Stebina, kaip greitai Kinijoje įvyko toks pokytis. Vos prieš trejus metus padavėjas veikiausiai nebūtų uždavęs jokio klausimo, mat buvo populiaru atsiskaitinėti grynaisiais pinigais.
Kai kurias Kinijos interneto subtilybes būtina pamatyti ir patirti, kad patikėtum, jog tokios yra. Tenka susitaikyti su tuo, kad „Facebook“ ir „Google“ yra uždrausti tinklalapiai. Tuo metu sunku būtų verstis be „WeChat“ aplikacijos, mat kas šeštas žmogus per dieną paprašys nuskanuoti QR kodą – veikia kaip savotiškas „bar“ kodas – ir jūs būsite susieti tarpusavyje.
Panaši tendencija Kinijoje stebima su grynaisiais pinigais. Kinijoje itin sparčiai populiarėja atsiskaitymai išmaniaisiais telefonais. Pernai tokie atsiskaitymai siekė 5,5 tlrn. dolerių – taigi maždaug 50 kartų daugiau nei JAV, rodo „iResearch“ duomenys.
„Tai tapo gyvenimo būdu. Kiekvienas verslas ir prekės ženklas dabar yra tokios ekosistemos dalis“, – aiškino vienas analitikas.
Skandinavijos šalys taip pat atprato nuo grynųjų, tačiau tų šalių gyventojai naudojasi banko kortelėmis. O Kinija grynuosius iškeitė į mobiliuosius telefonus.
Tai reiškia, kad „Tencent“ ir „Alibaba“ padalinys „Ant Financial“ – dvi interneto milžinės, valdančios mobilaus atsiskaitymo programėles „WeChat“ ir „Alipay“, – sėdi ant neįtikėtino dydžio aukso kalno. Jos abi gali užsidirbti pinigų už pervedimus ir tuo pačiu metu rinkti duomenis apie klientus ir juos panaudoti reklamai.
Ekspertų vertinimu, „Ant Financial“ ir „Tencent“ per artimiausius metus pagal kasdienių transakcijų skaičių aplenks tokias kompanijas kaip „Visa“ ir „Mastercard“.
Šių įmonių sėkmę lėmė faktas, kad įmonėms QR kodą nuskaityti yra labai paprasta, tam nereikia pirkti brangių kortelių skaitytuvų.
Kainą sumažinti leidžia ir sistema, sauganti ir atsimenanti klientų sąskaitas, todėl komunikacija su banku nėra reikalinga.