Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinijoje miršta grynieji – ir restorane, ir autobuse jau mokama telefonais

Beveik visuose pagrindiniuose Kinijos miestuose gyventojai naudoja išmaniuosius telefonus atsiskaitymams kone už viską. Restorane padavėjas žmogaus visuomet paklaus, ar jis nori mokėti „WeChat“ arba „Alipay“ – tai dvi mobilaus atsiskaitymo galimybės. Ir tik vėliau paminės grynuosius pinigus, kaip vargiai tikėtiną atsiskaitymo galimybę. „The New York Times“ rašo, kad atsiskaitymus grynaisiais keičia išmanios technologijos.
Viešajame transporte galima atsiskaityti mobiliuoju telefonu
Viešajame transporte galima atsiskaityti mobiliuoju telefonu / „Scanpix“/„Xinhua“/„Sipa USA“ nuotr.

Stebina, kaip greitai Kinijoje įvyko toks pokytis. Vos prieš trejus metus padavėjas veikiausiai nebūtų uždavęs jokio klausimo, mat buvo populiaru atsiskaitinėti grynaisiais pinigais.

Kai kurias Kinijos interneto subtilybes būtina pamatyti ir patirti, kad patikėtum, jog tokios yra. Tenka susitaikyti su tuo, kad „Facebook“ ir „Google“ yra uždrausti tinklalapiai. Tuo metu sunku būtų verstis be „WeChat“ aplikacijos, mat kas šeštas žmogus per dieną paprašys nuskanuoti QR kodą – veikia kaip savotiškas „bar“ kodas – ir jūs būsite susieti tarpusavyje.

Panaši tendencija Kinijoje stebima su grynaisiais pinigais. Kinijoje itin sparčiai populiarėja atsiskaitymai išmaniaisiais telefonais. Pernai tokie atsiskaitymai siekė 5,5 tlrn. dolerių – taigi maždaug 50 kartų daugiau nei JAV, rodo „iResearch“ duomenys.

„Tai tapo gyvenimo būdu. Kiekvienas verslas ir prekės ženklas dabar yra tokios ekosistemos dalis“, – aiškino vienas analitikas.

Skandinavijos šalys taip pat atprato nuo grynųjų, tačiau tų šalių gyventojai naudojasi banko kortelėmis. O Kinija grynuosius iškeitė į mobiliuosius telefonus.

Tai reiškia, kad „Tencent“ ir „Alibaba“ padalinys „Ant Financial“ – dvi interneto milžinės, valdančios mobilaus atsiskaitymo programėles „WeChat“ ir „Alipay“, – sėdi ant neįtikėtino dydžio aukso kalno. Jos abi gali užsidirbti pinigų už pervedimus ir tuo pačiu metu rinkti duomenis apie klientus ir juos panaudoti reklamai.

Ekspertų vertinimu, „Ant Financial“ ir „Tencent“ per artimiausius metus pagal kasdienių transakcijų skaičių aplenks tokias kompanijas kaip „Visa“ ir „Mastercard“.

Šių įmonių sėkmę lėmė faktas, kad įmonėms QR kodą nuskaityti yra labai paprasta, tam nereikia pirkti brangių kortelių skaitytuvų.

Kainą sumažinti leidžia ir sistema, sauganti ir atsimenanti klientų sąskaitas, todėl komunikacija su banku nėra reikalinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų