„Kol kas jie išlaiko intrigą, teigdami, kad savąjį terminalą irgi statys. Tai tam tikra spaudimo priemonė, neretai pasitelkiama verslo diplomatijoje. Ji jau pasiteisino, „Achemai“ derantis su „Gazpromu“ dėl mažesnių dujų kainų. Tačiau ši verslo diplomatija kartais prieštarauja valstybinio jūrų uosto suplanuotiems darbams“, – interviu „Veidui“ sakė uosto generalinis direktorius E.Gentvilas.
Jis pateikė „Klasco“ pavyzdį – bendrovė vengia komentuoti, ką darys teritorijoje, kurioje dabar veikia Tarptautinė jūrų perkėla ir kur „Achemos grupė“ neva planuoja statyti savąjį SGD terminalą.
„Nežinia, ar čia įrengus SGD terminalą, šalia būtų leista švartuoti bendrovės “DFDS Seaways„ keltus, juolab šių metų gruodžio 31 dieną baigiasi “Klasco„ sutartis su “DFDS Seaways„ dėl teritorijos naudojimo. O uosto direkcija, investuodama 40 mln. litų, rekonstruoja Kairių gatvę, vedančią į jūrų perkėlos terminalą. Todėl birželį išsiuntėme laišką “Klasco„ primindami, kad mūsų planuose antrojo SGD terminalo statybos nėra. Dėl šios priežasties atsisakėme investuoti ir į hidraulinę rampą prie “Klasco„ nuomojamos 151-osios krantinės“, – kalbėjo E.Gentvilas.
„Achemos grupės“ prezidentas Arūnas Laurinaitis tikina, kad „Achemos“ grupė pasiryžusi toliau plėtoti nuosavą gamtinių dujų terminalo projektą – tol, kol įsitikins, kad valstybinis terminalas išties gyvuos.
„Ar jis (terminalas – BNS) bus privatus, ar valstybinis – gyvenimas parodys. Todėl poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą užsakysime“, – žadėjo A.Laurinaitis.
Pasak jo, ar „Achemos grupė“ dalyvaus SGD terminalo statyboje, viskas priklausytų nuo verslo modelio: „Jeigu jis būtų aiškiai išdėstytas ir leistų įvertinti ekonominę projekto riziką – klausimą dėl prisijungimo galėtume svarstyti. Šiandieninė pozicija tokia, kad šis terminalas turi būti valstybinis“.
A.Laurinaičio teigimu, „Klasco“ ir „DFDS Seaways“ sutartis dėl teritorijos naudojimo bus pratęsta.
„Bendrovė “DFDS„ yra sena mūsų partnerė. Esame nemažai investavę į infrastruktūrą, pritaikytą jos keltams aptarnauti, todėl nepratęsti sutarties būtų nelogiška. Tai neseniai aptarėme susitikę su šios bendrovės vadovybe. “Klaipėdos naftos„ samdytų ekspertų vertinimai parodė, kad šalia Kiaulės Nugaros salos statomas SGD terminalas jūrų perkėlos veiklai esminių apribojimų nesudarytų, todėl planuojame šį verslą plėtoti toliau“, – sakė A.Laurinaitis.
Jis nemato problemos, kad „Achemos grupės“ planuojamam SGD terminalui statyti parinktos tos pačios krantinės, prie kurių švartuojami „DFDS Seaways“ keltai.
„Plėtodami savąjį SGD terminalą, sugebėtume taip perorganizuoti technologines grandines, kad atrastume keltams vietos. Be abejo, tokiu atveju neišvengtume tam tikrų apribojimų dėl saugumo, tačiau žinodami laivų judėjimo grafikus sugebėtume šį procesą valdyti. Manyčiau, kad dujų terminalo prie Kiaulės Nugaros veikla, kuriai negalėtume turėti įtakos, jūrinių keltų eismui sudarytų netgi daugiau problemų“, – kalbėjo A.Laurinaitis.