Tuščių lentynų nėra ir nebus
Raudonąja jūra vyksta apie 12 proc. pasaulinės prekybos, bet Irano remiami husiai jau kelis mėnesius puola krovininius laivus ir dėl to daugelis laivų yra nukreipiami kitu maršrutu – aplink Pietų Afrikos Gerosios Vilties kyšulį. Taip kelionės tampa ilgesnės, o kartu ir brangesnės. Tai augina ir vežamų krovinių kainą.
„Maxima“ krizės Raudonojoje jūroje pasekmes jau jaučia: krovinių iš Pietryčių Azijos ir Pietų Afrikos tranzitas pailgėjo 3–4 savaitėmis, o transportavimo kaštai išaugo 50 proc.
„Tačiau mūsų pirkėjai gali jaustis ramūs, kad šiuo metu beveik visos prekės kasdieniams pirkimams ir Velykų pasiruošimui į parduotuves jau atvyko, o dalis atvyks netrukus.
Ruošdamiesi velykinei prekybai gana sklandžiai išsprendėme iššūkius ir dėl krovinių tranzito Europoje: neturėjome didelių vėlavimų dėl ūkininkų streikų Prancūzijoje, Lenkijoje“, – 15min teigė Marius Tilmantas, prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamentų direktorius.
Visgi situacija Raudonojoje jūroje paveikė kainas, matomas lentynose. Tačiau, anot M.Tilmanto, tik nežymiai.
Nors vėliau galime pamatyti ir ryškesnius pokyčius.