„Verslo žinios“ rašo, kad dauguma uosto gilinimo, valymo, statybos, remonto sutarčių su rangovais pasirašytos šiemet, kai kurios prieš metus, tačiau daugiausia lėšų pagal šias sutartis bus sumokėta 2012 metais. Labiausiai investicijos auga dėl numatomų įsisavinti Europos Sąjungos (ES) lėšų. Kitąmet jų planuojama sulaukti apie 95 mln. litų. Uosto bendrovių prašymai investuoti į infrastruktūrą artėja prie 1 mlrd. litų.
„Tai nerealūs poreikiai. Šiuo metu esame pateikę uosto direkcijos valdybai planus dėl uosto bendrovių investicijų į infrastruktūrą kompensacijų. Tada turėtų būti padėtas ministro parašas“, sakė Klaipėdos uosto vadovas Eugenijus Gentvilas.
Didžiausias pagal finansinę apimtį uosto projektas – uosto kanalo gilinimas. Šiuos darbus beveik už 130 mln. litų sutiko atlikti Nyderlandų bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“. Šiame konkurse dalyvavo vien užsienio šalių įmonės, lietuviai tokios apimties darbų imtis nenorėjo.
Kitais metais Lietuvos verslininkai dirbs daugiausiai su smulkiais geležinkelių tiesimo ir statybų projektais. Statybos darbų konkursuose lietuvius nurungė ir kaimynai latviai. Tačiau vieną stambesnį projektą laimėjo ir Lietuvos bendrovės – „Hidrostatyba“ kartu su „Žemaitijos keliais“ ir Suomijos kapitalo bendrove „Lemminkainen Lietuva“ už 10 mln. litų kitąmet rekonstruos Kairių gatvę. Bendra šio projekto vertė siekia apie 32,8 mln. litų.
Šiemet nė vienas iš keturių didelių Klaipėdos jūrų uosto konkursų nebuvo apskųstas viešųjų pirkimų tarnybai.