„Svitzer A/S“ yra viena žymiausių kompanijų, teikiančių buksyravimo ir jūrines paslaugas. Sutartis dėl dviejų aplinkai nekenksmingų (ECO) vilkikų statybos buvo pasirašyta 2010 m. gegužės mėn.
Vienas svarbiausių skirtumų tarp įprasto ir aplinkai nekenksmingo (ECO) vilkiko yra galimybė dirbti su vienu varikliu, taip sumažinant kuro suvartojimą ir aplinkos taršą. Įvertinus atliktus jėgos bandymus buvo nustatyta, kad laivas su vienu varikliu plaukia greičiau nei kompanija tikėjosi.
Pirmojo naujos kartos aplinkai nekenksmingo (ECO) vilkiko „GAIA“ vėliava buvo pakeista ir dabar jis dirba Švedijoje. Pasak „Svitzer A/S“ atstovų, kompanija yra patenkinta vilkiko „GAIA“ kokybe. Pagal sutartinius įsipareigojimus, laivo traukos jėga turi siekti 65 tonas, tačiau įvertinus jau atliktus bandymus laivo traukos jėga siekė 70 tonų.
Draugiškas aplinkai vilkikas kainuoja apie 40 % daugiau nei įprastos konstrukcijos vilkikas. Pasak kompanijos „Svitzer A/S“ atstovų, tik nuo kliento priklauso kiek tokių laivų kaip „GAIA“ ar „GEO“ papildys šiuolaikinį laivyną.
Vilkiko ilgis - 31,5 m, plotis -11,5 m. Generatorius suka trys „Wartsila“ 1600kW galios varikliai, azimutinių stūmos įrenginių galia 2x2100kW. Dyzelinio elektrinio varymo metu suvartojama mažiau dyzelinio kuro, kuris teršia aplinką. Laive sumontuota išorinė gaisro gesinimo sistema.
Papildomos naujo projekto savybės – patobulinta izoliacija ir elektriniai buksyravimo suktuvai. Tai prisideda prie 10 % kuro suvartojimo sumažėjimo ir emisijos, bei nuo 70 % iki 80 % azoto oksido sumažėjimo vienam laivui. Kompanijos „Svitzer A/S“ atstovai tiki, kad aplinkai nekenksmingi (ECO) vilkikai bus sėkmingi, o aplinkos tausojimas (ang. „going green“) bus labai palankus verslui, net jei aplinkai nekenksmingi (ECO) vilkikai yra daug brangesni.