degtų ir būtų kokybiškos. Klasikinės, neutralios išvaizdos ir prieinamos kainos žvakės yra populiariausias pirkėjų pasirinkimas“, – kalbėjo ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kapinės Vėlinių išvakarėse

Jai antrina ir V.Budrienė.

„Lietuviai yra labai tradiciniai pirkėjai. Žvakių kategorijoje populiariausias pirkinys lieka vidutinio dydžio, baltos spalvos žvakė už žemiausią kainą. Jų perkama ne po vieną – po keturias, šešias“, – teigė ji.

„Maximos“ atstovė E.Dapkienė taip pat pastebi, jog ne vienerius metus tendencijos lieka panašios.

„Pirkėjai renkasi ilgiau degančias žvakes, populiarėja ir žvakės su įvairiais papuošimais, religiniais simboliais, taip pat kasmet vis daugiau įsigyjama elektroninių žvakių“, – komentavo ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?