Karolina kovo 8 dieną norėjo pervesti savo kolegei pinigų už kelionės į Europos pietus bilietus. Kadangi kodų kortelės mergina neturėjo, pasinaudojo „Swedbank“ išmaniąja programėle ir „Smart ID“.
„Padariau pavedimą, ekrane pamačiau, kad „nurodymas sėkmingai nusiųstas į banką“ ir buvau rami iki tol, kol kolegė pranešė, jog mano pavedimo negavo“, – Karolina pasakojo, kad jos kolegė apie pervedimą pasiteiravo praėjus kelioms savaitėms.
Ji pasiūlė programėlę naudoti tik tuomet, kai reikia pervesti mažesnes sumas, – pasakojo Karolina.
Karolina, nustebusi, kad pinigai kolegės sąskaitos taip ir nepasiekė, prisijungė ir patikrino sąskaitos išrašą – pasirodo, 320 eurų, kuriuos ji vedė kolegei, iš tiesų niekur nenukeliavo.
„Kreipiausi į „Swedbank“ darbuotoją, ji negalėjo paaiškinti, kodėl taip nutiko, nes taip pat to pavedimo nematė. Ji pasiūlė programėlę naudoti tik tuomet, kai reikia pervesti mažesnes sumas. Bandžiau pervesti 320 Eur. Taip pat ji teigė, kad programėlė kartais sustreikuoja, todėl galbūt tą dieną kaip tik buvo kokių nors sutrikimų. Galiausiai šią sumą pervedžiau, tačiau tą pačią dieną jau negalėjau atlikti smulkaus pavedimo. Bandžiau penkis kartus, tačiau priėjus žingsnį, kai telikdavo patvirtinti pavedimą, galiausiai programėlė persikraudavo, ir pavedimo tądien taip ir nepadariau. Teko jį atlikti kitą dieną“, – 15min pasakojo Karolina.
Tikėtina, kad darbuotoja, rekomenduodama didesniems pervedimams naudoti tik kompiuterį, suklydo, nes bankas jokių limitų nėra nustatęs.
Pavedimo limitas nesiskiria jį atliekant išmaniojoje programėlėje ar interneto banke, – komentavo banko atstovas.
„Pavedimo limitas nesiskiria jį atliekant išmaniojoje programėlėje ar interneto banke. Sudėtinga komentuoti nežinant visų detalių, tačiau tikėtina, kad buvo akcentuotas banko išmaniosios programėlės patogumas atliekant mažesnius pavedimus. Išmanioji programėlė pavedimams iki 30 eurų ypač paranki, nes juos galima atlikti ypač greitai ir patogiai – tokio dydžio pavedimus savo pasirinktam gavėjų ratui klientai gali atlikti be papildomo identifikavimo“, – 15min aiškino banko atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Vis tik Karolina, išgirdusį tokį banko atsakymą, patvirtino, kad tikrai nebuvo kalbėta apie patogumą. „Gal tai buvo nauja darbuotoja“, – pečiais gūžtelėjo Karolina.
Tuo metu S.Abraškevičius rekomendavo užsisakyti pranešimus apie sąskaitos likutį.
„Mūsų banko mobiliojoje programėlėje veikia pranešimų funkcija (push notifications), kuri klientus informuoja apie pokyčius jų sąskaitoje. Tai leidžia sekti lėšų judėjimą savo sąskaitoje, atpažinti įtartinas operacijas ir apie jas nedelsiant pranešti banko darbuotojams“, – aiškino jis.